Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 okt 2020 19:39
Porsche 911/991 Turbo S body rebuilding door Arthur Tussik .....
https://www.youtube.com/watch?v=4aKrAGw6V4c
25 okt 2020 19:56
Heel interessant. Geen idee of dit volgens de regelen der kunst gaat maar het ziet er allemaal heel knap uit
25 okt 2020 20:26
Inderdaad mooi om te zien. Heb door hem ook een keer een BMW zien herstellen.
Weet eerlijk gezegd niet of ik hier 300 plus mee zou willen rijden. Geen idee of de auto recht is...
25 okt 2020 22:27
Lijkt me op zich wel. Uiteindelijk is zo'n ding toch een bouwpakket en volgens mij zijn alle kromme delen vervangen. Denk dat je hem uiteindelijk ook niet zo netjes passend in elkaar krijgt
26 okt 2020 0:28
Die kerel weet MI dondersgoed waar hij mee bezig is én dit is vele malen beter dan "ff recht-trekken" en nieuwe panelen opzetten .... zoals men dat in Rotterdan-Zuid doet
MarcoB schreef:Weet eerlijk gezegd niet of ik hier 300 plus mee zou willen rijden.
Ik vraag me weleens af hoeveel "helden" we hier op het PF hebben die écht 300+ durven te rijden of überhaupt al eens gereden hebben.
Voor mij was 265 de max. met een auto - harder ging'ie niet.
200+ met de motor ook weleens gedaan ~ tot er een politie-auto naast mij kwam rijden die mij maande het iets langzamer aan te doen
Inmiddels 20 jaar verder - en rij nog wel hard, maar dat soort snelheden hou ik zelf niet meer bij
26 okt 2020 8:47
Ik denk dat elk forumlid dat aan de grens met DE woont toch wel vaker richting/over de 300km/h is gegaan. Hier is het excuus altijd 'even tanken in DE'. Bij emmerich de grens over, paar keer knallen tot topsnelheid. 2 afslagen later er weer af, tanken en weer terug naar NL. Kom je thuis en is de tank weer kwart leeg...
26 okt 2020 9:37
stak schreef:Ik denk dat elk forumlid dat aan de grens met DE woont toch wel vaker richting/over de 300km/h is gegaan....
Ik woon bijna net zo ver van Duitsland als van België.
Tanken in België is stukken goedkoper
26 okt 2020 10:01
Mooi stukje werk!
Vroeger hier van een ex duitse Opel Kadet de voorkant eraf gezaagd...alleen hadden we toen geen laser dus maar met een rolmaat wat gemeten....
Ik woon hier vlak aan de grens met DE, en een kwartiertje vanaf de A31...vorig jaar voor het laatst met de trage 3.2 gereden, en dat op aanraden vd specialist..
Met de motor daar soms 200+ bij een oprit om gang te maken zegmaar, en dat gaat een stuk vlotter om gauw weer terug te gaan naar gewone snelheden....
26 okt 2020 11:26
Olaf schreef:MarcoB schreef:Weet eerlijk gezegd niet of ik hier 300 plus mee zou willen rijden.
Ik vraag me weleens af hoeveel "helden" we hier op het PF hebben die écht 300+ durven te rijden of überhaupt al eens gereden hebben.
Vorige week met een vriend naar Lünen naar een 997.1 Cabrio gaan kijken. Uiteraard heen en terug mijn 997 even laten "lopen". Bij 230 lag mijn grens. Niet gewoon om snel te rijden. Geen "held" hier dus ...
26 okt 2020 12:45
Olaf schreef: Ik woon bijna net zo ver van Duitsland als van België.
Tanken in België is stukken goedkoper
En dan hou je ook nog meer van de getankte benzine over nadat je weer terug naar huis gereden bent
Wel een stuk saaier...
26 okt 2020 12:57
Olaf schreef: Ik vraag me weleens af hoeveel "helden" we hier op het PF hebben die écht 300+ durven te rijden of überhaupt al eens gereden hebben.
Voor mij was 265 de max. met een auto - harder ging'ie niet.
Met de Porsche nooit harder dan 261 op de teller. Auto voelde op die snelheid niet meer vertrouwenwekkend aan, dus besloot niet harder te gaan. Met Audi en VW wel harder gereden, tot 266 (S3) en 300 (S6 plus) op de teller. Mijn Audi's voelden op die snelheden veel stabieler aan dan mijn 996 targa.
26 okt 2020 13:23
Olaf schreef:Ik vraag me weleens af hoeveel "helden" we hier op het PF hebben die écht 300+ durven te rijden of überhaupt al eens gereden hebben.
Inmiddels 20 jaar verder - en rij nog wel hard, maar dat soort snelheden hou ik zelf niet meer bij
Heel herkenbaar. Echt hard rijden/topsnelheid heeft me nooit echt geboeid. Laatste keer was zo’n 10 jaar geleden, kortstondig 285 gereden. Rij ook nog stevig, vooral in Duitsland. In NL en B doet de cruise control vrijwel altijd het werk.
Soepel en hard(er) door bochten spreekt me nog altijd aan, zeker in gebieden als de Elzas, Vogezen, Eifel etc
01 nov 2020 21:25
Lijkt wel op dat filmpje wat vorige week ook is geplaatst
01 nov 2020 21:27
MarcoB schreef:Lijkt wel op dat filmpje wat vorige week ook is geplaatst
sorry, die heb ik dan gemist
01 nov 2020 21:55
Moest zelf ook even zoeken:
MOD: onderwerpen samengevoegd
01 nov 2020 23:14
stak schreef:Ik denk dat elk forumlid dat aan de grens met DE woont toch wel vaker richting/over de 300km/h is gegaan.
Ik denk dat er erg weinig mensen hier zijn die 300+ gereden hebben. Gewoon omdat er niet veel auto’s zijn die uberhaupt boven de 300 km/u kúnnen of die icm veilige omgeving (lees voldoende lege kilometers snelweg) het kunnen halen.
01 nov 2020 23:43
Denk ik ook. Heb ooit 286 km/u gereden met de 996.2 cabriolet. Kapje naar beneden. Wilde het een keer meemaken. Was rond 19:00 uur in Duitsland met vrij zicht.
Voordeel van de Boxster die ik nu heb: je hebt veel eerder het idee dat je veel harder gaat
02 nov 2020 21:58
Ik vraag me bij zo’n filmpje af: waarom?
Hier zit zoveel tijd (en geld) in.
02 nov 2020 22:30
Tijd (geld) en geld is maar relatief.
Lonen daar zijn niet zoals in Nederland
En de knutselaar in deze .... #satisfaction
02 nov 2020 23:00
Volgens Arthur zelf 100 uur
Ik denk dat hij 5 tot 10 euro per uur vraagt, dus tel uit je winst
In dit soort landen is 1000,- euro per maand al een aardig loon volgens mij, dus dan zit je met 500,- voor 2 weken werk al aardig in de buurt. En al was het 3x zo duur, dan is het nog steeds een fractie van een NL schadewerkplaats
03 nov 2020 3:29
Olaf schreef:Ik vraag me weleens af hoeveel "helden" we hier op het PF hebben die écht 300+ durven te rijden ...
Ligt ook aan hoe lang dat duurt he. Als je zes minuten nodig hebt om 300 te halen dan loopt de stront al dun uit de broek denk ik. Even gassen en doortrekken kan iedereen.
Ik heb met die van mij pas een keer uitgeprobeerd hoe hard die gaat en dat was +- 250 op horizontale weg. Dat is al lang geleden en ik herinner me dat de wegligging onzeker was. Bovendien scheet mijn mederijder bij die snelheid al in zijn broek en klaagde dat ik moest stoppen.
Meestal als ik een ritje maak in Duitsland tik ik af en toe wel even 180 of 200 aan maar de meeste kilometers maak ik op de Landstraße.
03 nov 2020 10:33
Je ziet wel dat zo'n 991 niet zo snel zal roesten .Echt overal zit de beschermlaag/zink coating op.Mooi om te zien als hij een deel echt moet weghakken en het ook daaronder zit.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.