Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
20 sep 2020 8:29
Goedemorgen heren,
Even jullie advies nodig. Mijn vorige ‘klassieke’ Porsches (911 sc, 993 4s) had ik in onderhoud bij een specialist. Altijd tevreden en zij stempelde netjes de boekjes etc.
Nu geniet ik al 2 jaar van een 997.2 GT3 en de eerste reguliere onderhoudsbeurt Staat voor de deur. Tot nu toe is alles door Porsche Centrum Stuttgart gedaan en gestempeld.
Hoe belangrijk is het stempeltje van een P-dealer in het boekje voor een eventuele toekomstige verkoop? Niet dat ik wil verkopen maar je weet het nooit. Qua onderhoud, kennis en kosten neig ik eerder naar een goede specialist namelijk.
Indien dealer, welke raden jullie aan want hoor slechte berichten over Porsche Centrum Amsterdam. Ik woon in Amsterdam.
Dank!!
20 sep 2020 8:40
Mijn taxateurs zeggen allemaal dat dealer onderhoud beter is voor de verkoopwaarde.
Persoonlijk vind ik het geen aanbeveling en zie ik liever facturen van een specialist, maar de markt denkt daar kennelijk anders over....
20 sep 2020 8:57
Ik denk dat er heel wat specialisten zijn met een betere reputatie en kennis dan de dealers. Dus de ene partij is de andere niet. Dus daar hangt een mening in de toekomst ook vanaf. Mijn taxateur is over bepaalde specialisten bij voorbaat erg tevreden.
20 sep 2020 9:05
Het maakt volgens mij weinig uit, zolang het maar een bekende specialist is. Maar ook in de dealer netwerk zitten er goeie en minder goeie tussen.
Zelf ben ik zeer enthousiast over PCG. Na jaren snuffelen en ze kleine taken te laten doen ben ik sinds 1,5 jaar volledig over gestapt naar ze. Dat deed ik voornamelijk vanwege de persoonlijke service die ik ontvangen, dat heb ik bij nog geen enkele specialist gehad. Daarnaast luisteren ze naar mijn wensen en weet haarfijn aan te voelen wat ik wil. Hun technische kennis is zeer goed en de kwaliteit van hun werk doen zeker niet onder voor een specialist.
Ik heb zelf ook mindere ervaringen met PCA, mijn Macan was daar geleverd en was daar altijd in onderhoud, maar ook mijn Macan is sinds 1 jaar bij PCG.
20 sep 2020 9:11
Ik heb drie luchtgekoelde Ps en een 981 Spyder. De laatste heb ik ook steeds voor onderhoud bij PCA gebracht, ook omdat ik twijfelde over het doortrekken van de garantie. Onderhoudskosten zijn veel hoger dus ik denk dat je evt hogere verkoopopbrengst waarschijnlijk in de toekomst aan onderhoudskosten hebt uitgegeven.
Maar het gaat er ook om wat je prettig vindt! Sommige mensen heb je een klik mee!
20 sep 2020 10:16
de eventueel hogere verkoopopbrengst heb je allang aan hogere rekeningen betaald bij de dealer. Ik breng hem liever bij een goede specialist.
20 sep 2020 11:30
Als het een NL geleverde Porsche was, door NL Porsche Dealer(s) onderhouden - en je zou 'm dan straks ook weer in NL willen gaan verkopen
De Dealer.
En anders - daar waar jij de koffie lekker vindt, bij een Dealer of Specialist
20 sep 2020 18:32
Ik maak me niet druk om wederverkoopprijs. Gewoon naar de garage gaan waarin je vertrouwen hebt. Met de Porsche altijd prima ervaringen bij Porsche Leusden. Met de BMW tegenwoordig naar een onafhankelijke garage, op wier technische kennis ik meer vertrouw en die tevens goedkoper is en met beter persoonlijk contact met de monteurs zelf.
21 sep 2020 23:41
De normale beurten doe ik via de dealer ivm de approved garantie. Voor de rest naar een specialist.
Wil je de auto in de toekomst met approved verkopen dan zou ik dus voor de dealer gaan. Zo niet dan zou ik direct voor een goede specialist kiezen.
22 sep 2020 10:51
Is hier ook nog van belang dat het om een GT3 gaat? Als aspirant koper zou ik me meer druk maken dat de auto in onderhoud is geweest bij partijen die specifieke GT3 kennis hebben dan dat de partij specialist of dealer is.
22 sep 2020 11:19
Een dealer zonder specifieke GT3 kennis, dat zou wat zijn.
22 sep 2020 14:25
Van der Gugten in Bodegraven is "om de hoek" vanuit Amsterdam.
Joeri zijn monteur en collega's hebben al GT3 in onderhoud.
Zou er gewoon eens langsrijden en praatje maken.
Succes!
22 sep 2020 15:33
Half uurtje langer sturen en je bent in Steenwijk, daar kan je o.a. terecht bij
Rebel Engineering (Erwin Jansen)
Voor wat PCA betreft ... een aantal klanten van daar
- die ik persoonlijk ken - zijn overgestapt naar PCL, waar de koffie wel goed smaakt
22 sep 2020 15:57
Begon bij Alpo toen nog in A.dam, hij stopte begin jaren 90 en deed nog wat voor me, zijn monteur kwam naar mn garage.
Toen naar Erwin en die stopte ook en ging naar een warm land
Weer zoeken en kwam terecht bij Robert Visser en doet nog steeds mn 993.
Met de GT3 ga ik naar de dealer maar hoe ze het klaarspelen ik weet het niet maar onder de 2 K kom je niet weg
22 sep 2020 16:18
Ik doe het meeste zelf of mijn vaste garage. dat scheelt zoveel geld, daar kun je die extra afschrijving (als die er al is) heel makkelijk mee betalen. Zeker als je een beetje km's maakt met je auto.
Als meest recente voorbeeld: Net 2 originele lambdasensorsen binnen voor de 997. Kosten bij de dealer 253,- per stuk en via de parallelhandel 185,- euro per 2. Keurig met hetzelfde porschenummer erop, alleen in een doosje (wat je toch weggooit) van Bosch
Is misschien 2 uurtjes werk als alles tegenzit.
Remschijven en blokken is nog veel erger
22 sep 2020 19:24
Ik doe ook het meeste zelf aan de 964 en bewaar alle facturen. Km historie is sluitend via oa apk facturen. Bij pca kom ik elk jaar voor alarmkeuring,weet dat het ook elders kan maar voor de prijs hoef je het niet te laten en je blijft zo in het systeem staan voor allerlei uitnodigingen
.
23 sep 2020 6:17
molen934 schreef:Toen naar Erwin en die stopte ook en ging naar een warm land
Is al jaaaaaaaren weer terug.
Olaf schreef:Half uurtje langer sturen en je bent in Steenwijk, daar kan je o.a. terecht bij
Rebel Engineering (Erwin Jansen)
23 sep 2020 10:48
Waarom niet verder gaan bij je specialist......
Als je daar tevreden mee bent dan heb je toch ook een soort van gunfactor in je achterhoofd ipv de geijkte dealer....
Tja, en dealer stempels in het boekje...hoe belangrijk is het voor de kopende partij....
Ik schat in dat een dealer dit in de toekomst als ‘minpunt’ bij inkoop/inruil meeneemt als onderdeel van zijn verkooptechniek.
23 sep 2020 10:55
Al > 10 jaar klant bij Rennsport Breda.
Uitermate tevreden en ik denk dat een PC het echt niet beter doet.
Zou niet weten waarom de stempel van een gerenommeerde specialist minder waard zou zijn dan de stempel van een PC.
23 sep 2020 13:03
P gaat al sinds ik m heb (en daarvoor) naar Robert Visser.
En de DD gaat dit jaar voor t eerst niet meer naar de VAG-dealer voor een beurt. 110 euro tegen 75 per uur bij de specialist, en dan is de dealer ook nog langer bezig met dezelfde klus en doet ie onnodige dingen.
23 sep 2020 13:37
Cazzo Super Veloce schreef:Zou niet weten waarom de stempel van een gerenommeerde specialist minder waard zou zijn dan de stempel van een PC.
M'n NL geleverde 997 4S Cabrio was geheel dealer onderhouden en ik had toevallig een koper, net voordat ik de 997 naar m'n eigen Porsche Specialist zou brengen voor onderhoud - koper zei net op tijd dat hij echt graag alleen dealer stempels in het boekje wilde ….
NL geleverd - en NL dealer onderhouden heeft (b)lijkbaar voor sommige mensen toch meerwaarde
Was met m'n eerste Porsche klant bij Hoogenboom, inmiddels heet dat PCR … werd naar mijn gevoel altijd meer aan de Porsche gedaan dan dat ik nodig achte - … met elke volgende Porsche altijd naar de Specialist geweest - 1 klein uitstapje gemaakt naar een ander,
die zich specialist noemt … maar al snel weer terug naar het oude vertrouwde adres
23 sep 2020 14:12
Het is echt onbegrijpelijk dat men zoveel waarde hecht aan een stempel.
Je zult ze de kost geven die alleen olie en een filter laten doen bij een PC voor het stempeltje en de rest gewoon bij BdeH.
23 sep 2020 18:39
Ben klant bij Rob Goossen te Uithoorn, daar weet ik gewoon zeker dat dingen goed voor elkaar komen.
Het personeelsverloop is bij een specialist ook altijd lager dus je specialist kent je auto echt. Bij de grotere PC’s zie je denk ik toch vaak andere gezichten.
23 sep 2020 18:50
Olie en een filtertje doe ik zelf.
Mijn 964 heeft geen stempeltjes of stickers of weet ik veel.
Facturen ook bijna niet,ik laat alles zwart doen door in mijn ogen vakmensen en mensen die er met liefde voor het merk aan werken.
Is mijn auto dan minder waard bij verkoop?so be it.
Alleen denk ik niet dat er ergens een betere onderhouden 964 is dan die van mij,maar idd geen bewijs van op papier.
23 sep 2020 20:14
Ik vraag me af of hier iemand ervaring heeft bij inruil bij een Porsche centrum met of zonder stempels....je praat toch over een auto, nieuw, van een paar honderd duizend euro......
Wellicht valt de schade mee....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.