Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 jun 2022 16:21
Net als inmiddels vele anderen heb ik ook cilinderproblemen met mijn 997 uit 2007. Daar dit feitelijk een fabrieksfout is vroeg ik mij af of er in het verleden een terughaalactie door Porsche is geweest dan wel ooit een juridische procedure is gestart.
24 jun 2022 17:02
Voor bore scoring (dat is het probleem mag ik aannemen?) niet volgens mij. Wel in Amerika voor het IMS lager.
24 jun 2022 18:02
Welkom enzo....
Denk dat dat bij een 15 jaar oude auto een nogal kansloze discussie wordt....
24 jun 2022 18:48
Het is ook nog maar zeer de vraag of bore scoring een fabrieksfout is en niet het gevolg van “verkeerd” gebruik, zoals o.a. op de staart trappen voordat de auto voldoende is warmgedraaid, eventueel icm achterstallig onderhoud etc.
Blijft naar, maar zal inderdaad na 15 jaar een kansloze exersitie zijn vrees ik ook.
IMS is een heel ander verhaal, gewoon een constructiefout, m.n. de single row variant
25 jun 2022 8:13
Tuurlijk is borescoring een productiefout, meer specifiek een foute materiaalkeuze want lekker goedkoop.
Of ken jij andere merken waarbij dit zon groot issue is?
25 jun 2022 8:28
Alle 997’ ens hebben dit issue toch niet?!
En volgens mij is het zeker niet hetzelfde issue als de single row IMS welke een 8% failure laar zien, itt dual row maar 1%.
25 jun 2022 14:24
De boeken zijn hierover nog niet gesloten, maar het lijkt te gaan om slechtere koeling van de rechter cilinderbank tov van links. De coating die op de cilinderwanden zit is hier niet goed tegen bestand, maar er zijn ook andere factoren die in meer of mindere mate bijdragen aan het uiteindelijk ontstaan van groeven zoals oude/slechte olie, niet rustig warm rijden, slechte benzine, slechte injectoren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.