Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 jun 2020 22:15
Hallo,
Ik heb een 911 2.7 uit '76. Ik betwijfel of de stoelen die er nu in zitten de originele zijn. Hoe kom ik hier achter? Wil graag de juiste stoelen hebben. Ik begrijp dat dit kan door een geboortecertificaat aan te vragen bij Porsche NL maar dat is dan best wel weer duur. (ga ik nog wel een keer doen maar niet nu)
Mvg,
04 jun 2020 7:37
Hallo Mvg,
Welkom hier. Vertel nog eens wat meer over je 2.7. En heb je foto's, ook van het interieur? Er zit veel kennis op het forum, ook van de oude hokken.
Groeten,
Anne -metookzonoudhok- 2.7
04 jun 2020 9:12
Welkom Outdoormannetje
Heb je het sub-forum "even voorstellen" al gelokaliseerd
Outdoormannetje schreef:Ik betwijfel of de stoelen die er nu in zitten de originele zijn.
Genoeg kennis hier op het PF.
Maak eens een duidelijke foto van de stoelen, de vergrendeling etc ... dan kan men je hier waarschijnlijk zo vertellen of het originele stoelen zijn - en of deze ook bij jouw type Porsche horen
Je hebt kans dat het geboorte-certificaat geen uitsluitsel geeft
En als je nog een optiesticker in het onderhoudsboekje of aan de binnenkant van het kofferdeksle hebt, dan is daar ook wel uit af te leiden hoe jouw 911 uit de fabriek is gerold.
04 jun 2020 14:10
Olaf schreef:En als je nog een optiesticker in het onderhoudsboekje of aan de binnenkant van het kofferdeksle hebt, dan is daar ook wel uit af te leiden hoe jouw 911 uit de fabriek is gerold.
Volgens mij was dat nog niet aan de orde bij de 2.7’s. De meegeleverde opties moeten blijken uit het geboortecertificaat.
04 jun 2020 15:33
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik het boekje zit de sticker niet. Ik check de kofferdeksel nog wel maar het ziet er naar uit dat een geboortecertificaat de enige oplossing is...
04 jun 2020 18:56
Die stickers zijn pas in de jaren '80 gekomen.
Benieuwd naar fotos.
04 jun 2020 19:08
Volgens mijn boek zijn de stickers vanaf 16 mei 1983 gebruikt.
Dat is dus bij de laatste SC modellen.
04 jun 2020 19:25
.... in ‘83 waren er ookal Carrera 3.2’s
07 jun 2020 9:34
Eigenlijk weet ik 99% zeker dat de stoelen niet origineel zijn aangezien het skai donkerblauw is en de rest vh interieur zwart. Ik ga maar eens werk maken vh geboortecertificaat.
Zodra ik door heb hoe zal ik wat foto’s plaatsen.
07 jun 2020 12:47
download/file.php?id=5207&mode=viewDeze werden kort geleden aangeboden en zaten ook in mn eerste 911 van 1976
Dacht dat Johann interesse had
07 jun 2020 14:31
Standaard stoelen staan niet op het geboorte certificaat. Dus als er standaard stoelen inzaten/inzitten kunnen we dat alleen aan foto's zien.
Of gewoon even googelen naar interieur foto's van een 2.7 uit 1976.
Grote kans dat je dan ziet wat erin hoort te zitten.
07 jun 2020 16:00
Outdoormannetje schreef:Eigenlijk weet ik 99% zeker dat de stoelen niet origineel zijn aangezien het skai donkerblauw is en de rest vh interieur zwart. Ik ga maar eens werk maken vh geboortecertificaat.
Zodra ik door heb hoe zal ik wat foto’s plaatsen.
99% kans dat de stoelen later zijn geplaatst en dus niet als extra op het geboortecertificaat staan.
07 jun 2020 16:26
... maar kan wel het goede type stoel zijn
07 jun 2020 19:53
Het is zeker het juiste type stoel maar niet de juiste kleur, Ga maar een sop zoek naar stoelen met zwart skai en dan zet ik dee wel op marktplaats,.
07 jun 2020 20:59
Als je huidige stoelen goed zijn kan ronald van koot,
rovako hier op het forum, in pijnacker ze overstofferen in zwart leer of zwart skai. Doet hij goed - is zijn werk...