Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 okt 2020 21:52
is een Porsche 996 GT3 Manthey een bijzonderheid?? had er nog nooit van gehoord en ben dus eens rond gaan neuzen en zie dat er niet zoveel van rondrijden. de meesten zijn specifiek gemaakt en gebruikt voor en op het circuit. staan er ook maar erg weinig te koop. wat mag zo`n ding nu waard zijn ??
12 okt 2020 21:58
Geen idee ... zal best $$$ zijn
https://youtu.be/xqToRtUsspk
12 okt 2020 22:51
Er stond heel lang een zwarte op marktplaats en autoscout en die wilde niet echt lekker verkopen. Laatste prijs was rond de 60k meen ik.
Uniek? Vast en zeker. Durft iemand het te kopen...?
12 okt 2020 22:52
Er stond hier op het PF eentje te koop een paar jaar geleden met het volledige Manthey K410 pakket.
viewtopic.php?f=10&t=51193&hilit=K410
12 okt 2020 22:58
In die tijd was Manthey een porsche tuner, met Meestal meer ervaring dan de andere tuners.
Veel leuke onderdelen, maar die tuning kon ook gewoon ergens anders.
Tegenwoordig is Manthey veel groter en door porsche overgenomen.
Realiteit is dat de 996 gt3 Manthey uitvoeringen de laatste 8 jaar heel moeilijk van eigenaar wisselen.
12 okt 2020 23:03
ik heb het vermoeden dat er binnenkort 1 vrij komt, wat zal zo`n monster nu op moeten leveren?? ze blijven zeldzaam aangeboden.
13 okt 2020 7:35
Ik denk op zich wel een premie maar een bedrag is lastig aan te geven.
13 okt 2020 8:13
Is het gek om inde basis te stellen dat je de helft van de ombouwkosten terug ziet in een eventuele geschatte prijs?
De bandbreedte is dan wel redelijk groot omdat er geen referentiewaarden in de markt zijn om in te schatten hoe gewild ze zijn.
Dus zeg dat de bandbreedte 50 tot 100% van de gemaakte kosten bovenop de prijs van de standaard auto is. Gaan we in de helft zitten daarvan +75%.
Wat kost de gemiddelde ombouw wat kost een goeie gt3?
Er zijn forummers die in schattingen doen. Maar zal ook natte vingerwerk voor hen zijn als er geen referentie verkopen zijn.
13 okt 2020 9:16
de prijs van de ombouw zal wel afhankelijk zijn van wat er aan gebeurd is, de auto zal wel hoofdzakelijk omgebouwd zijn met als doel "regelmatig circuit gebruik". als ik zie wat hij 2 jaar geleden op moest leveren zal een eventuele prijs van nu ongeveer € 60.000 kunnen zijn. de markt is wel erg dun gezien het aanbod waar dan ook in Europa.
13 okt 2020 9:34
Volgens mij was de Waalgarage (Broek in Waterland) in NL agent voor Manthey destijds. Die zullen je vast meer kunnen vertellen. Zijn leuke lui. Heb mijn 964 cabrio destijds naar volle tevredenheid bij hen gekocht. Zitten bij mijn werk (Amsterdam Noord) om de hoek.
13 okt 2020 9:35
Die was overigens binnen 3 weken verkocht...
13 okt 2020 10:17
Als je een GT3 koopt om er mee te rijden zou ik zo'n Manthey in een oogwink kopen boven een standaard GT3. Sterker nog, als er een Manthey GT3 te koop stond toen ik de mijne heb gekocht, was het er een geworden. Alle zaken de een GT3 nog leuker maak is gedaan aan zo'n Manthey; beter uitlaat, beter vliegwiel, beter mapping, beter ophanging.
Maar als het is om naar te kijken of als je bang bent je GT3 op de staart te trappen is een Manthey GT3 geen fijne auto.
13 okt 2020 11:02
Doe maar een gewone voor Hans dan
13 okt 2020 11:48
hoe gekker hoe beter
13 okt 2020 12:23
Ben in de vele jaren van Porsche’s rijden en zoeken vele exemplaren tegengekomen.
Kon een Ruf Porsche kopen uit 1980 natuurlijk in het groen maar de motor was al stuk gegaan.
Er zat een 3.0 turbo motor in en was redelijk betaalbaar maar ging voor een standaard SC.
In de jaren 80 kon je de F serie’s volop kopen voor zeer schappelijke prijzen maar een ieder wou de G serie.
Er werd in die jaren veel verbouwd naar nieuwere modellen en turbo breed wat je tegenwoordig minder ziet.
Weet nog dat ik voor de keuze stond een 2,7 coupe of een 3,0 Carrera beide van 1976, maarja de Carrera was net ff duurder en nooit geen spijt gehad van de 2,7
Het hele leven is keuze’s maken en ben nu in mn nopjes met de RS
13 okt 2020 13:31
En een in de basis goede (dus geen afgeragde circuit) standaard 996 GT3 en die alsnog voorzien van het Manthey pakket. Is dat nog een optie, praktisch en financieel?
13 okt 2020 14:31
Dat kan prima, doen ze graag. Maar het is een best dure ingreep. Ik dacht iets van 40k.
13 okt 2020 16:00
Oké. 40K is fors. Dat is zelfs meer dan een complete Ruf Turbo R ombouw voor een 993 turbo. Maar misschien ook niet vreemd als ze motorblok ook compleet aanpassen.
Laatst bijgewerkt door
MarkS op 13 okt 2020 16:07, in totaal 1 keer bewerkt.
13 okt 2020 16:05
Weinig info zo snel over te vinden. Misschien kan forumlid dat zijn Manthey hier verkocht uitsluitsel bieden.
Ik kom een topic tegen uit 2015 op pistonheads waarin de K410 conversie net geen 7K Engelse ponden zou kosten. Dat zou nog geen 10K in euro’s zijn.
13 okt 2020 18:03
Zover ik weet is de k410 alleen de uitlaat en motor management aanpassingen. Maar een GT3MR is geen K410.
13 okt 2020 19:32
The full monty (Manthey) is dus de M440 aanpassing. Bestaat uit de K410 uitlaat/motorkit, aangepaste remmen en andere dempers.
Wie belt of mailt even met MR voor de prijzen?
13 okt 2020 20:56
Toch maar geen mustang
13 okt 2020 21:26
ennnnnnnn heb nog 1 plaatsje over
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.