Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 jun 2021 11:02
In ieder geval bij G model zit de benzinetank helemaal voorin, ik vermoed omdat dat uit oogpunt van ruimte- en gewichtsverdeling het gunstigst is. Maar 80 liter bengzine recht voor je snufferd is soms ook wel een onrustig idee, zeker in een 930 waarvan inmiddels een groot deel gesneuveld is. Weet iemand hier wellicht of er allerlei maatregelen zijn verwerkt om het veiliger te maken. Op internet heb ik er (nog) niks over gevonden. Bij voorbaat weer dank.
12 jun 2021 11:19
Hi Rainer, vanwaar nu pas deze vraag? Je hebt toch al in 2014 een 930 gekocht?
12 jun 2021 11:46
Nooit zorgen over gemaakt, moet ik bekennen.
12 jun 2021 11:59
Targa Floriaan schreef:Hi Rainer, vanwaar nu pas deze vraag? Je hebt toch al in 2014 een 930 gekocht?

Tja. De vraag was inderdaad al eerder opgekomen. Sinds kort rijd ik weer meer in de 930 en vanochtend zag ik in het topic “Peperduur” een 911/997 die in de vangrail zat en waarvan de voorkant zo platgedrukt was dat ik dacht: heh, poppellepee, hoe zou de tank er aan toe zijn en waar is de benzine gebleven? Vandaar.
12 jun 2021 17:10
De "ingebouwde" veiligheid is het reservewiel
.... verder zou ik me meer zorgen maken om de motor die achterin zit en die je bij een
frontaaltje zachtjes in de rug zal kloppen
12 jun 2021 17:41
Was een paar jaar geleden op de K-Messe (grote kunststofbeurs in Duitsland), daar waren ze met machines kunststof brandstoftanks aan het maken; wat ziet dat er mooi uit en hoe ingewikkeld is bij sommige auto's de vorm van de tank.
Petje af voor de ontwerpers ervan
12 jun 2021 17:59
Bij de Carrera GT achter de voorstoelen bleek ook geen handige plek.