Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Turien & Co, nieuwe polis voorwaarden

19 aug 2020 9:50

Uit het forum lee ik dat veel van jullie ook Turien & Co zijn verzekerd. Vandaag de nieuwe polisvoorwaarden eens nagelezen omdat deze zijn gewijzigd (doe ik eigenlijk nooit). 'Uitsluiting opzet' is niet meer meeverzekerd. Denk hierbij aan opzet, grove schuld of bewuste roekeloosheid (motivatie Turien & Co). Ik ben benieuwd of een ongeval op (te) hoge snelheid hieronder valt (?), gezien ons motorpotentieel best een risico. Overige aanpassingen zijn vaak een uitbreiding op dekking.

Re: Turien & Co, nieuwe polis voorwaarden

19 aug 2020 22:10

Goede vraag, geen idee.

Mooie 991 zie ik op je PF. :thumleft:

19 aug 2020 22:17

Goeie vraag, mss dat je dit kunt vragen en hier het antwoord kunt laten weten? Denk dat niet alleen ik benieuwd Ben naar het antwoord

20 aug 2020 9:02

Wellicht dat jostarga het kunnen verduidelijken? Zijn bedrijf bemiddeld de verzekering voor veel forummers via Turien & co.

20 aug 2020 12:02

De meeste verzekeraars hebben deze uitsluiting. Te hoge snelheid zal niet altijd een uitsluiting zijn en dus niet als hoedanig genoemd. Echter met 80 door een bebouwde kom wordt al snel als roekeloos gezien. Anders als je met 140 op de snelweg rijd. Kortom. Lastig te zeggen en zal geheel afhangen van de situatie. Basis is dat men zich aan de geldende regels houd.

05 sep 2020 18:23

Toch lastig Jos zo'n "bezemclausule" die breed uitlegbaar is.
Als je altijd volgens de geldende regels rijdt kun je nooit schuldschade veroorzaken....
Plaats een reactie