Dat bedoel ik juist: dat gebeurt maar sporadisch, zoveel berichten zijn dat niet, en bovendien krijg je schade op een circuit niet uitgekeerd! Dus dat kost ze helemaal niets! Dus nogmaals: wie zijn dan wel de veroorzakers?
Ik kan me iets voorstellen dat iemand zijn
nieuwe sportwagen ophaalt, en hem gelijk in de eerste de beste bocht tegen een boom zet.....of zijn Bugatti, ogenschijnlijk bewust, een meer in rijdt, maar verder kan ik me er niet zo veel bij voorstellen hoeveel schade er met hobby-auto’s of (semi-) klassiekers wordt gereden.
Ik kan me wél voorstellen dat er een clubje is die verzekerd is, juist om schade te kunnen rijden, maar die zou je er zo uit kunnen filteren! Ik zou het vervelend vinden als ik de schade mag betalen die tijdens de Tulpenrally wordt ‘gereden’...dat zou namelijk geen snelheidsevenement zijn. Of is dat anders ingedekt? En wie zegt dat bij diefstal iedereen zijn taxatiewaarde ontvangt?
Berichtgeving uit de verzekeringswereld is ALTIJD eenzijdig, en ALTIJD ontbreekt het aan aanvullende cijfers. Ik denk dat ze er eerder mee stoppen, omdat ze er gewoon niet genoeg aan verdienen, niet omdat het verliesgevend is. Dat zijn twee verschillende dingen!