Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Auto stallen

09 okt 2021 16:43

Aangezien ik waarschijnlijk nauwelijk zal rijden met mijn auto in de wintermaanden en ik helaas nog geen garage heb, is het de bedoeling dat mijn 981 boxster voor een paar maanden ergens extern binnen gestald word. Hebben jullie tips waar ik aan moet denken voor het wegzetten van de auto voor een maand of 4/5? Accu, banden en dergelijke

Re: Auto stallen

09 okt 2021 16:56

druppellader; banden ( Als je auto niet ondersteunt ) op 3 bar zetten., evt streepje of ventiel gebruiken om via merkteken op grond om de week of wat auto iets verplaatsen; als je euro 95 tankt redelijk leegrijden en halve tank premium tanken. Ruiten evt klein kiertje, doe ik altijd met mijn Alfa bertone van bijna 50 jaar oud, gaat perfect met het oude beestje. evt ademende binnenhoes, zijn niet duur. Niet nat gewassen ( wasstraat ) binnenzetten, je verbaasd je erover dat je soms na weken nog vocht tegenkomt. Lekker schoon en droog wegzetten. Rubbers evt beetje vaseline, ik spuit her en der licht in met wd 40, ook onder motorkap. En dan zal ik nog wel wat vergeten zijn... en oh.. Zou handrem niet aantrekken.

11 okt 2021 11:52

HEEL BELANGRIJK: check je eigen verzekeringsvoorwaarden (bel eventueel) EN de verzekering en stallingsvoorwaarden van de stalling. Met name voor aansprakelijkheid bij schade, brand, storm, etc.

Je zal niet de eerste zijn die na stormschade of brand in een stalling met lege handen staat, omdat verzekeraars naar elkaar wijzen voor aansprakelijkheid.

11 okt 2021 13:04

Als je de zoekfunctie hier gebruikt vind je veel onderwerpen die over het stallen van een Porsche gaan :idea:

Als het kan - zet 'm op bokken - of evt. op andere banden/wielen.

Hoe goed is de stallingsruimte geventileerd/verwarmd :?:

Ik zou de ramen op een kier zetten en er een ademende hoes (of ouder moltons van je oma) overheen doen.

Voordat je 'm weg zet - zorg dat je auto goed schoon en droog is (ook binnenin geen vochtige matten etc.

succes met de zoekfunctie :wink:

11 okt 2021 15:44

Ramen dicht houden en een vochtvreter er in zetten.
Het aanwezige vocht wordt verzameld in de vochtvreter en omdat de ramen dicht zijn komt geen nieuw vocht binnen dus de vochtvreter is op den duur "uitgevroten". Maandelijks controleren of het zout al op is en zo nodig een nieuw zakje er in doen.
Belangrijk: gooi het bakje níet om in de auto. En ook niet in je ogen. Handen wassen na gebruik.
Ik zet mijn bakje voor de pedalen dan kan ik er niet per ongeluk mee gaan rijden.

11 okt 2021 16:04

Ik heb na de winter nog zo eens een bakje currysaus van bij de chinees teruggevonden :| :mrgreen:

11 okt 2021 22:58

Benieuwd naar de culinaire tip stadsgenoot :lol:

Wij verzeilen nogal eens in de Tuana met een stevig hongertje (rechtover de Esso langs de N70).

12 okt 2021 11:26

@stadsgenoot, ga binnenkort wat dichter komen wonen,
hebben een bungalow gekocht langs de N70 iets voorbij meubelen Jonckheere :D
Tuana zegt me niets, maar is dan ook wat dichterbij :D

12 okt 2021 18:49

Een kachel.

12 okt 2021 18:51

Als iemand nog stalling zoekt, op de grens van groningen friesland weet ik wel wat.

12 okt 2021 19:50

NordRack2 schreef:Ramen dicht houden en een vochtvreter er in zetten.
Het aanwezige vocht wordt verzameld in de vochtvreter en omdat de ramen dicht zijn komt geen nieuw vocht binnen dus de vochtvreter is op den duur "uitgevroten". Maandelijks controleren of het zout al op is en zo nodig een nieuw zakje er in doen.
Belangrijk: gooi het bakje níet om in de auto. En ook niet in je ogen. Handen wassen na gebruik.
Ik zet mijn bakje voor de pedalen dan kan ik er niet per ongeluk mee gaan rijden.

Een afwasteiltje met kattengrind en klaar. Ook geen ellende met als het per ongeluk zou omvallen.
Plaats een reactie