Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 nov 2023 18:24
Om even mijn ervaring en ook frustraties te delen. Kom nu al een tijdje bij PCA, tot heden ging het altijd (uiteindelijk) goed. Ging er altijd voor de stempels maar ook het gemak/service naartoe.
Een keer was bij de vorige 911 een kleine schade niet goed hersteld, slecht spuitwerk, maar dat was het dan.
Ditmaal had ik voor groot onderhoud een service ingepland. Maar wat een bizar slechte service was dit:
- Telefonisch afgesproken vervangend vervoer was niet geregeld;
- Naam van bestuurder stond meerdere keren op naam van vorige eigenaar;
- Hele trage service, in totaal 7 dagen "in onderhoud" geweest (vooraf twee dagen ingepland) en vervolgens ruim 750 aan huurkosten voor het vervangend vervoer gekregen. Hiervoor werden nooit huurkosten in rekening gebracht;
- Het was "noodzakelijk" om de schroeven van de uitlaat los te branden. Kon dat niet helemaal geloven dus vooraf afgesproken dat er foto's zouden worden gemaakt. Geen foto's ontvangen, wel de volledige factuur;
- Op bovenstaande werd benoemd dat naar verwachting niet alle kosten nodig zouden zijn, uiteraard alsnog het geval;
- Had in september APK uitgevoerd, zou in mindering worden gebracht. Dit is (wellicht uiteraard) niet gedaan;
- Als suggestie werd in de proforma aangegeven dat differentieel olie vervangen zou worden, het moest hier om PDK olie gaan.
Heb uiteindelijk maar ingestemd met enige compensatie en aangegeven dat ze mij niet meer terug zullen zien.
Herkend iemand zich hierin? Of is dit gewoon een pechgeval (combi van slechte communicatie / medewerkers)?
Omdat ik er toch wel sinds 2018 kom, wellicht dat PON's behoefte aan efficiëntie weerslag heeft op de kwaliteit van dienstverlening?
16 nov 2023 18:43
Hoi,
Ik ben altijd uiterst vriendelijk en met volle inzet geholpen. Wel is het zo dat ze gewoon compleet geen tijd meer hebben voor dingen die gepland kunnen worden. Een normale beurt zou pas over drie maanden kunnen. Vandaar in overleg naar Leusden uitgeweken. Ook prima service en inzet, en wel op korte termijn beschikbaar.
Het probleem bij Amsterdam is dat ze het gewoon veel te druk hebben. Ik begrijp van ze dat er een nieuwe werkplaats ingericht is die binnenkort in gebruik genomen wordt. Hopelijk gaat het daarna allemaal wat soepeler.
Ik heb ook ervaring met dat afspraken verloren gaan in het systeem. Helaas. Ik heb de hoop dat ook dat zometeen beter gaat.
MAG,
Milo
16 nov 2023 20:34
Ik heb hele slechte ervaring met de sales afdeling; wilde destijds daar een nwe P kopen, maar ik kreeg niet het idee dat ze die graag verkopen
.
Ben daarna na PCL gegaan en zit tegenwoordig bij PCG.
16 nov 2023 20:44
De overstap van PCA naar PCL hoor je MI best vaak … en je ziet het ook wel terug in onderhoudsboekjes
16 nov 2023 21:11
Ik heb twee auto's gekocht bij PCA; Mijn 997 in 2013 en ook daar laten onderhouden, altijd goed geholpen en ik was toen heel tevreden .In 2019 heb ik mijn Macan bij ze gekocht en het ging al vanaf het begin mis. Auto slecht geprepareerd, geen enkele afspraak die ik heb onderhandeld als onderdeel van de koop was nagekomen. Het nasleep was dat ik twee of dire keer terug moest omdat ze het iedere keer half hebben uitgevoerd.
Na 6 maanden ging de lak op de voorbumper van mijn Macan bladeren, gaf ze mij het schuld want het zou steenslag zijn. PCL heeft het toen ook bekeken en PCA ingelicht dat het om slechte spuitwerk ging, uitgevoerd door PCA toen ze de auto showroom klaar hebben gemaak. Na veel gesteggel heb ik 200 euro bijbetaald en hebben ze de gehele bumper gespoten. PCA wou het alleen bijspuiten onder garantie. Nog geen jaar later begon het weer te bladeren. Weer lange gesprekken over gehad en eindelijk hebben ze het weer geheel gespoten....om weer na een jaar los te laten. Ik was er toen helemaal klaar mee, mijn Macan was toen al ook lang bij PCG in onderhoud en ik heb ze gevraagd de bumper te spuiten. Daarna nooit meer problemen gehad.
16 nov 2023 21:17
Het wordt nu nog gekker. Omdat de ervaring zo slecht was ben ik met de diagnose tool even alles gaan checken.
Blijkt dat 1,5 uur geleden (rit naar huis is 45 minuten vanaf PCA) de rev limiter getriggerd is.
Wat zouden jullie hiermee doen?
16 nov 2023 21:20
Al jaren zeer tevreden over porsche centrum gelderland. Haal en breng service, altijd kloppende afspraken en meedenkende medewerkers die ook garantie geven op gedane werkzaamheden.
Staan toe dat je meedenkt met onderdelen als de nwe te duur zijn
Niks als lof!
Al de Porsches van jong tot oud gaan daar heen.
16 nov 2023 21:34
Bdog schreef:Het wordt nu nog gekker. Omdat de ervaring zo slecht was ben ik met de diagnose tool even alles gaan checken.
Blijkt dat 1,5 uur geleden (rit naar huis is 45 minuten vanaf PCA) de rev limiter getriggerd is.
Wat zouden jullie hiermee doen?
Ter aanvulling hierop, ik bedenk me nu dat ik naast de 45 minuten een ritje van ongeveer 20 minuten heb gemaakt.
Dus binnen een half uur tijdens het onderhoud moet dit gebeurd zijn. Ik zie echt totaal het nut niet van in en zegt iets over het respect van PCA
16 nov 2023 21:35
Zou met een 997 naar een specialist gaan ipv een PC.
16 nov 2023 22:28
ferry p schreef:Al jaren zeer tevreden over porsche centrum gelderland. Haal en breng service, altijd kloppende afspraken en meedenkende medewerkers die ook garantie geven op gedane werkzaamheden.
Staan toe dat je meedenkt met onderdelen als de nwe te duur zijn
Niks als lof!
Al de Porsches van jong tot oud gaan daar heen.
Hier ook, ik doe heel veel zelf en ze hebben geen moeiet mijn werk te keuren en waar nodig op voort te borduren. Het gaat bij PCG bijna altijd goed en als het een keertje niet goed is gegaan lossen ze het gewoon op. Top bedrijf.
16 nov 2023 23:23
Dank voor de input! Ik denk inderdaad dat ik of voortaan naar Waalgarage of Porsche Centrum Leusden zal gaan. Ervaringen bij Waalgarage waren altijd super goed. En voor het regulier onderhoud dan maar naar PCL.
Ik ga Porsche Centrum Amsterdam wel nog confronteren met de rev limiter trigger, dat vind ik echt heel slecht. Om dat te doen met je de auto echt heel flink/onnodig pushen. Kan me geen scenario voorstellen waarbij dit nodig zou zijn.
16 nov 2023 23:33
Ik zou me geen zorgen maken over het feit dat je blok tegen de rev limiter zijn aangelopen. Dat kan vele oorzaken hebben. Het was wellicht niet nodig maar je motor zat binnen zijn perken, vandaar de limiter. Over revs is een ander verhaal, daar kan schade door ontstaan.
17 nov 2023 8:36
Nee, inderdaad. Het is er om erger te voorkomen maar als ik iemands auto zou lenen zou ik dat nooit doen. Ik weet verder de omstandigheden niet maar heeft ook totaal geen functie.
17 nov 2023 11:45
Spijtig te horen van je ervaringen. Maar hier ging het al mis
Bdog schreef:Ging er altijd voor de stempels
Voor de stempels hoef je het niet te doen. Liever goed onderhoud dan een officiële stempel
Het lijkt mooi, een stempel, maar bijvoorbeeld bij BMW heb ik zeer slechte ervaringen met 3 verschillende dealers. Dus voor mij geldt: laat dat stempeltje maar zitten en ga voor onderhoud naar de specialist die hart voor de zaak en auto heeft.
Overigens, toen ik nog Porsche reed (10 jaar geleden, weliswaar) had ik zeer goede ervaringen met (de werkplaats van) Porsche Centrum Leusden (en de daarbij behorende diensten), ik ben dat nooit vergeten.
17 nov 2023 12:47
erwin996 schreef:Voor de stempels hoef je het niet te doen. Liever goed onderhoud dan een officiële stempel
Helaas zijn er nog te veel kopers die graag alleen dealer stempels zien.
Porsche gaat naar de Specialist.
Daily gaat naar Specialist of Vakgarage ..... ook daar met de dealer (erg) slechte ervaringen +
ook nog eens de vraag gehad om een goede review achter te laten
17 nov 2023 13:27
Reed, en rijdt daily BMW en wou de laatste keer een Macan aanschaffen.
Maar ook ik was niet zo gecharmeerd van de Porsche garage in A.dam en Leusden.
Was in beide garage’s geweest met de gt3 en wat wisten ze me een geld af te pakken.
Heb maar een X3 aangeschaft wel dorstig maar doet het geweldig
Kan met garage Poelgeest goed uit de voeten
17 nov 2023 14:50
Ik heb in algemene zin veel meer vertrouwen in - en waardering - voor eigen ondernemers die voor eigen rekening en risico hun best doen.
Kennelijk loopt de business bij PCA te makkelijk om zich zo te kunnen gedragen.
17 nov 2023 21:18
Goed onderhouden is inderdaad een breed begrip, de gemiddelde koper wilt echter gewoon zien dat er niet bezuinigd is en alles "volgens het boekje" is gedaan. Het tarief van een specialist is doorgaans (een stuk) lager waardoor kopers ook de indruk kunnen krijgen dat er bezuinigd is. Helemaal rationeel is dat niet. Ik vind zelf een volledige/eerlijke historie het meest belangrijk.
Uiteindelijk heb ik een volledige toelichting gekregen waarom de rev limiter geregistreerd was. Had met testen van kick-down voor PDK te maken. "Test" dat zelf ook wel eens maar nooit dat ik dan direct op 7,5K toeren zit. Wellicht had de monteur wielspin tijdens het testen of iets dergelijks. Het zal wel, is gebeurd en kan niet meer dan hen daarin geloven.
Wat de les van dit hele verhaal is weet ik nog niet helemaal, gelukkig heb ik (als het goed is) nog zeker een jaar de tijd om op het beste alternatief te komen.
18 nov 2023 20:28
Oh lekker dan
Ik heb een nog slechtere ervaring met Porsche Rotterdam en dacht ik switch naar Amsterdam. Dichterbij en lopen al wat langer mee dus verwacht je dat het daar wat soepeler loopt.
Porsche Rotterdam heeft het bij mijn 991.2 gepresteerd om een vacuumslang verkeerd te monteren waardoor ik zonder rem (bekrachtiging) kwam te zitten in Duitsland( gelukkig niet op de autobahn maar slang scheurde zn laatste stukje stapvoets in de binnenstad van Keulen ) .F*kking prutsers!! leidingen zijn voorgebogen en kan je eigenlijk niet fout monteren. Verder buiten deze serieuze fout nog meer gepruts...klaar mee.
19 nov 2023 16:55
lindemans schreef:Ik heb in algemene zin veel meer vertrouwen in - en waardering - voor eigen ondernemers die voor eigen rekening en risico hun best doen.
Kennelijk loopt de business bij PCA te makkelijk om zich zo te kunnen gedragen.
Dat dus. Ben ook niet zon fan van PON
19 nov 2023 21:22
Helemaal eens maar voor de fabrieksgarantie (die ik dus heb) ben je helaas gebonden aan een PC
19 nov 2023 21:52
Fabrieksgarantie geldt sinds tijden ook indien je onderhoud elders laat doen, mits er gebruik wordt gemaakt van door fabrikant goed gekeurde onderdelen. Dat de dealer je wat minder graag ziet komen als je alleen voor garantiedingetjes aan komt zetten is natuurlijk een ander verhaal.
19 nov 2023 22:30
Ik ga zelf 1x per jaar naar pca voor alarmkeuring. Wordt daar altijd met alle egards etc behandeld, monteurs vinden zo’n “oude” 964 ook altijd leuk. 1-maal 993-achterlicht spoiler laten plaatsen, was goedkoper dan bij pcr, en ook toen goed geholpen en leenauto voor niets meegekregen.
Maar meeste onderhoud doe ik zelf en als je maar 1500-2000km pj rijdt (ik weet dat ze bedoelt zijn om mee te rijden) dan valt onderhoud ook best mee
20 nov 2023 16:30
PCG is nog de eigenaar die de tent bestuurd, PCA sinds Hans weg is niet meer. Bedrijven waar eigenaar nog in staat geven altijd betere service is mijn ervaring. Gelderland is goed qua luchtgekoeld, rest minder, daarom nu naar specialist PSTG in Huizen.
20 nov 2023 20:11
Hans44 schreef:Fabrieksgarantie geldt sinds tijden ook indien je onderhoud elders laat doen, mits er gebruik wordt gemaakt van door fabrikant goed gekeurde onderdelen. Dat de dealer je wat minder graag ziet komen als je alleen voor garantiedingetjes aan komt zetten is natuurlijk een ander verhaal.
Dat wist ik niet. Dat biedt perspectief
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.