Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 okt 2020 16:39
Al vanaf mijn jonge jeugd wil ik een 356. Liefst een BT5 (of evt een 6).
Nu zit ik in de positie dat ik daar wellicht stilletjes aan kan gaan denken. Maar dat vergt wat offers.
Momenteel heb ik een '69 VW westfalia camper en een '74 Porsche 914 2.0. Die zullen dan beide het veld moeten ruimen
Nou zie ik wel redelijk rijdbare 356's rond de 70K zoals
hier en
hier.
Ik heb altijd geleerd koop een auto als je hem kan betalen en 20% hebt voor onvoorzien.
Maar met de verkoop van de Westy en 914 en wat eigen geld kom ik zo rond die 70K uit. Dus die 20% zit er niet ruim in.
Zitten in die klasse al redelijke of koop ik dan echt rommel? Wat vinden de kenners? Langer wachten/ meer sparen betekent ook hogere prijzen?
03 okt 2020 17:11
Wat een leuke objecten zeg
Zou ze eerst maar eens goed bekijken of het geen fake is
Of zijn de prijzen van de 356 fiks gezakt
03 okt 2020 17:19
'n replica Coupe kost zo'n € 30K
03 okt 2020 17:26
Ik heb inmiddels 4 jaar een 356 (bt5) en volg de 356 prijzen al een jaar of 10. Voor mij was het ook auto nr 1 op mijn lijstje en had na oa de verkoop van mijn T1 bus de mogelijkheid een 356 te kopen.
Ik denk dat de prijzen de laatste jaren al stabiel zijn en zelfs wat zakken bij de 356. Het is ook steeds moeilijker om de wat jongere auto liefhebbers te interesseren voor jaren 50 techniek.
Voor 70k moet je op dit moment echt wel een fatsoenlijke bt6 kunnen kopen. Voor die prijs moet de carrosserie in fatsoenlijke staat zijn maar let er ook echt op dat de techniek de laatste jaren voldoende aandacht heeft gehad.
Heb je het onderhoud van de bus en 914 altijd zelf gedaan? Dan is onderhoud van een 356 ook geen probleem en hoef je echt geen 20% achter de hand te houden voor grote problemen (ervan uitgaande dat je een goede basis koopt).
03 okt 2020 17:49
Ik had 18 jaar geleden een T5 totaal gerestaureerd en ongeveer 10 jaar geleden verkocht. Tot vandaag heb ik daar spijt van. De T5 is voor mij ook de ultieme 356.
De twee auto's in je links zijn een S en een super 90's, en die zijn over het algemeen duurder dan de standaard 1600. In de jaren 60 was dat extra 15 pk natuurlijk wel een grote stap maar tegenwoordig vind ik de extra kosten voor een S of Super 90 onnodig. Een basis T5 moet je wel kunnen vinden voor rond de 60k.
Veel plezier met je zoektocht!
03 okt 2020 18:02
Alvast een voorschotje, een 914 uit 1974 ( mijn geboortejaar
) heeft mijn interesse als je gaat verkopen!
03 okt 2020 19:36
Olaf schreef:'n replica Coupe kost zo'n € 30K
Nee dank je. Daar zit voor mij geen plezier in. Ik snap dat het voor anderen een oplossing is, voor mij is het juist eerder het tegenovergestelde
Geoff schreef:Ik heb inmiddels 4 jaar een 356 (bt5) en volg de 356 prijzen al een jaar of 10. Voor mij was het ook auto nr 1 op mijn lijstje en had na oa de verkoop van mijn T1 bus de mogelijkheid een 356 te kopen.
Ik denk dat de prijzen de laatste jaren al stabiel zijn en zelfs wat zakken bij de 356. Het is ook steeds moeilijker om de wat jongere auto liefhebbers te interesseren voor jaren 50 techniek.
Voor 70k moet je op dit moment echt wel een fatsoenlijke bt6 kunnen kopen. Voor die prijs moet de carrosserie in fatsoenlijke staat zijn maar let er ook echt op dat de techniek de laatste jaren voldoende aandacht heeft gehad.
Heb je het onderhoud van de bus en 914 altijd zelf gedaan? Dan is onderhoud van een 356 ook geen probleem en hoef je echt geen 20% achter de hand te houden voor grote problemen (ervan uitgaande dat je een goede basis koopt).
Ja ik ben vrij handig met auto's, meerdere kevers en bussen gehad, eigen buggy gebouwd dus ik ben er niet bang voor. Ik kan redelijk lassen eventueel. Maar het grootste probleem is dat ik alles in een garage moet doen, die is iets langer dan normaal, maar niet veel breder.
Johann schreef:Ik had 18 jaar geleden een T5 totaal gerestaureerd en ongeveer 10 jaar geleden verkocht. Tot vandaag heb ik daar spijt van. De T5 is voor mij ook de ultieme 356.
De twee auto's in je links zijn een S en een super 90's, en die zijn over het algemeen duurder dan de standaard 1600. In de jaren 60 was dat extra 15 pk natuurlijk wel een grote stap maar tegenwoordig vind ik de extra kosten voor een S of Super 90 onnodig. Een basis T5 moet je wel kunnen vinden voor rond de 60k.
Veel plezier met je zoektocht!
Dank je.
P-Track schreef:Alvast een voorschotje, een 914 uit 1974 ( mijn geboortejaar
) heeft mijn interesse als je gaat verkopen!
Ik zal je een PB sturen!
03 okt 2020 20:19
Qua motor: ik vind het een plus als de originele Solexen of Zeniths erop zitten (ligt aan bouwjaar en type). Vaak worden Webers gemonteerd omdat die veel makkelijker af te stellen zijn, maar bijvoorbeeld Solexen rijden (goed) afgesteld wel beter. En let op de verdeler! Vaak wordt er een Bosch 009 in gegooid, maar die hoort er absoluut niet in! In de bouwjaren van een Super90 etc is het een BR18, vanaf '63 hoort het een 022 te zijn.
03 okt 2020 20:28
Dank je dat wist ik niet van die solexen (wel dat ze er op hoorden, niet dat ze beter rijden). Voor mij is de 009 echt het slechtste wat je op iedere luchtgekoelde kan zetten.
Persoonlijk zou ik denk ik wel naar een 123 ontsteking gaan als hij niet meer origineel is.
Ik ben ook voor mijn 356 op zoek naar een eerlijke rijdersauto. Ik wil er wel echt mee weg kunnen anders is de lol er voor mij niet. Het is een auto, hij hoort op de weg
03 okt 2020 21:44
Ik heb de Solex P40-II van een 912, waren split shaft maar dat is echt bras. Omgebouwd naar single shaft, veel makkelijker af te stellen.
Oudere 356's hadden dus de Zeniths.
04 okt 2020 9:08
Bij the mechanic in voorburg stond er. Vorige week een zwarte 356.. Die zag er op het eerste gezicht netjes uit. Weet niet precies welke type het is, misschien is het wat.
04 okt 2020 9:28
911gt2 schreef:Olaf schreef:'n replica Coupe kost zo'n € 30K
Nee dank je. Daar zit voor mij geen plezier in. Ik snap dat het voor anderen een oplossing is, voor mij is het juist eerder het tegenovergestelde
Dit was een reactie op Molen934 z’n opmerking of het een fake/replica zou kunnen zijn
€ 30 K voor een replica is mij te veel als je voor € 60K een originele kunt kopen, maar dat ter zijde
04 okt 2020 12:28
Ik snap 'm Olaf
04 okt 2020 15:59
Ik weet in ieder geval nog 356 B Karmann hardtop coupé te koop. Volledig gerestaureerd en gereviseerd. Of je het met 70k redt weet ik niet. Maar wel direct rijden.
04 okt 2020 16:17
Dank je, maar ik vind de klassieke lijn van de 356 juist zo mooi
23 okt 2020 13:21
Ondertussen zijn de eerste stappen gezet. De T2 staat te koop en de 914 is verkocht.
Morgen ga ik twee verschillende 356's rijden.
Een SC en een BT5.
Ik heb intussen wel gemerkt dat een BT5 vinden veel lastiger is dan een BT6 of C. En hoewel ik de 5 mooier vind is het prijsverschil wel aanzienlijk. En een SC lijkt me dan weer wat beter rijden.
23 okt 2020 13:49
veel succes en plezier emt het proefrijden! 356 is toch wel een droom na de eerste keer TopGun
23 okt 2020 17:00
Dat was een Speedster, Goofy
23 okt 2020 17:06
911gt2 schreef:Morgen ga ik twee verschillende 356's rijden.
Een SC en een BT5.
Een BT5 hoeft in principe niet onder te doen voor een SC qua rijden... Als ie goed onderhouden is enzo en lekker afgesteld, dan is het prima.... Het uiterlijk daarentegen.... De BT5 heeft de mooie koplampen, de kleine achterruit, de ronde kofferklep.... Zoveel mooier (al ben ik wellicht bevooroordeeld door het verleden
)
23 okt 2020 18:36
Ik wellicht ook, maar voor mij is het ook precies zoals jij het zei vooral de grote achterruit van de latere versies vind ik niet mooi, een dat ronde kofferklep, ik was daar zo trots op.
23 okt 2020 18:54
Zoveel mensen zoveel smaken, vind de hele late met schijfremmen en groot achterraam weer mooi
Kennis van me had een hele vroege cabrio met spijltje in het midden, doet me nix sorry
Welk type had de uitlaat in de roset/bumper?
23 okt 2020 20:21
Dat hadden ze bijna allemaal Hans. Ik had ze sowieso op mijn T5, ook dat vond ik geweldig
23 okt 2020 21:44
Schijfremmen zijn overrated. Zolang je er niet mee de bergen in gaat, of het circuit op, zijn de trommels in een 356 meer dan genoeg. Zolang je je wielen kunt blokkeren (en dat kan dus), maakt het weinig uit
24 okt 2020 15:18
Goed bijgehouden trommelremmen is idd niets mis mee!
Vraag ook eens rond bij de NL 356 club. Best veel oudere leden die wellicht nadenken over verkoop maar juist niet verkopen via de bekende kanalen.
24 okt 2020 22:25
Geoff schreef:Vraag ook eens rond bij de NL 356 club. Best veel oudere leden die wellicht nadenken over verkoop maar juist niet verkopen via de bekende kanalen.
Staan er 3 te koop via de club zie ik:
Hier
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.