Na de nachtblauwe 964 C2 (alweer dik 16 jaar geleden), de zilveren 964 C4 en de zwarte 996 turbo (iets van 8 jaar geleden verkocht ofzo?), staat er eindelijk weer een Porsche op de oprit, sinds dit weekend: een zwarte 997 Carrera S!
Het begon zo langzaamaan toch weer te kriebelen. In eerste instantie was het idee om voor een 996 cab te gaan, rond de 21k, om lekker een beetje mee te toeren. Maar ja, dan ga je zoeken en dan is een 3.6 misschien toch wel handiger/mooier, dus dan gaat het budget toch weer wat omhoog. Wat cabrio's bekeken, maar helemaal het wauw-gevoel kreeg ik er toch niet bij. De lijn van de cabrio vind ik iets minder mooi, de kap waarop je lijnen en vlekken ziet, het gekraak als je er mee rijdt.....Vervolgens doorgeschakeld naar een 996 targa. Mooiere lijn (naar mijn mening), maar wel de fun van een (half) open dak. Hiervoor moest het budget wel worden opgerekt, naar circa 28k. Een paar bekeken, proefrit gemaakt, bij Porsche Haaglanden stond wel een mooie, maar helaas zilver. Toen stond er ergens een goedkope 997, voor 30k. Tja, van 28k naar 30k is ook niet veel verschil.

Deze 997 bekeken, en ik was verkocht en helemaal verliefd op de 997. Qua looks, interieur, rijgedrag. Maar vooral de looks. Deze 997 is het niet geworden, maar toen wist ik zeker dat ik een 997 wilde hebben, liefst de Carrera S. Intensief gezocht, mobile.de in de gaten gehouden, verschillende auto's bekeken, en een 997 laten keuren bij Porsche Centrum Rotterdam maar daar was teveel achterstallig onderhoud aan. Maar finally heb ik een hele mooi zwarte Carrera S gevonden, met 149k kms, Nederlandse auto, boekjes etc erbij, in onderhoud geweest bij Rob Goossen, waar ik vroeger ook zat. Aankoopkeuring gedaan bij PSTG in Huizen. Er moet nog wel wat aan gebeuren, waaronder schokbrekers, maar de koop is gesloten!

Zwart van buiten, interieur idem, schuifdak, handgeschakeld, klappenauspuff
Heel blij mee, het is echt een plaatje, voor mij een absolute droomauto. Dank ook aan Mark996 en Olaf die me van goede adviezen hebben voorzien in de zoektocht. Dit weekend al lekker gereden, ook door lange tunnels rond Amsterdam

, en over een paar weken gaan we 4 dagen naar de Eiffel met de 997. Hopelijk snel ook weer een Porscheforum-meeting, ben wel benieuwd naar de huidige Porscheforum-community