Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Was daar al bang voor !

28 mei 2021 10:36

Rotterdam onderzoekt komst van lawaaiflitser tegen patsergedrag van automobilisten.

Woon niet ver van de snelweg en merk als geen ander hoe het brul geluid van onze hobby enorm is toegenomen :oops:
Ook komen bij ons veel toerritten langs en met name de motorfietsen die kunnen er ook wat van :scratch:
Vooral als er wat te doen is op Zandvoort, als ik het hoor en kijk dan ff op de site en bingo.
Wat ik wel leuk vind is de smile van de “liefhebbers” die voorbij komen en met name de klassiekers :drive:

Re: Was daar al bang voor !

28 mei 2021 11:12

Als ze die nou maar niet in de tunnels gaan zetten. :|

28 mei 2021 11:19

Kan me er wel iets bij voorstellen.
Als je in een stad woont waar de hele dag van die halve zolen met AMGs rond blazen, zou ik ook gek van worden.
Hypocriet natuurlijk, want mijn 993 en Speed Triple maken ook best lawaai, maar ik probeer altijd te vermijden dat anderen daar last van hebben.
Dat doen die kneuzen dan weer niet, die willen juist opvallen. Dus van mij mag het aangepakt worden.

28 mei 2021 11:43

Aan welke kant van de weg komen die metertjes? :scratch:
Afbeelding

"Laguna Seca pipes"

28 mei 2021 12:20

Cazzo Super Veloce schreef:Kan me er wel iets bij voorstellen.
Als je in een stad woont waar de hele dag van die halve zolen met AMGs rond blazen, zou ik ook gek van worden.
Hypocriet natuurlijk, want mijn 993 en Speed Triple maken ook best lawaai, maar ik probeer altijd te vermijden dat anderen daar last van hebben.
Dat doen die kneuzen dan weer niet, die willen juist opvallen. Dus van mij mag het aangepakt worden.

Niet alleen AMG's. Het lijkt wel een rage aan het worden. Petjes in Golfjes, 3 en 5-series en Seats (ik noem zomaar wat popi-merken, met een mega hoeveelheid herrie. Heel opvallend. Zal wel een of ander technisch foefje zijn. Ze doen namelijk allemaal vrijwel hetzelfde.

28 mei 2021 14:02

of van die gasten op Harley's met open pijpen :bang: Je kunt ook overdrijven...

28 mei 2021 14:38

molen934 schreef:...hoe het brul geluid van onze hobby enorm is toegenomen :oops: ....

Misofonie is ook enorm toegenomen; sommigen zoeken naar broodnodige rust, dus bij het minste geringste wordt er geklaagd.
Anderen zoeken juist weer naar 'uitlaatkleppen' ( :shock: :mrgreen: )
En helaas, naarmate de maatschappij steeds drukker wordt, hoe meer klachten over geluid.
Dit heeft ook met het maatschappelijk stress-niveau te maken. De lontjes worden steeds korter.
Daar heeft CPZ mee te maken, maar ook alle andere auto- en motorsportbanen in Nederland. En nu dus ook de openbare weg.
Hard op weg naar een stiltemaatschappij.

28 mei 2021 14:44

bjft schreef:... Petjes in Golfjes, 3 en 5-series en Seats enz. Zal wel een of ander technisch foefje zijn. Ze doen namelijk allemaal vrijwel hetzelfde.

stage 2 tuning met grotere turbo's

28 mei 2021 14:46

steef schreef:Anderen zoeken juist weer naar 'uitlaatkleppen' ( :shock: :mrgreen: )

well spotted :cheers:

28 mei 2021 15:29

Kunnen ze ook zo’n paal in m’n huiskamer zetten? :lol:

28 mei 2021 16:42

Gaat je vrouw/vriendin optreden dan :?:

28 mei 2021 16:51

:lol: .

28 mei 2021 17:17

dpRide schreef:
bjft schreef:... Petjes in Golfjes, 3 en 5-series en Seats enz. Zal wel een of ander technisch foefje zijn. Ze doen namelijk allemaal vrijwel hetzelfde.

Maar zorgt dat dan voor zo'n enorme roffel in de uitlaat en een soort geratel bij het overschakelen? Zeker bij de dsg'tjes van deze wereld

stage 2 tuning met grotere turbo's

28 mei 2021 17:20

Is er al iemand die Geluidmeister heeft gedownload?

:mrgreen:

28 mei 2021 18:58

molen934 schreef:Gaat je vrouw/vriendin optreden dan :?:

TOTMBO en dochter... en meer dan we willen. :oops:

28 mei 2021 19:20

.. een nog te ontwikkelen lawaai-flitser ...

:popcorn:

Ik vraag me overigens af hoe ze op afstand goed willen meten ... nu mag je (gemeten bij de uitlaat-mond) met 3500 toeren zo'n 95 dB produceren - met een marge van 2 dB - een vliegtuig dat Rotterdam-The Hague Airport verlaat maakt wellicht meer lawaai :idea:

Nieuws Op Beeld schreef:Rotterdam – De gemeente en de politie willen geluidsoverlast van auto’s in Rotterdam streng gaan aanpakken. Volgens Bokhove wordt de overlast veroorzaakt door het gedrag van de automobilist zelf. Even extra gas geven, het aanpassen van uitlaten en continu rondjes rijden om te pronken met hun bolide zijn één van de grootste oorzaken.

De gemeente heeft een geluidsonderzoek laten uitvoeren, daarbij zijn 16.000 geluidspieken gemeten boven de 80 decibel. Ruim 4000 van deze pieken worden veroorzaakt door auto’s en motoren. De overschrijding is ongeveer 20-30 decibel hoger dan is toegestaan voor voertuigen.

Het vermoeden bestaat dat een select groepje in Rotterdam het leven van omwonenden zuur maakt, uit camerabeelden is gebleken dat een groepje van ongeveer 100 auto’s verantwoordelijk is voor de overlast.

De gemeente gaat nu samen met TNO onderzoeken of er lawaaiflitser of een akoestische flitspaal gemaakt kan worden. Deze kan dan bij overschrijding op kenteken een bekeuring uitschrijven. De flitspaal zou dan mobiel ingezet moeten kunnen worden zodat op verschillende plekken de overlast kan worden bestreden.

28 mei 2021 20:23

Dat vliegtuig rijdt niet bij mij door de straat.

28 mei 2021 20:37

Oppakken en de auto's/motoren in de pers. Dat tuig doet me soms zelfs pijn aan mijn oren. Weg er mee.
Maar de politie doet niks natuurlijk. Ik kreeg laatst op mijn fietsje een boete van €100 dat wel, lekker makkelijk geld verdienen.

28 mei 2021 22:05

Van mij mogen ze dit soort etterbakjes aanpakken. Maar doe het dan live in de uitzending in plaats van achteraf. En je kunt nu al voorspellen dat dit soort dingen niet blijven staan voor de rechter

29 mei 2021 9:17

NordRack2 schreef:Ik kreeg laatst op mijn fietsje een boete van €100 dat wel, lekker makkelijk geld verdienen.

Was je zo hard aan t schreeuwen? :mrgreen:

29 mei 2021 10:11

Nee hij had zo’n kartonnetje met wasknijpers aan zijn spatbord… :mrgreen:

29 mei 2021 10:25

Was dat niet met luilak :?:

78978

29 mei 2021 10:58

Ook met luilak maar ook op andere dagen gebeurde dat bij de jeugd gaf een idee dat je op een motor reed

30 mei 2021 13:35

Toen onze 996 Turbo bij het rdw gekeurd werd voor het kenteken,
meende ik ergens te hebben gezien 106 decibel.

https://youtu.be/WI9-a2uuCNM

31 mei 2021 9:15

Daar zijn setjes voor te koop 8)
https://youtu.be/kBmWvcGmHzE https://youtu.be/kBmWvcGmHzE
Plaats een reactie