12,5 -15 k op NL kenteken is de auto waard mits in uitzonderlijke staat met historie.
In hoeverre de extreem lage kmst nog bijdraagt aan een nog hogere prijs kan ik niet inschatten. Te weinig referentiekader. Duitsers vragen met droge ogen Soms extreme bedragen voor een bijzonder exemplaar. ( maar of ze het krijgen..
).
Maar zie het ook in NL maar eens te krijgen. Meeste geïnteresseerden in dit deel van de markt kopen liever een opknapper waar ze (te) veel aan verspijkeren dan een frisse voor iets meer ( en die uiteindelijk goedkoper is...). Kans is dus groot dat hij na import, indien daarna weer te koop, uiteindelijk verdwijnt naar de zuider- of oosterburen. Duitsers en Belgen zijn eerder bereid meer te betalen voor een fraai exemplaar.
Een kloppende nette NA type 2 kan op dit moment ongeveer 10 opbrengen. Een S is beduidend zeldzamer en wat gewilder. Een nette kloppende type 1 gaat voor ong 7k. Dan heb ik het over particuliere verkoop. Specialisten vragen nog wel eens wat meer.
Turbo’s beginnen bij 15k voor een nette kloppende auto maar er wordt vaak richting 20 gevraagd. Die markt zit overigens aardig op slot voor dit model voor dergelijke prijzen. Er staan er diverse te koop die al maanden geen eigenaar vinden.
Ook de kleur speelt een rol. Goud en beige exemplaren blijven lang staan. Daarnaast; opknappers zie je voor alle prijzen. Alles hangt af van staat, uitvoering en originaliteit. Verbouwde niet originele 944’s zijn veel minder gewild. En..... Targa is beduidend geliefder dan coupé. Let ook op het bouwjaar. Een 88er is lastig te verkopen in NL vanwege het ontbreken van de overgangsregeling!
Overall kan je wel stellen dat de prijzen nog steeds wat stijgen, waarbij de turbo versie wat over zijn top lijkt te zijn in NL.
Heb je hier wat aan?
( Let op! Zwitserland heb je toch invoerrechten?)