De zoektocht naar een opvolger van mijn P 996MKII werd belemmerd door mijn 996 MKII! Een auto die alles gaf wat ik vroeg.
Op een zaterdagmorgen dacht ik, ik ga mijn 996MKII vier weken te koop aanbieden en wordt deze gekocht dan is het goed en wordt deze niet verkocht is het ook goed of misschien nog wel beter…
Zoals jullie hebben kunnen lezen heeft mijn 996 MKII Mark Nauta als nieuwe eigenaar gevonden. Een echte liefhebber, ben ik blij mee.
Een vervanger zoeken met dezelfde historie als mijn 996 MKII is lastig en ik zei dan ook tegen mijzelf dan het niet nodig was om een volgende P weer elf en half jaar te bezitten en daarom werden mijn kaders breder.
Afgelopen dinsdag zou ik bij twee P’s gaan kijken maar zie maandagavond op Autoscout en 997 S voorbij komen bij een particulier die voldoet aan mijn eerder gestelde smalle kader; Coupé, handgeschakeld, schuifdak, turbostoelen en een time period kenteken en kloppende historie
Mailen, bellen, en een bezoek gepland voor woensdag. Kloppend verhaal, goed gedocumenteerde onderhoudshistorie en dan ga je rijden en veranderen de ratio’s in emotie…
997 S met 355pk, bypass in de uitlaat (lekker geluid) Sport chrono Plus met PASM en dus in Sportstand en listiger auto (gelukkig was het een regenachtige dag. Die wil ik hebben!
Ik deed het voorstel of AKK of een scherpere prijs. Daar wou de verkoper over nadenken en mij de volgende dag berichten. Ik zei dat ik graag dezelfde dag bericht wou hebben en op de terugweg belde hij en zijn we het eens geworden.Vrijdag avond de 997 s opgehaald en naar huis gereden. Het gevoel: ik denk dat ik een topper te pakken heb én het wordt waarschijnlijk weer een blijvertje
En dit allemaal binnen één week! Snel schakelen blijft leuk.
Toeval? Ik denk van niet!
Laatst bijgewerkt door
Alfred996MKII op 18 nov 2023 20:40, in totaal 3 keer bewerkt.