Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stuur!

23 okt 2024 9:38

Voor wie de schok nog niet te boven was, dat de 992.2 een startknop links van het stuur heeft, is er nu goed nieuws. Er is namelijk een simpele oplossing: Koop een 992.2 GT3! Deze heeft een draaiknop links van het stuur. Ik verwacht dat veel 992.2 eigenaren t.z.t. zullen kijken of die ook in hun non-GT3 te monteren valt.

Hou je alleen nog een digitale toerenteller over als minpunt. :lol:

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

23 okt 2024 11:57

Ik zag het ook die draaiknop :cheers:
Als je deze link bekijkt : Chris harris: New Porsche 992.2 GT3 first look! dan hoor je ook de uitleg daarover en de lichte frustratie van Andreas Preuninger over het feit dat die analoge toerenteller gesneuveld is :cry: in de GT3. Kennelijk heeft de motorsport afdeling minder invloed dan de styling afdeling van Porsche. :bang:

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

23 okt 2024 12:00

Dan de boekhoudafdeling bedoel je...

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

23 okt 2024 12:16

Heb een 992.1 carrera cabrio

Vind het niet erg dat draaien . Er is alleen niet veel ruimte om sleutel weg te leggen.

Evolutie is toch iets wat er bij hoort en ik heb daar niet zo veel moeite mee. Dacht ooit ook voor mij nooit een 992 maar ben er nu wel heel blij mee. Heerlijke auto.

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

23 okt 2024 15:15

@ferry p Ter info: In de "gewone" 992.2 is die draaiknop vervangen door een startbutton/knop.

Het zijn maar details, maar het zijn net die dingen die niet bij Porsche horen:

*een startknop in plaats van een ouderwetse "sleutel" / draaiknop
*een super klein "pookje'/hendeltje" voor de transmissie te selecteren in plaats van een fatsoenlijk GROTE pook zoals in de 991
*een volledig digitaal dashboard in plaats van een digitale display met een analoge toerenteller in het midden.
*"turbo" schrijven op modellen (Macan EV en Taycan) waar totaal geen turbo inzit.

Soms vraag je je af of Porsche wel echt luistert naar zijn (trouwe) klanten

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

23 okt 2024 17:19

Spreek jij namens alle klanten?

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

23 okt 2024 19:49

Als Porsche naar haar klanten had geluisterd, dan waren ze lang geleden al failliet gegaan.

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 9:56

En was ons een hoop rommel bespaard gebleven :lol:

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 12:47

“The Porsche 911 recorded the largest increase of all model lines in 2023, with an increase of 24 per cent. The 911 was delivered to 50,146 customers worldwide”

Bron: Porsche AG.

Gaat (nog) best goed hoor, met die rommel.

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 13:30

Nostalgie en conservatisme zijn de doodsteek voor innovatie, progressie en een gezond bedrijf.

Porsche heeft genoeg slimme keuzes gemaakt waardoor het nog steeds succesvol is: de watergekoelde motor, hydraulische en later elektrische stuurbekrachtiging, de Boxster, de Cayenne, een turbo op een gewone Carrera, een viercilinder in de Boxster en Cayman, een hybride 911, etcetera etcetera...

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 13:57

Prima, maar SUVs hadden achterwege mogen blijven.
Ja ja, bla bla, zonder de Cayenne etc etc.

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 14:23

Polydeukes schreef:Nostalgie en conservatisme zijn de doodsteek voor innovatie, progressie en een gezond bedrijf.


Ehhhhh.... Porsche borduurt al 60 jaar voort op nostalgie (de looks/lijnen van de klassieke 911) en "ouderwetse techniek" (motor achterin) en dat heeft ze bepaalt geen windeieren gelegd :!: (en natuurlijk zijn de SUV's ook moneymakers)

Ik ben zeker voor innovatie en progressie (992.2 GTS (soft)hybride :thumleft: ), maar ik vraag me serieus af of iedere koper van een 992.2 blij is met een "startknop" en een volledig digitaal dashboard. Dat zijn design elementen.

En spreek ik namens velen? Ik weet het ook niet zeker, maar ben pas 30 jaar lid van een Porsche club, dus ik spreek nog wel eens wat andere Porsche rijders.

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 14:46

Ik snap het ontbreken van een sleutelgat niet zo erg. Ik vind het altijd maar lastig dat ik de sleutel dan ergens een plek moet geven aangezien ik hem in mijn broekzak niet fijn vind tijdens het rijden. Zitten namelijk nogal wat andere sleutels aan enzo...

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 14:57

Het gaat er volgens mij ook om dat de startknop van simpel zwart plastic is en dus minder kwaliteit uitstraalt dan de startknop in de gemiddelde VW. Die draaiknop ziet er nou ook niet veel hoogwaardiger uit, maar je kunt in ieder geval draaien. Kennelijk is dit voortaan een onderscheidend kenmerk van de GT modellen, want dit hadden ze in de Carrera's natuurlijk ook kunnen doen.

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

24 okt 2024 15:33

Die drukknop tot daar aan toe, maar dat vreselijk lelijke dashboard :cry:
Ook de knipperlichten, alles ademt kostenbesparing.

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

25 okt 2024 8:47

Volkswagen he .. plastic fantastic. Dan is mn 991.2 nog wat meer porsche kwaliteit.
Vraag me af hoeveel invloed vw toen al had op deze mopf van type 1 naar 2

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

25 okt 2024 9:26

Ik mag het vast niet zeggen, maar ik vind hem van buiten een stuk beter te pruimen dan de 992.1. :roll: Van het dashboard en dat rare draai ding om te starten kun je inderdaad nog genoeg vinden (tenzij je graag VW rijdt :lol: ), maar van buiten vind ik de .2 wel aangenaam rustiger dan de .1 ...

Re: Gelukkig! Er valt weer wat te draaien, links van het stu

25 okt 2024 9:33

2.2VTEC schreef:Ook de knipperlichten, alles ademt kostenbesparing.


Die geïntegreerde knipperlichten zouden grotere luchtinlaten mogelijk maken. Mij niet helemaal duidelijk waarom dat nodig zou zijn, want er lijkt geen grote vermogenssprong gemaakt te worden. Niet in de GT3 althans, dus misschien dat het voor de 'lagere' modellen een reden heeft.
Plaats een reactie