Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Ervaring hardtop Boxster?

03 jan 2023 14:26

Goedendag,

heb een mooie boxster gekocht, maar denk erover na om een hardtop aan te schaffen. Zijn hier ervaringsdeskundige om het wel of niet te doen en zo, ja waar dan vooral op te letten.

Gr

Re: Ervaring hardtop Boxster?

03 jan 2023 15:56

Geen ervaringsdeskundige met de hardtop, wél met verschillende Boxsters.

Niet doen:
1. het trekt op geen hol met de hardtop erop
2. een Boxster is sowieso geen lawaaierige auto met de kap gesloten
3. die krengen zijn ZWAAR
4. die krengen zijn lomp om te monteren
5. die krengen bergen niet makkelijk op
6. op stap met de Boxster met hardtop erop en toch ineens lekker weertje? Wel, f*ck you! Rij maar naar huis als je open wil.
7. extra gewicht mee te sleuren bovenop de reeds aanwezige kap
8. ...

YMMV :salut:

03 jan 2023 17:52

Tilt! schreef:6. op stap met de Boxster met hardtop erop en toch ineens lekker weertje? Wel, f*ck you! Rij maar naar huis als je open wil.

:mrgreen:

Ik zie echt geen enkele reden meer om zo'n hardtop te nemen.
Wellicht als die veel buiten staat (regen/kou)?

03 jan 2023 19:12

Wel doen (ik rijd al 9 jaar met hardtop in de winter)

1. Weegt 10 tot 15 kg. Dus zeg 2 volle boodschappentassen.
2. Met hardtop stiller en wat beter geïsoleerd in de winter
3. Ik monteer en demonteer m in m'n eentje.
4. Zie punt 3
5. Je hebt er trolleys en muurbeugels voor. Bij mij hangt hij boven in het dak van het tuinhuisje.
6. Zodra het mooiere weer aanbreekt hardtop eraf en andersom wanneer mooie weer voorbij is.
7. Zie punt 1
8. Je softtop is beter beschermt bij regen, vorst, pekel enz

Succes met je keuze :thumleft: Worden regelmatig gebruikt aangeboden. Je moet ook een adapterset kopen mocht deze nog niet gemonteerd zijn.
Laatst bijgewerkt door redriver op 03 jan 2023 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.

03 jan 2023 19:18

Bij de 911 had ik een hardtop. Thuis gekomen, opgehangen en bij verkoop paar jaar later verkocht.

Vond het een onding, en de kap wordt er ook niet beter van wanneer je deze paar maanden opgevouwen laat zitten.

Niet doen dus :thumleft:

03 jan 2023 19:52

redriver schreef:8. Je softtop is beter beschermt bij regen, vorst, pekel enz

Dat zeker, maar ik stel me de vraag of een softtop er beter van wordt om x maanden opgevouwen te zitten in de "koffer"?
Volgens wat ik lees, nee, maar ik ben benieuwd wat een stoffeerder-expert zoals RoVaKo hierover denkt.

03 jan 2023 21:02

Ik monteer de hardtop van de Boxster ieder jaar wanneer de bladeren beginnen af te vallen van de bomen. Zo raakt de kuip waarin de softtop ligt niet te veel vervuild van de bladeren, zodat de waterafvoeren niet verstoppen met vuil. Is gemonteerd in 5 minuten. Als de softtop na 2 á 3 maand terug opengeklapt wordt, merk ik geen schade of slijtage door wrijving of zo. Het geeft toch een geruster gevoel bij winterweer, alhoewel ik de Boxster niet gebruik bij nat winterweer of bij strooizout. Wel bij koud en droog weer. De softtop wordt wel ieder jaar met een beschermingsproduct behandeld. De Boxster ziet er wel niet echt mooi uit met de hardtop. Ik demonteer deze liever dan hem te plaatsen. Dit betekent dat de mooie dagen op komst zijn. De kuip waarin de softtop ligt wordt ook ieder jaar gereinigd, en ik stel vast dat er weinig of geen vuil in ligt.

03 jan 2023 21:53

Ervaring zonder hardtop - met een Boxster S die altijd buiten sliep ...

Als het gesneeuwd heeft is het namelijk ook fijn om open te rijden :idea:

04 jan 2023 14:44

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Het gaat dus puur voor het gebruik in de winter, aangezien ik heb gemerkt dat de kap (auto hiervoor) ook lijdt in de winter door de weersinvloeden.

Aangezien de meningen verdeeld zijn, iemand een idee of goede tip waar ik een nette kap voor niet teveel geld op de kop kan tikken? Cabriocare houdt het in de gaten en zelf houd ik marktplaats in de gaten.
Of is er hier iemand die een hardtop alleen als wand decoratie heeft hangen?

04 jan 2023 16:54

Op marktplaats staan er diverse

04 jan 2023 17:34

Olaf schreef:Ervaring zonder hardtop - met een Boxster S die altijd buiten sliep ...

Als het gesneeuwd heeft is het namelijk ook fijn om open te rijden :idea:

Open rijden in de winter is fantastisch. Deed ik vroeger met mn Spitfire heel vaak. Ook leuk als je behoefte hebt aan wat extra aandacht 8)

04 jan 2023 18:52

Inderdaad, voor ik zelf een cabrio had dacht ik pff wat een aanstellerij, maar met zetelverwarming en climate ingesteld op 23 graden kan je perfect open rijden zonder jas, muts, pet, sjaal etc.

04 jan 2023 19:50

Zetelverwarming??? Climate???
Das 4 pussies. ;)

04 jan 2023 20:32

En waarschijnlijk nog op winterbanden ook csv

05 jan 2023 10:40

Op eBay kleinanzeigen staan ze vanaf EUR 450

05 jan 2023 11:51

Toch makkelijk als je je P als daily gebruikt. Mijn hardtop staat er meestal een maandje of 3 op. Altijd blij als ie erop staat maar evenzo als ie eraf kan.

05 jan 2023 12:21

GinnFizz schreef:Toch makkelijk als je je P als daily gebruikt. Mijn hardtop staat er meestal een maandje of 3 op. Altijd blij als ie erop staat maar evenzo als ie eraf kan.

Voor mij hetzelfde.

Op marktplaats staat zelfs een gele ...... voor de aandacht :lol:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... onderdelen

06 jan 2023 12:19

Dank voor de tips.
Ik ben opzoek naar een zwarte.

Heb je nog speciale bevestingspunten voor de hardtop, of is dat normaal gesproken bij een kap meegeleverd?

08 jan 2023 10:42

ik had er een op mijn 987. Vond het eigenlijk een onding, omdat hij altijd kraakte en piepte. Maar is wel wel comfortabeler en beschermd je softtop. Maar eigenlijk overbodig. Als je er een zoekt informeer even bij Porsche Centrum Twente; hebben er volgens mij nog veel liggen(gebruikte).

08 jan 2023 18:38

Lievelin schreef:Dank voor de tips.

Heb je nog speciale bevestingspunten voor de hardtop, of is dat normaal gesproken bij een kap meegeleverd?

Deze heb je nodig mochten ze al niet gemonteerd zijn;

https://partworks.de/en-en-paketware-in ... r-986.html

09 jan 2023 11:22

2.2VTEC schreef:Inderdaad, voor ik zelf een cabrio had dacht ik pff wat een aanstellerij, maar met zetelverwarming en climate ingesteld op 23 graden kan je perfect open rijden zonder jas, muts, pet, sjaal etc.

Afbeelding :twisted: (destijds met mijn mini cabrio's :wink: )

11 jan 2023 15:45

HansA schreef:ik had er een op mijn 987. Vond het eigenlijk een onding, omdat hij altijd kraakte en piepte. Maar is wel wel comfortabeler en beschermd je softtop. Maar eigenlijk overbodig. Als je er een zoekt informeer even bij Porsche Centrum Twente; hebben er volgens mij nog veel liggen(gebruikte).

Hartelijk dank voor de feedback en de tip.

Heb overigens het Porsche Centrum Twente benaderd, maar die waren alles behalve behulpzaam. Meerdere keren niet terug gebeld en toen ik eindelijk iemand van het magazijn sprak was deze meneer totaal niet geïnteresseerd en wilde eigenlijk geen moeite nemen om dit uit te zoeken.
Geen idee of ik nog wat van ze ga horen.

11 jan 2023 15:45

redriver schreef:
Lievelin schreef:Dank voor de tips.

Deze heb je nodig mochten ze al niet gemonteerd zijn;

https://partworks.de/en-en-paketware-in ... r-986.html

Hartelijk dank!
Plaats een reactie