08 nov 2022 13:18
08 nov 2022 13:40
08 nov 2022 14:58
08 nov 2022 16:14
08 nov 2022 16:22
08 nov 2022 16:40
dirty gertie schreef:Als je bij Wolbert of Witmer en Odijk serieuze interesse toont dan zal een proefrit geen probleem zijn. Natuurlijk niet gaan als het regent of als er zout op de weg ligt.
Ik zou me wel verdiepen in de keuze tussen een Tiptronic en de oude 997 motor die tot 2008 is geleverd en de PDK bak icm DFI motor van na die tijd.
08 nov 2022 17:03
08 nov 2022 18:09
08 nov 2022 18:16
08 nov 2022 18:20
bjft schreef:Voordeel van een automaat t.o.v. een handbak is natuurlijk, dat je met een automaat niet door verkeerd schakelen de motor kunt beschadigen. Of heb ik dat mis?
08 nov 2022 18:27
08 nov 2022 19:02
MY00 schreef:bjft schreef:Voordeel van een automaat t.o.v. een handbak is natuurlijk, dat je met een automaat niet door verkeerd schakelen de motor kunt beschadigen. Of heb ik dat mis?
Je leest en ziet soms (op Youtube) dat mensen verkeerd schakelen, maar dit is mij nog nooit overkomen.
Ik weet niet hoe andere dit ervaren, maar dit zou voor mij nooit een rede zijn om de keuze te maken voor een automaat.
08 nov 2022 19:25
bjft schreef:De Tiptronic is wat luier dan de PDK.
09 nov 2022 1:26
Polydeukes schreef:De 997.1 (pre-facelift 2004~2008) heeft grotendeels dezelfde motoren als de 996, met de beruchte risico's op bore scoring en problemen met IMS, RMS en koeling (ook al heeft een klein deel daar maar last van, het is een dingetje). Deze 997.1 heeft de zogenaamde tiptronic automatische versnellingsbak. Eentje van (ik meen) ZF met koppelomvormer. Dus niet per se sportief, maar wel comfortabel.
De 997.2 (facelift 2009~2012) heeft verbeterde motoren (DFI, Direct Fuel Injection) die een stuk minder kans op bore scoring hebben. IMS/RMS is volgens mij nog altijd een risico
09 nov 2022 1:29
09 nov 2022 7:56
09 nov 2022 12:28
09 nov 2022 13:18
09 nov 2022 13:33
10 nov 2022 18:01
10 nov 2022 18:57
11 nov 2022 11:57
11 nov 2022 13:06
11 nov 2022 13:38
11 nov 2022 13:54