Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

964 en 993 opgepast voor de 130i

02 sep 2005 9:28

Las vanmorgen 265pk en 315nm uit een 3.0 liter voor de nieuwe BMW 130i.
Daar ga je dan met je P.Je kan ze er hooguit alleen nog uitremmen...... :cry:

02 sep 2005 9:30

Al draagt een aap een gouden ring ..... ;)

Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i

02 sep 2005 9:31

2000 gtv schreef:Las vanmorgen 265pk en 315nm uit een 3.0 liter voor de nieuwe BMW 130i.
Daar ga je dan met je P.Je kan ze er hooguit alleen nog uitremmen...... :cry:


Ik denk dat je ook op bochtsnelheid de 130i wel aankan... Waarmee je dus gewoon sneller bent.

Bovendien: heb jij wel eens gezien hoe een BMW 1-serie eruit ziet?

Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i

02 sep 2005 9:32

Devils son schreef:Bovendien: heb jij wel eens gezien hoe een BMW 1-serie eruit ziet?

Jups, ik vind het best een leuke BMW.... En dat zegt wat.... :cheesy:
Laatst bijgewerkt door Pascal op 02 sep 2005 9:40, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i

02 sep 2005 9:35

paSCal schreef:.... En dat zegt wat.... :cheesy:

..... over jou(w mening). ;)

Re: 964 en 993 opgepast voor de 130i

02 sep 2005 9:40

EriC4C schreef:
paSCal schreef:.... En dat zegt wat.... :cheesy:

..... over jou(w mening). ;)
Klopt....
Maar als ik het goed lees, aan het begin hiero, hoef ik me met mijn SC dus geen zorgen te maken? :cheesy:

02 sep 2005 9:45

Ook ik vind de 1-serie best een leuke auto om te zien...iig beter de die kofferbak-Bangle-Beamers :twisted:


Net zoals ik bv een Stilo (in zíjn klasse) ook een leuk gelijnde auto vind..

02 sep 2005 10:06

Ik weet niet hoor, maar een 911 ziet er toch wel 10x beter uit.

Bovendien, de 130 loopt 'maar' 250 en heeft toch nog 6,1 sec. nodig om de 100 te halen. Dus ook in rechte lijn haalt hij het niet bij de 964/993.

Ik kan me er niet druk om maken. De M1 (zou hij echt zo gaan heten?) zal wel sneller zijn. Maar so what? There is no substitute for class!

02 sep 2005 10:15

:wink: Ik wilde hem ook zeker niet met een 911 vergelijken, dit even voor de duidelijkheid 8)

02 sep 2005 10:19

Nee, dat begrijp ik, daarvoor noemde je tenslotte de Stilo. ;) :^:

02 sep 2005 10:22

Ik dacht dat we het hier hadden over de vraag of je nu in een 964/993 jezelf moet schamen als een instapbeemertje met jouw auto wordt vergeleken. En volgens mij wint de 964/993 dan op alle fronten, dus ik begrijp de TS niet zo heel goed...

02 sep 2005 10:27

Tja, beetje zinloos allemaal, dan kun je wel vsch. wagens aanhalen.

Enfin, mijn Porsche hoeft niet per sé de snelste, beste... te zijn hoor. Het is het totaalplaatje dat hem zo bijzonder maakt (looks, sound, prestaties, uitstraling... :wink: )

02 sep 2005 10:29

Devils son schreef:Ik dacht dat we het hier hadden over de vraag of...


Het is hier tot een ware kunst verheven om binnen enkele posts totaal van onderwerp te veranderen :wink:

02 sep 2005 10:32

Afbeelding

Ookal is het 265pk en staat BMW ook zeker voor kwaliteit en mooie techniek, Porsche blijft toch meer een echte sportauto.

02 sep 2005 10:41

Als we toch off topic gaan.......

Stond laatst langs deze aan het stoplicht Afbeelding sl 500.
Dacht dat ik het niet zou redden met mijn 3.2tje maar tot mijn verbazing ging het precies gelijk op.

De 130i vind ik overigens een toppie auto en zeker rap maar denk dat hij toch niet haalt van een 964/993, kijk ook eens wat zo'n 130i nieuw kost ook niet echt goedkoop meer te noemen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Joost993 op 02 sep 2005 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2005 10:45

Het gaat volgens mij niet om of je je moet schamen om de wagen te vergelijken met een BMW-1... Ging om het "stoplicht-gevoel"...

En een 130i is echt geen instappertje! 42.000 Euro kaal, een BEETJE aangekleed is ie al 45.000 Euro! Nou ff serieus, dat kan je geen goeiekope auto noemen!

Ik denk dat je het met je 964 (5.9 naar de 100?) toch flink moeilijk krijgt tegen een "leaser" in zijn 130i, die niks geeft om zijn koppeling ;)

Enne, dat ie "maar" 250 loopt... Hoe vaak zit jij/men boven de 250? :cheesy:)

02 sep 2005 10:47

Joost Houben schreef:De 130i vind ik overigens een toppie auto en zeker rap maar denk dat hij toch niet haalt van een 964/993, kijk ook eens wat zo'n 130i nieuw kost ook niet echt goedkoop meer te noemen denk ik.

;) Koop je ook een hele mooie 993 voor...

02 sep 2005 10:54

paSCal schreef:
Joost Houben schreef:De 130i vind ik overigens een toppie auto en zeker rap maar denk dat hij toch niet haalt van een 964/993, kijk ook eens wat zo'n 130i nieuw kost ook niet echt goedkoop meer te noemen denk ik.

;) Koop je ook een hele mooie 993 voor...


En dan is voor mij de keuze makkelijk...met een (tweedehands) 993 schrijf je iig minder af, 1-0 voor de 993.

02 sep 2005 10:54

Joost Houben schreef:Als we toch off topic gaan.......

Stond laatst langs deze aan het stoplicht Afbeelding sl 500.
Dacht dat ik het niet zou redden met mijn 3.2tje maar tot mijn verbazing ging het precies gelijk op.

De 130i vind ik overigens een toppie auto en zeker rap maar denk dat hij toch niet haalt van een 964/993, kijk ook eens wat zo'n 130i nieuw kost ook niet echt goedkoop meer te noemen denk ik.


Is geen SL500, maar een Sl55AMG, en dat red je echt niet met je 3.2, je zal een 996 turbo nodig hebben om misschien de snelste te zijn.

02 sep 2005 10:56

paSCal schreef:Ik denk dat je het met je 964 (5.9 naar de 100?)

5.7 als ik het me goed herinner :)

Enne, dat ie "maar" 250 loopt... Hoe vaak zit jij/men boven de 250? :cheesy:)


Bijna iedere keer dat ik in Duitsland ben :shock:
Kan het niet laten 8) :roll:

JW

02 sep 2005 11:01

sl55amg ga ik idd nooit redden. Ik bedoelde een sl500, plaatje komt van mercedes.com en stond bij een sl500.
Gelijk maar ff aangepast.

02 sep 2005 11:12

Joost Houben schreef: plaatje komt van mercedes.com en stond bij een sl500.
Gelijk maar ff aangepast.


Ze hebben hun kwaliteit van hun wagens niet onder controle, en van hun website bakken ze dan blijkbaar ook al niets :? :(

02 sep 2005 11:49

paSCal schreef:Het gaat volgens mij niet om of je je moet schamen om de wagen te vergelijken met een BMW-1... Ging om het "stoplicht-gevoel"...

En een 130i is echt geen instappertje! 42.000 Euro kaal, een BEETJE aangekleed is ie al 45.000 Euro! Nou ff serieus, dat kan je geen goeiekope auto noemen!

Ik denk dat je het met je 964 (5.9 naar de 100?) toch flink moeilijk krijgt tegen een "leaser" in zijn 130i, die niks geeft om zijn koppeling ;)

Enne, dat ie "maar" 250 loopt... Hoe vaak zit jij/men boven de 250? :cheesy:)


De 1-serie is bij BMW het instapmodel. Net als de Boxster dat is bij Porsche. En een beetje aangeklede 130i gaat gewoon over de 50.000, geen probleem (wel eens de optielijst van BMW gezien? Als je even los gaat heb je er zo 15-20 mille aan leuke dingen), maar dat maakt de 1-serie niet minder de instapserie.

En die vraag over hoe vaak ik boven de 250 zit... ik ontken alles. :twisted:

02 sep 2005 12:28

Devils son schreef:Ik weet niet hoor, maar een 911 ziet er toch wel 10x beter uit.

Bovendien, de 130 loopt 'maar' 250 en heeft toch nog 6,1 sec. nodig om de 100 te halen. Dus ook in rechte lijn haalt hij het niet bij de 964/993.

Ik kan me er niet druk om maken. De M1 (zou hij echt zo gaan heten?) zal wel sneller zijn. Maar so what? There is no substitute for class!
Tuurlijk helemaal met je eens.Alleen er komen gewoon steeds meer "normale"auto's die je niet zomaar even met een poepie gas het nakijken geeft.(n.b. het zijn gewoon prachtige waarden voor dat 3.0ltr bmw blok :res: )

02 sep 2005 12:59

instapmodel? een bmw 130i? Ik kan zo snel nog geen prijzen vinden, maar ik zou zo denken dat je er ook golf R32 voor kan kopen... en dan moet je toch hard trappen met je 964.

Aan de andere kant - een 964 is toch al gauw 12-15 jaar oud. En wat mij betreft mogen ze mijn 964 gerust vergelijken met een BMW 130i - als ze dan ook de uitstraling maar vergelijken... 8)

Heb net 3 dagen in een 120i gereden (mini ruilauto) en ik vind het niks. Heb 6 3-series gehad, maar zou deze 1-serie nooit kiezen. Mijn mening.
Plaats een reactie