Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Pech tijdens de rit

18 sep 2005 21:00

Vandaag meegedaan aan een rit van de Porsche Club Classic Belgium.
Zag er mooi uit en was ook mooi... tot er tegen +/-13u00 vanmiddag een bout van de wielophanging achter het voor bekeken hield :cry: .

Bout brak af toen we bij een goeie 100 over een (bijna niet te voorziene) bult in het wegdek reden. Ik dacht eerst dat het achterwiel was gaan lopen maar gelukkig was dat niet het geval. Nadien wel ff moeten slikken omdat we nog geen kwartier ervoor tegen +200 hadden gescheurd. :shock:
Europe assistance gebeld en we werden binnnen het half uur getakeld en naar huis gebracht. Morgen zal de 930 naar de garage worden gebracht waar hij zal worden gemaakt.
Bijkomende averij : de achterband heeft gedurende ongeveer 100m tegen de wielkas gesleept en is er bijna doorheen gegaan. De verf is door de hitte zwaar verbrand, m.a.w. de schade is zeer duidelijk zichtbaar. :cry: :cry: :cry:

't Kan al eens tegenvallen. Zucht !
Maar we beseffen dat we wel het geluk hebben gehad dat we dit niet tegen een (veel) hogere snelheid hebben voorgehad. :?

18 sep 2005 21:10

ai, dus geluk bij een ongeluk.... :shock:

Hopelijk valt het achteraf allemaal mee voor je.......

sterkte en succes! :?
Laatst bijgewerkt door LuKe op 19 sep 2005 9:21, in totaal 1 keer bewerkt.

18 sep 2005 22:46

Gelukkig alleen materiële schade.

18 sep 2005 23:00

amaai das klote

:cry:

19 sep 2005 0:17

Dedoeme Chris , daar heb je geluk gehad.
Ik ben eens tegen 140 een achterwiel verloren. Gelukkig was het een voortrekker en heb ik goed gereageerd.
Als er sindsdien iets is waar ik bang voor ben is het een wiel verliezen.
Ik ben blij dat jullie niets is overkomen.

19 sep 2005 19:38

Ben daarnet gaan zien wat de feitelijke schade is. Bout van de schokbreker (onderaan) is in 2 gebroken maar ook de torsiebar is in 2.
Een vorige eigenaar van mijn 930 heeft er indertijd achteraan schroefveren op gezet om hem harder te maken voor op het circuit. Harder dus heeft natuurlijk 't nadeel dat het minder geschikt wordt voor de openbare weg. Ik heb besloten om er opnieuw originele schokbrekers onder te laten monteren.

De schade aan de carrosserie valt mee. De verf heeft wel wat gekookt (een strook van 10cm op 3cm) maar er is door de schok geen bult ontstaan. Langs de binnenzijde zal het nodige gedaan worden om alles tegen roesten te beschermen maar de vleugel laten spuiten ga ik zo laten. Over een jaartje of 2 ga ik hem helemaal laten strippen dus ik vind het een beetje overdreven om nu nog een hoop uit te geven voor lakwerk, temeer omdat er een ander project op stapel staat. :wink:

19 sep 2005 23:33

de race 944 chris :?: :arrow: :idea:

19 sep 2005 23:34

robbie965 schreef:de race 944 chris :?: :arrow: :idea:


SSSSSSSSSSSSSSST :wink:

19 sep 2005 23:38

zijnb jullie aan het mauken of zo

het duurt al zo lang :lol:

19 sep 2005 23:41

robbie965 schreef:zijnb jullie aan het mauken of zo

het duurt al zo lang :lol:


Hahahahahaha!! :lol:

19 sep 2005 23:51

robbie965 schreef:zijn jullie aan het mauken of zo

het duurt al zo lang :lol:


Ik mauk
Jij maukt
Hij maukt
Wij mauken
Jullie mauken
Allen mauken

Een nieuw werkwoord voor in de dikke van Dale :lol:

Voor Vroemdag is het geregeld (als de wagen tenminste OK is)

20 sep 2005 6:37

werkwoord :?: :roll:

er gebeurd bar weinig tijdens het mauken hoor :wink:

20 sep 2005 19:50

Robbie.... GEDULD :!:

Rescue911.... nu snap ik je PB'tje waar ik daarnet op heb gereageerd 8)

En verder... SSSSSSSSSSSSSSSSST :wink:

27 sep 2005 20:10

Vandaag eens ff langs de garage geweest. Daar hebben ze in tussentijd iets niet alledaags gevonden aan mijn 930. Er steekt achteraan geen torsiestang meer in. De reden zou zijn dat er een zwaardere versnellingsbak (van een 950 ???) onder zit. Deze bak is een stuk langer waardoor de torsiestang er is uitgemoeten. En daarom dus dat er achteraan schokbrekers met schroefveren op waren geplaatst.
Ik heb in elk geval gevraagd om de wagen wat te verlagen want hierdoor zou de wagen achteraan minder hard aanvoelen. Is wat de garagist zegt want ik dacht nl. dat het net omgekeerd was.
Is er een technieker in de zaal (allé, op het forum) die dit een beetje zou kunnen toelichten ?
Plaats een reactie