Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 okt 2024 21:20
Wie weet hoe je er achter kan komen of een Porsche een "werkswagen" was? Dus een door (een) Porsche (medewerker) samengestelde auto? Mijn Cayman is helemaal als GTS gespecd, maar is daardoor duurder dan een gelijk samengestelde echte GTS. Ik vermoed dat dit is gebeurd door de fabriek voor reclamedoeleinden oid. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dom genoeg is om dit zo te bestellen.
02 okt 2024 21:33
Ik weet dit via kopie "fahrzeug Brief"& TUV rapportage, eerste eigenaar was Porsche Stuttgart (waar die ook geproduceerd is) .. Moet je die Info wel erbij krijgen bij aankoop dan (privacy wetgeving is wel een dingetje, maar ik kreeg het toch in mijn geval). of je dit kunt achterhalen via Porsche Dealer waar die in onderhoud was, hangt van bereidheid Duitse dealer af (al dan niet in persoon langs gaan etc)..
02 okt 2024 21:54
Stond bij mij gewoon in het boekje als eerste eigennaar, ook is hij dan bij porsche stuttgart in onderhoud geweest
02 okt 2024 22:38
Ah, goeie, dank. Er staat een stempel van Porsche Stuttgart bij de eerste eigenaar in het onderhoudsboekje. Hij is echter bij Porsche Bayreuth onderhouden.
02 okt 2024 23:08
Maar hoe weetje dat hij affabriek zo is afgeleverd?
Heeft hij ook centerlockwielen?
03 okt 2024 1:26
Baseer je dit op basis van de catalogusprijs van het kenteken? Dat loopt voor een GTS ook uit elkaar. Ongeveer tussen de 102.000 en de 133.000. De GTS bevat standaard veel opties maar met een reguliere S moet je ook boven de 120.000 uit kunnen komen. Maar wellicht had de eerste eigenaar een specifieke smaak en kon dat niet met een GTS.
03 okt 2024 8:43
Ook bij mijn 968CS is de eerste eigenaar 'Porsche', staat netjes in het onderhoudsboekje. Zelfs Duits kenteken staat erbij.
03 okt 2024 10:46
Ons Macan is een fabrieksophalen auto, maar wij hebben geen gegevens van de eerste eigenaar, behalve service stempels van Porsche Centrum Stuttgart (die niet meer bestaat:( ). Wij denken dat hij ook een Porsche auto was, want de VIN en Stuttgart kenteken zit op een sticker aan de achterzijde van de benzineklep.
03 okt 2024 11:10
@ Tampie en Anton:
Als ik de opties op het VIN nummer opzoek dan zie ik dat alles af fabriek is besteld. Ik heb de originele prijslijst voor de 981, en als ik alle opties onder elkaar zet en rekening hou met wat er op de GTS standaard was (sportchrono, sport design pakket, etc) dan kom ik voor mijn auto op een hoger bedrag dan de GTS met dezelfde opties. Raar toch? Ik denk dat het dus inderdaad een fabriekswagen was die vol met opties is gestopt. Wellicht als probeersel voor de GTS. De 981 GTS heeft overigens geen center lock wielen.