Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 0:02

Afgelopen jaar heb ik een nieuwe ruit laten zetten door Carglass na een flinke scheur. Na 3 pogingen hadden ze eindelijk de juiste ruit en deze rondom met witte kit afgekit. ...
Aangezien ik geen vertrouwen meer in ze heb en ik overal op het rubber en op de lak kit resten heb vraag ik me af hoe ik dit het beste kan verwijderen. Het is erg “taai spul”.
Iemand ervaring hiermee?

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 9:15

Ik neem aan dat de Car Glass je dat wel kan vertellen maar dit klinkt op zich niet als iets waar ik uberhaupt vertrouwen in zou hebben. Poging 4 bij iemand die wel weet hoe het moet?

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 10:46

Zou teruggaan en ze het zelf laten verwijderen.
Maar je kunt het ook zelf doen: met stanleymes (niet te hard drukken!) langs de rubberrand snijden op de grens van waar je het verwijderd wil hebben.
Vervolgens het strookje dat je wil verwijderen met een kunststof mesje (bijv. plastic campingbestek) verwijderen, deze krasjes zijn later gemakkelijk weg te poetsen met cleaner.

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 10:55

kan het zo gauw niet vinden in het nederlands , maar Innotec bond seal remover https://www.der-schweighofer.at/Innotec ... ol-a199990

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 11:52

Seal and bond remover Innotec

Seal and Bond Remover is een uniek reinigingsmiddel voor het snel en efficiënt verwijderen van vele lijmsoorten. Het product maakt de meeste lijmen en kitten zacht om ze gemakkelijker te verwijderen. Seal and Bond Remover is geschikt voor alle metaalsoorten en de meeste kunststoffen. Daarnaast is het ook veilig te gebruiken op nagenoeg alle moderne laksoorten. Hierdoor is het uitermate geschikt voor het verwijderen van stickers, emblemen, stootlijsten en eventueel achtergebleven lijmresten. Ook kit- en lijmresten die achterblijven na het demonteren van bv. communicatieapparatuur, brilhouders e.d. laten zich perfect verwijderen zonder de ondergrond te beschadigen. Alvorens nieuwe stickers, teksten of emblemen aan te brengen kan met Seal and Bond Remover de ondergrond perfect vet- en siliconenvrij worden gemaakt.

Zeer gebruiksvriendelijke en gemakkelijk toepasbaar
Door zijn goed oplossend vermogen is Seal and Bond Remover ook de oplossing voor het verwijderen van teerspetters en voor het verwijderen van bijvoorbeeld kauwgomresten in de bekleding. Seal and Bond Remover vervliegt snel zonder resten achter te laten. Door de aerosolverpakking is Seal and Bond Remover zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk toepasbaar. Door de speciale onbreekbare nozzle met rietje zijn ook moeilijk bereikbare plaatsen zeer goed te behandelen. Zo kunnen onder meer emblemen en stootlijsten zeer effectief worden verwijderd door de Seal and Bond Remover precies achter het deel te spuiten terwijl dit langzaam losgetrokken wordt.

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 14:00

Remco911 schreef:Afgelopen jaar heb ik een nieuwe ruit laten zetten door Carglass


Ik neem aan dat het verzekeringswerk is :?:

Tip voor de volgende keer: ga naar de dealer, of naar een P-Specialist ... ookal schakelen die zeer waarschijnlijk ook een soort van carglass bedrijf in :wink:

En als het inderdaad verzekeringswerk is - laat je ongerief even weten bij de verzekering en zeg dat je ergens heen wilt om het op te laten lossen :idea:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 14:49

Volgens mij bezit Remco een 3.2 van de laatste serie met een “normaal” rubber om het raam te plaatsen.
Eenvoudiger is er niet, denk alleen dat ze geen vers rubber hebben genomen en dat mag toch wel na bijna 30 jaar.
Daarna kwam de 993 met een geplakt raam en dat gaf nog wel wat problemen, of had de laatste 3,2 ook plakruiten :?:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 15:35

Gelijmde ruiten pas vanaf de 993 ...

Origineel hoort er bij de voorgangers van de 993 geen lijm of kit gebruikt te worden :idea:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 16:39

Er zit kennelijk nogal verschil in pasvorm van de ruiten. Ik heb mijn voorruit een paar jaar geleden ook laten vervangen bij Carglass. Bij het monteren van de ruit zag de monteur dat de pasvorm niet goed was. Een week later een andere ruit gemonteerd die wel goed was. Je vraagt je af hoe dat kan. Daar zouden ze toch de goede mallen voor moeten hebben bij die glasblazers?

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 18:54

Heb ze van vele Porsche’s al vernieuwd, haal ze bij Alpo nooit een probleem :thumleft:
Van mn BMW ging hij een tijdje terug stuk, ze wilde hem naar een “ruitenman” maar bracht hem naar de dealer.
Er zit veel info in het raam met de head up display en was perfect gemaakt :res:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

20 maart 2020 19:52

bjft schreef:Je vraagt je af hoe dat kan. Daar zouden ze toch de goede mallen voor moeten hebben bij die glasblazers?


Bij het afkoelen vervormd de ruit ... niet bij het "blazen".
Het kan dus inderdaad zo zijn dat een ruit niet de gewenste vorm heeft :wink:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

21 maart 2020 10:22

misschien hebben ze geen origineel porsche raamrubber gebruikt. Na een paar aftermarket raamrubber met slechte pasvorm en daardoor kieren, gebruik ik alleen nog maar origineel.

Re: Kit langs rubber van de voorruit

21 maart 2020 10:37

Ik heb inderdaad een 3.2 van 88, dus de laatste serie. Het was verzekeringswerk en was verplicht om naar Carglass te gaan. Ik ga eens zoeken naar dat spul om schoon te maken. Zal toch wel ergens in Nederland te koop zijn, verwacht ik

Re: Kit langs rubber van de voorruit

21 maart 2020 11:15

Ze proberen je naar Carglass te krijgen maar het is jouw auto denk daar goed aan :salut:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

21 maart 2020 14:08

Remco911 schreef:Het was verzekeringswerk en was verplicht om naar Carglass te gaan.


Je bent dat niet verplicht .... scheelt wellicht wel iets in je eigen risico :idea:

Verder zou ik er zelf niet aan gaan prutsen en het door de verzekering op laten lossen :!:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

22 maart 2020 1:16

Besteld en aan het wachten op de levering. Ik had het ook door Carglass kunnen laten herstellen maar ik heb echt geen vertrouwen meer in ze. Dan liever een paar tientjes uitgeven en het zelf op mijn gemak doen.
Tijd zat, zeker nu met alles wat aan de hand is

Re: Kit langs rubber van de voorruit

22 maart 2020 9:07

Je zou het hele verhaal ook aan je verzekering voor kunnen leggen.

Ik stond met de 2.7 ooit eens in Denemarken met een kapotte kettingspanner. De ANWB wilde hem naar de dichtstbijzijnde dealer brengen. Ik heb uitgelegd waarom dat met een klassieke Porsche een slecht plan is (of liever; was, want veel dealers zien nu wél geld in de oldies). De 2.7 is toen naar Nederland gerepatrieerd en keurig bij de specialist in Steenwijk voor de deur gezet.

Re: Kit langs rubber van de voorruit

22 maart 2020 9:26

Anne 2.7 schreef:Je zou het hele verhaal ook aan je verzekering voor kunnen leggen.


Dàt zeg ik nu de hele tijd :popcorn:

Maar je mag best eigenwijs zijn en zelf gaan prutsen :D

—— als dit soort klachten nooit/niet bij de verz. mij. terecht komen, blijven we te veel betalen voor slechte service :idea:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

22 maart 2020 9:38

Anne 2.7 schreef:
Ik stond met de 2.7 ooit eens in Denemarken met een kapotte kettingspanner. De ANWB wilde hem naar de dichtstbijzijnde dealer brengen. Ik heb uitgelegd waarom dat met een klassieke Porsche een slecht plan is (of liever; was, want veel dealers zien nu wél geld in de oldies). De 2.7 is toen naar Nederland gerepatrieerd en keurig bij de specialist in Steenwijk voor de deur gezet.


16122

Stond in Stuttgart met een defecte benzine pomp, gemaakt bij dealer De Hahn dacht ik.
Was een euveltje van de 2,7 gelijk als de kettingspanner, heb deze later vervangen door een nieuwer type.
Foto van 1984 :oops:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

24 maart 2020 8:38

Hans, heb jij je hele papieren fotoarchief gedigitaliseerd?
Je hebt altijd wel een mooi (oud) plaatje bij t praatje :-)

Re: Kit langs rubber van de voorruit

28 maart 2020 22:15

Lekker eigenwijs geweest en zelf gaan “prutsen” met de eerder genoemde kit remover. Wel even mee bezig geweest maar het is mooi geworden. Toch altijd weer voldoening om zelf aan de Porsche bezig te zijn.
Bedankt voor de goede tip!

Re: Kit langs rubber van de voorruit

28 maart 2020 22:23

Hopelijk daarna ook je lak weer in de was gezet? :wink:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

28 maart 2020 22:30

Yep, voor alle zekerheid. Volgens de bus tast het de autolak niet aan. Was op wat vettigheid na ook niks te zien aan de lak. Voor alle zekerheid toch even gedaan.

Re: Kit langs rubber van de voorruit

29 maart 2020 7:13

molen934 schreef:16122
Stond in Stuttgart met een defecte benzine pomp, gemaakt bij dealer De Hahn dacht ik.
Was een euveltje van de 2,7 gelijk als de kettingspanner, heb deze later vervangen door een nieuwer type.
Foto van 1984 :oops:

Hahaha, zoals je foto mooi aantoont was jouw 2.7 toen nog zeer courant. Toen ik 15 jaar geleden eens bij de dealer langs ging om naar een hangend gaspedaal te laten kijken, stuurden ze me naar een specialist. Dat is nu wel anders.
Een paar jaar geleden met de 2.7 op vakantie geweest. In Basel bij de dealer langs geweest waar de auto ooit nieuw verkocht werd. Vriendelijk ontvangen met een kop koffie en de folder van de nieuwste 911. :thumleft:

Re: Kit langs rubber van de voorruit

29 maart 2020 10:26

Morge Anne, mijn benzine pomp zat achter dicht tegen de motor aan en werd op de snelweg snel te heet.
Er werd een nieuwe gemonteerd en ingepakt tegen de hitte.
Die van jou is een jaartje nieuwer en daar zit de pomp aan de voorzijde :scratch:
Plaats een reactie