Allen enorrum bedankt voor het meedenken en het geven van de (uitgebreide) reacties op mijn “dilemma”!
Een advies dat ik meerdere keren krijg om de Targa te houden en een Boxster voor “erbij” te nemen zit er helaas echt niet in. Dus wil ik echt een keuze gaan maken om voor 1 van beide te gaan.
Ook kreeg ik meerdere keren het advies om mijn huidige echtgenote in te ruilen voor een nieuwe (porsche-minded) vriendin. Deze oplossing had ik zelf nog niet overwogen en vind ik een prachtig staaltje out-of-the-box denken!. Alleen ben ik bang dat deze optie duurder is dan het aanschaffen voor een Boxster voor “erbij”!
Uit alle berichten die ik tot nu toe heb gehad haal ik het volgende:
Voor:
- Minder tricky wegligging
- Meer praktische/moderne/luxe auto (of is dit juist een nadeel
- Gunstige marktwaarde/verkoopprijs van de Targa.
Tegen:
- Minder unieke auto, karakter, enz.
- Verlies van individuele vrijheid.
- Saai, niet spannend, mist beleving
Stof tot nadenken:
- Waarom rij ik erg weinig in mijn targa. Als andere auto ga ik er dan meer in rijden?
- PDK verkrijgbaar in 987 (ipv tiptronic). Maar dit is alleen een pre voor de wederhelft. Zelf wil ik het liefste blijven roeren.
Advies:
- Samen (uitgebreide) proefrit maken in Boxster. Als ik zo naar buiten kijk dan moet ik me aanstaande winterperiode eens meer gaan verdiepen in de materie en voorjaar 2021 een proefrit gaan maken.
Te overwegen opties:
- Stoelverwarming
- Xenon
- Cruise control (geen showstopper, kan ook achteraf met originele onderdelen
- Leerpakket :geeft het interieur extra cachet.
- Ik zou kijken of je een 2.9 987-2 (non-S) kan vinden binnen je budget, staat bekend als bullit-proof
- In het laatste geval behoort PDK ook tot de mogelijkheden
Weet 1 van jullie wellicht waar ik verkoopdocumentatie incl. alle opties van de 987 Boxster zou kunnen vinden voor de winterstudie?
Ook nog extra bijdragen in mijn dilemma zijn van harte welkom!
Alvast bedankt!
Paul.