Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 maart 2021 14:26
2 Jaar geleden heb ik klein onderhoud laten uitvoeren. Soort jaarbeurtje. Vorig jaar niets laten doen en nu binnenkort gaat 'ie weer naar de specialist. In 2 jaar tijd slechts 2.000km gereden kwam ik gisteren achter. Dat is zelfs nog minder dan ik zelf dacht..
2 Jaar geleden was de auto eigenlijk toe aan een grote beurt, want toen 23.000 km geleden uitgevoerd. Volgens de specialist was die toen niet nodig als de viergasmeting geen raar beeld gaf, want dan is er niets mis met de kleppen en hoeven ze ook niet te worden gesteld. De meting was prima, dus klein beurtje. Nu zegt hij eigenlijk weer hetzelfde. Meten, bougiekabels controleren en verdelerkap checken. Als dat in orde is zou het ook nu weer bij een kleine beurt blijven. Inmiddels dus 25.000 km verder na laatst groot onderhoud. Natuurlijk wordt de auto grondig bekeken en waar nodig preventief onderhoud.
Prima voor de portemonnee natuurlijk, maar wel afwijkend van het schema met als mogelijk gevolg dat daar opmerkingen over komen bij toekomstige verkoop. Dan lijkt het alsof ik heb bezuinigd op onderhoud, terwijl dat zeker niet zo is. Ik volg netjes het advies van de specialist. Iemand soortgelijke ervaringen?
14 maart 2021 14:38
Bij mijn SC is het kleppenstellen om de 20 000 km , grote beurt of niet.
Ik laat dat dus ook gewoon doen om schema volgens Porsche/onderhoudsboekje te volgen.
14 maart 2021 14:53
Ik snap je specialist wel, zeker gezien de kilometers die je maken kan je vast nog een jaartje wachten met een grote beurt. Ik heb wel mijn twijfels of je klepspeling kun afleiden van een viergasmeting
Maar als het mijn auto was heb ik gewoon een grote beurt uitgevoerd. Kleppen stellen levert altijd een frisser voelende blok op.
Enuh...rijden met dat ding
14 maart 2021 15:26
Het is klepspeling controleren ~ niet per definitie stellen.
Als je niet van plan bent de 964 (snel) te verkopen, zou ik nog 'n jaartje wachten en nu gewoon een olie-wissel doen.
14 maart 2021 16:08
EvDijk schreef:n 2 jaar tijd slechts 2.000km gereden kwam ik gisteren achter.
19 maart 2021 10:32
gewoon een grote beurt laten geven. de auto verdient dat op zijn tijd. hij staat veel stil dus daarom juist wél doen
20 maart 2021 12:02
Over 3 weken gaat 'ie naar ERPA voor een beurt. Zal de boel grondig laten checken en goed onderhoud laten uitvoeren. Klepjes. bougietjes etc etc. Daarna maar weer eens wat meer gaan gebruiken, want afgelopen jaren veel te weinig buiten geweest. Vorig jaar overigens een keer bericht gepost m.b.t. enorm roken bij 1e keer starten na winterslaap. Dit jaar helemaal niets. Zelfs geen klein pluimpje. Zat er natuurlijk extra op te letten.
20 maart 2021 13:34
Over het wel of niet een pluimpje is hier al genoeg geschreven.
Grote/kleine/jaarbeurt beurt of grondig nakijken.....
.....jouw wensen kenbaar maken en verder in overleg met de specialist.
Komt goed lijkt mij.
20 maart 2021 19:57
En dan nu rijden met dat ding he?
Ik doe het anders graag voor je.
21 maart 2021 11:19
Ach ja m.i., verse olie en remvloeistof zijn het belangrijkste als de rest van de onderdelen zoals remmetjes, bandjes, snaartjes, etc. nog in orde zijn ...
21 maart 2021 16:01
EvDijk schreef:2 Jaar geleden heb ik klein onderhoud laten uitvoeren. Soort jaarbeurtje. Vorig jaar niets laten doen en nu binnenkort gaat 'ie weer naar de specialist. In 2 jaar tijd slechts 2.000km gereden kwam ik gisteren achter. Dat is zelfs nog minder dan ik zelf dacht..
2 Jaar geleden was de auto eigenlijk toe aan een grote beurt, want toen 23.000 km geleden uitgevoerd. Volgens de specialist was die toen niet nodig als de viergasmeting geen raar beeld gaf, want dan is er niets mis met de kleppen en hoeven ze ook niet te worden gesteld. De meting was prima, dus klein beurtje. Nu zegt hij eigenlijk weer hetzelfde. Meten, bougiekabels controleren en verdelerkap checken. Als dat in orde is zou het ook nu weer bij een kleine beurt blijven. Inmiddels dus 25.000 km verder na laatst groot onderhoud. Natuurlijk wordt de auto grondig bekeken en waar nodig preventief onderhoud.
Prima voor de portemonnee natuurlijk, maar wel afwijkend van het schema met als mogelijk gevolg dat daar opmerkingen over komen bij toekomstige verkoop. Dan lijkt het alsof ik heb bezuinigd op onderhoud, terwijl dat zeker niet zo is. Ik volg netjes het advies van de specialist. Iemand soortgelijke ervaringen?
Olie veroudert ook na 2000 km. Zeker met korte ritten komt er in een luchtgekoeld blok ook wel wat condens water in de olie. Bij minerale olie is olie wisselen elk jaar nodig is mijn mening. Dat degradeert na een jaar te veel om te laten zitten. Volsyntheet kan eventeel max twee jaar maar ook dat moet je op een gegeven moment wisselen. beurten overlaan verdraagt een 911 blok niet zo goed. Er kan vuil in de sproeiers komen die olie tegen de onderkant van de cilinders aan spuiten voor koeilng. Als die verstopt raken is niet goed op lange termijn.
Over kleppen stellen hoor ik veel verschillende verhalen. na 20000 km is er vaak nog niet zo veel aan de hand. het is nou ook niet zo veel werk... dus ik zou het zeker tijdig doen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.