Beste mede forummers,
Mijn jongste zoon Tijmen zit in groep 8 van basisschool "De Wingerd" te Nieuwerkerk aan den IJssel.
In verband met de Corona crisis en de daarmee gepaard gaande beperkingen/regels, gaan het eindkamp voor de kinderen en de musical voor de ouders dit jaar helaas niet door.
Nu kwam de school met het idee om van de eindmusical een film te maken, zodat de ouders en opa's en oma's die later toch nog zouden kunnen zien.
Om de kinderen uit groep 8 toch nog een leuk afscheid te geven van hun lagere schoolperiode, gaat deze film voor de kinderen "in premiëre" op school op maandagavond 13 juli om ongeveer 18:50 uur.
De kinderen uit groep 8 (17 stuks) worden dan door groep 7 bij de school met de rode loper onthaald en de ouders mogen dan op gepaste afstand buiten toekijken.
Om het geheel wat meer cachet te geven was er het idee om de kinderen bij de school/rode loper aan te laten komen in een mooie sportwagen of cabrio zodat ze zich echte filmsterren kunnen wanen.
Zijn er forummers uit de buurt die maandagavond 13 juli met hun Porsche (alle modellen van harte welkom!) even tijd zouden willen vrijmaken om de kinderen bij de rode loper af te zetten?
Het gaat dus alleen om de aankomst bij school en niet een hele toerrit ofzo.
Bij de eindmusical van mijn dochter (Grease) hadden ze bijvoorbeeld een paar klassieke amerikaanse auto's uit die tijd die de kinderen een straat verderop lieten instappen om ze voor de deur af te zetten. De auto's reden dus een paar keer een blokje om de school tot ze alle kinderen hadden gehad.
We zouden bijvoorbeeld bij mij thuis kunnen verzamelen tussen 18:00 en 18:45 (koffie/thee/koek aanwezig) om daarna naar het verzamelpunt vlak bij school te rijden (3 minuten), de kinderen op te pikken en voor de deur af te zetten.
In principe ben je om ongeveer 19:15 weer klaar.
Als dank is er uiteraard de eeuwige roem voor de Porschisten en nog een flesje wijn van mijn kant.
Wij zouden het enorm waarderen als er een paar mensen de moeite zouden willen nemen. Aangezien het op een doordeweekse dag is en iedereen nog meer te doen heeft begrijp ik het uiteraard ook als jullie geen tijd/zin hebben.
Om de organisatie nog wat tijd te geven om wat anders te regelen is het handig als ik begin volgende week kan zeggen of ik wat auto's bij elkaar kan krijgen of niet.
mvg,
Ewout