Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

aanschaf Porsche Cayenne

07 mei 2021 19:13

Ik wil een Porsche Cayenne S 4.8 aanschaffen omdat ik dat de mooiste SUV vindt die er is,gelijk vanaf het moment dat ie uitkwam,maar moet mijn vrouw nog zien te overtuigen.
Die denkt dat ie namelijk heel erg veel gebruikt,ik denk zelf ongeveer 1 liter op 6 km, ik denk dat jullie er mij vast wel meer over kunnen vertellen.

Bij voorbaat dank,
Antoine.

Re: aanschaf Porsche Cayenne

07 mei 2021 19:28

Met een fluwelen voetje met 100 km/uur over de snelweg 1:9

Maar ik heb nog niemand 900 km zien halen met 1 volle tank - gemiddeld kom je wellicht aan de 1:5 of 1:6 ...

07 mei 2021 19:39

Thanks voor de info dus ik zat toch wel goed, ja je kunt niet verwachten dat een 8 cyl 1op 10 loopt,ik heb ook een Mercedes S500 gehad die liep ook gemiddeld 1 op 6 a 7 dus hij zal er wel aankomen.

07 mei 2021 20:48

Ga eens met een GL63 Amg rijden. Hoef je geen Cayenne meer. En rijdt ook 1 op 7.

07 mei 2021 21:05

Jeemig, wat een verbruik..... :scratch: Op mijn ritten (N18/A18/A12 en N325) haal ik met mijn hybrid ritten op de boordcomputer 1:21....gewoon go-with-the-flow een CC aan. En met de toenemende drukte van afgelopen week zelfs 1:23....Lexus

07 mei 2021 21:58

Ik denk dat verbruik je kleinste zorg is. Heb je je vrouw verteld wat een beetje onderhoud kost?

17 mei 2021 16:12

Wij rijden al een paar jaar een 958 GTS 4.8 V8 en moet eerlijk zeggen dat het verbruik voor een V8 in zo'n kolos meevalt.

Als je rustig met het verkeer meerijd kun je idd 1 op 9 halen.

Maar de praktijk is eerder 1 op 7 en dan rijdt ik Porsche waardig door. :D

Mocht je zoeken naar een Cayenne, volgens de off. dealers is de GTS de lekkerste (zowel qua uitvoering als geluid) en dat kan ik voluit beamen, dat was ook de reden dat ik tijdens onze zoektocht alleen een GTS wilde hebben (en ook origineel NL en met historie) tot op heden geen spijt van, al kijk ik zo nu en dan wel naar iets anders, niet dat het verveelt maar de mens wil wel eens iets anders.

Onderhoud valt ook reuze mee, wat wel ontspannend rijdt is dat de GTS lekker in de approved zit (nu weer to 2022) en mocht er wat zijn lossen ze het keurig op.

dat Approved kun je blijven verlengen tot 15 jaar of 200.000 km.

Als je specifieke vragen hebt mag je ook een PB sturen dan kunnen we elkaar ook bellen.

17 mei 2021 16:43

Volgens mij is het verplicht om bij een advertentie een prijs te vermelden :popcorn:

17 mei 2021 16:47

Klopt, maar hij heeft voldoende posts om te kunnen adverteren. Ik zou zeggen maak een mooie advertentie volgens de forumregels , paar foto's erbij en het kan win-win zijn. :wink:

Eigenlijk zeg jij dat ook maar dan korter... :mrgreen:

17 mei 2021 17:12

De GTS staat niet te koop hoor ..... zoals ik schreef kijk ik wel eens naar iets anders maar heb nog niets gevonden wat leuker is.

Met specifieke vragen bedoel ik Cayenne specifiek en niet over onze GTS.

17 mei 2021 17:14

Ja zeg, maak jij ons hier even blij met een dooie mus... :wink:

17 mei 2021 18:51

Als brandstofkosten al een punt van zorg is - dan zou ik vooral iets anders zoeken !

17 mei 2021 18:57

Inderdaad dan zou ik iets anders zoeken en ik rij met de 997 4 s. 1 op 8 a 9 op de snelweg en die heeft stuk kleinere motor

17 mei 2021 19:13

1 op 9?!, Dat je dat hier durft te plaatsen!
Het is een Porsche hoor, geen Skoda!

17 mei 2021 20:26

Verbruiken die Skoda's dan zoveel meer? :mrgreen:

Ik rij met mijn Panamera ST E-hybrid altijd flink door, maar 1:10 lukt met gemak (dus ik heb nu het schoonrood op de kaken) :mrgreen: .

17 mei 2021 20:46

Heb ik het halve forum ineens beledigd... :pale: :mrgreen:

27 mei 2021 23:39

Wellicht niet helemaal hetzelfde maar ter referentie: mijn Range Rover 4.2 Supercharged 396 pk 2522 kg.
Korte stukjes 3-5km
Gemiddeld 5-6 km
100 op de cc 8,5 km
130 op de cc 7 km
En het wildste dat ik doe is wel eens doorhalen bij invoegen op de snelweg, verder nodigt hij vooral uit tot rustige boottochtjes ;-)
Een Cayenne zal eerder vragen om wat in de bocht schat ik zo in.

27 mei 2021 23:53

Weegt zo’n ding 2.500 kilo?

28 mei 2021 6:27

Mijn BMW M550i met twin turbo V8 met 460 pk liep over de lastste 20k km dat ik hem had 9.8 liter gemiddeld, das alles stad/land en ritjes Zurich-Milano en Zurich - Amsterdam op volle kracht. Met een beetje moderne techniek kan dat.

On topic: het is al gezegd maar als je een Cayenne V8 rijdt dan ga je gewoon betalen: benzine, onderhoud, belasting, en boetes ook nog als het tegenzit. Die 6 liter gemiddeld kan ik zelf niet verifieren maar zou me niks verbazen.

28 mei 2021 6:39

Ik heb een Jaguar XJR gehad, die deed ook 1 op 6 maar ik heb er een hoop lol aan beleefd, dat telt toch ook?! :drive: 8)

28 mei 2021 14:49

En de GTS 957 die ik had was qua onderhoud echt de beste.. geen issues en gewoon dure benzine erin en rijden. De 996-en de 997 die ik nu heb, kosten wellicht qua benzine minder maar qua onderhoud echt vele malen meer. Die v8 blokken van de tweede generatie staan erom bekend dat ze wel sterk zijn. Maar verbruik was inderdaad minder grappig, ik haalde 1 op 5 bij leuk doorrijden. 1 op 8 moet je ook wel kunnen halen trouwens, als je normaal rijdt.. maar als dat de issue is, zou ik mooi naar een ander merk gaan zoeken, niet vervelend bedoeld

28 mei 2021 16:07

Elektrisch is natuurlijk ook een optie.
Ik schrik ervan dat ik dat hier schrijf.

29 mei 2021 12:35

Die corona heeft er hard ingehakt...;-)

29 mei 2021 13:37

Meeste eigenaars zijn pas eerlijk naar verbruik als ze hem hebben verkocht :oops:
Zo ook van de vroege 911 turbo’s en mn maat kocht een Kjenne met een V8 en had een vakantie woning in de Alpen.
Zat een enorme brandstof tank in maar wat ging hij snel leeg :roll:
Als ik op de comp. kijk van mijn snelle BMW schrik je ook van het verbruik maar op de snelweg op de cruise is hij weer heel zuinig :thumleft:

02 jun 2021 10:52

lindemans schreef:Als brandstofkosten al een punt van zorg is - dan zou ik vooral iets anders zoeken !

Zorg is wellicht een groot woord maar lijkt me een logische afweging. Ook al heb je het geld ruim liggen kijk je toch naar het kostenplaatje over een bepaalde periode incl. onderhoud afschrijving etc.

Dit jaar van 958 diesel naar e3 benzine gegaan en met minder dan 10k per jaar weet je dat verzekering en wegenbelasting zakt maar het elke x 200 euro voor 7-800km aftikken ipv 140 voor 1200km is een overweging. Ben het wel eens dat het onderhoud en verbruiksmaterialen zoals banden remmen een veel grotere impact hebben
Plaats een reactie