Denk dat het verschil meer zit in Handbak vs PDK en de algemene looks van de auto (interieur en exterieur).
Wielbasis is wat groter, wellicht fijner bij de 981 voor lange ritten, de auto is ook wat ruimer (987 vis toch wat krapper volgens mij) .
Geen rij ervaring met 987, maar de auto's lijken wel veel op elkaar natuurlijk. Koets lijkt me ook wat stijver want moderner.
Stuurfeeling vind ik prima met de 981, beetje geneuzel wat mij betreft, ding ligt zo goed op de weg
Puur voor rijbeleving, denk ik dat je niet moet wisselen. Geluid wel mooier bij 981, maar ja, ook prima met 987 lijkt me...
Met een 981 kom je nergens ongezien voorbij, de auto trekt best wel veel aandacht, ik weet niet of dit ook zo is met een 987, het is wel iets speciaals eigenlijk bij deze auto (voor het algemeen publiek dan, niet de Porsche puristen wellicht
)
Speciale auto is het daarom zeker (performance wise helemaal).. Bochten hoeken met een 981 is de echte meerwaarde, de snelste ben je niet, maar wat maakt dat nou echt uit in een 60 km zone in NL
....
Alpenritten is echt gaaf met de 981 boxster, geluidsbeleving (in mijn geval de 2.7) is super bij deze auto.. Reden dat ik een 981 heb, is eigenlijk 200% de looks (vs 987, 996) en moderner dan een 964 (super leuk, maar ook een oldtimer ondertussen natuurlijk) ..
Mijn gutfeel tav 981 boxster !