Het kriebelt al weer een tijdje... Porsche-loos zijn valt niet mee.
En de keuze is ook dan nog eens reuze, ik heb al nagedacht over een 981 GTS, een 718 Spyder, een 991 Targa, een 993 cabrio, een 964 targa / cabrio... Ben er nog niet uit. Ik neig toch wel naar een wat relaxter rijdende auto. Ik heb een 997 GT3 en een Turbo gehad: De GT3 was geweldig maar voor een lekker stukje toeren in NL minder geschikt. De Turbo beviel me wat minder, de turbolag en het geluid begonnen me tegen te staan. Boxsters zijn leuk, maar ik heb (kleine) kinderen die wel eens mee willen. Echt hard hoeft het ook niet te gaan, je vermaakt je sneller met een auto die wat korter op de limiet te rijden is op de openbare weg is mijn ervaring. Open kunnen rijden heeft de voorkeur.
Ik kom eigenlijk nu op een 993 cabrio of 964 cabrio / targa uit, of een 991 targa. Héél andere auto's. Ben er nog niet over uit. Houd van sleutelen, luchtgekoelden zijn natuurlijk de bom, maar het gemak en comfort van een 991 zijn ook wel weer fijn. En die moderne targa's zijn hééél mooi. Prijs is natuurlijk ook wel anders, evenals de afschrijving. Voor mij is het ook: geluid & beleving > snelheid. Heb nog nooit een 991 targa gereden, dus weet niet hoe dat is. Sportuitlaat is wel een must.
Ik kwam deze tegen, een 964 cabriolet 'WTL'.
https://www.jurjensautomotive.nl/auto/porsche-911-wtl/ Geen originele WTL, wel een gave auto om te zien. Ik ben geen originaliteitspurist, ik zit er niet mee dat hij 'geholpen' is. Het moet echter geen incourante auto zijn mocht ik weer eens wat anders willen straks.
Wat denken jullie van een niet originele WTL?