Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 okt 2021 0:02
Welke motor is beter 3.0 of 3.2 porsche 911.
14 okt 2021 0:40
met de zoekfunctie ga je veel info tegen komen.
14 okt 2021 10:52
Welke 3.0?
14 okt 2021 11:26
3.2, hydraulische kettingspanners. Voor zijn tijd een onverwoestbare motor. Maar kan wel kapot (om een ellenlange discussie te vermijden).
14 okt 2021 14:42
SC vs. Carrera 3.2 zou ik altijd voor de Carrera 3.2 gaan en dan niet alleen voor het motor. Maar als het Carrera 3.0 vs. Carrera 3.2 is dan kies ik elke keer voor de Carrera 3.0
15 okt 2021 13:34
Enguess schreef:3.2, hydraulische kettingspanners. Voor zijn tijd een onverwoestbare motor. Maar kan wel kapot (om een ellenlange discussie te vermijden).
Nog wel, vorige week de 300k met de 3.2 gepasseerd…loopt nog steeds super netjes voor een 33 jaar oude blok aluminium.
Rijdt 1:11 en haalt met gemak 200 km/h op de Duitse autobahn….
15 okt 2021 15:06
3.2
15 okt 2021 15:21
Dat heet een “open deur opentrappen”
Die haalt moeiteloos 3 ton aan km’s
De 3,2 en hij fluit zo mooi in de toeren
15 okt 2021 15:44
Dial_888 schreef:Enguess schreef:3.2, hydraulische kettingspanners. Voor zijn tijd een onverwoestbare motor. Maar kan wel kapot (om een ellenlange discussie te vermijden).
Nog wel, vorige week de 300k met de 3.2 gepasseerd…loopt nog steeds super netjes voor een 33 jaar oude blok aluminium.
Rijdt 1:11 en haalt met gemak 200 km/h op de Duitse autobahn….
Top!
Mijne heeft pas 130k km. Nooit open geweest, helemaal driog en kerngezond.
Wel 34 jaar oud!
16 okt 2021 10:02
Mijn 3.2 blokkie is vorig jaar helemaal gereviseerd.
Na 2 ton.
16 okt 2021 15:01
3.2
de mijne heeft dik 280dzd op de teller, bijna geen olieverbruik met gemak 1op10/11 en nog geen revisie gehad
16 okt 2021 15:28
3.0 is K-jetronic --> Oude Bosch mechanische injectie. Onderdelen zijn relatief prijzig en moeilijk aan te komen. Specialisten die hem goed af kunnen stellen worden steeds schaarser. Systeem houdt er niet van lang stil te staan en is veel vatbaarder voor problemen met E10 brandstof. Bij dit systeem stel je echt nog alles zelf af! Als het goed werkt is het prima, maar als er iets loos is gewoon een lastiger systeem. (brandstofdruk op basis van de WUR. Thermokoppel voor de koude start injector, accumulatoren die lek kunnen raken etc etc)
3.2 is Motronic --> Min of meer het systeem wat je op iedere modernere auto zal vinden. Regelt zelf inspuitduur, ontsteking etc. Dus gewoon een systeem met ECU waar relatief weinig aan mis kan gaan.
Mechanisch gezien heeft de 3.0 nog gewone kettingspanners en de 3.2 op oliedruk. Die laatste zijn beter.
Alleen al op basis van het inspuitsysteem zou ik altijd voor een 3.2 kiezen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.