Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 nov 2024 14:32
Ik denk er over om mijn Porsche 996 Carrera 4 cabrio uit 2003 te verkopen. Nu hoor ik regelmatig dat ik dat vooral niet moet doen omdat ze alleen maar in waarde stijgen. Maar dat is makkelijk gezegd
voor een ander. Omdat die van mij al 230k km ervaring heeft denk ik dat het met die waardevermeerdering wel meevalt. En... even parkeren is geen optie want ik heb een auto nodig en kan me er geen 2 veroorloven. Wat is wijsheid?
13 nov 2024 14:35
Ik weet er verder helemaal niks van en dat zou voor mij een reden zijn om hem gewoon te verkopen. Ik ben geen belegger en als ik een andere auto nodig heb dan is dat maar zo. Koffiedik kijken voor toekomstige prijsontwikkelingen lijken mij een ander vak.
13 nov 2024 14:46
Niemand heeft een werkende glazen bol.
13 nov 2024 15:08
Helemaal eens met de vorige twee sprekers. Ik denk niet dat de 996 nog verder in waarde zal dalen, maar aan de andere kant: met 230 dkm op de teller weet ik ook niet of de waardeontwikkeling zo zal zijn dat je de extra kilometers en kosten die volgen als je er in blijft rijden daarmee compenseert.
13 nov 2024 15:22
Tsja, wie zal het zeggen.. Mijn gevoel zegt dat de waardestijging voor een 996 wel mee zal vallen, zeker nu de 997 steeds bereikbaarder wordt..
13 nov 2024 15:39
Nijmegen schreef:Wat is wijsheid?
Verkopen.
Waarschijnlijk heb je de waardestijging al meegemaakt
13 nov 2024 18:41
Er is de laatste jaren inderdaad iets waardestijging geweest. Maar de waardestijging zal de komende jaren niet hoger zijn dan de jaarlijkse kosten.
13 nov 2024 21:29
Je hebt het antwoord zelf gegeven. Even parkeren is geen optie want je kunt je geen 2 auto’s veroorloven…
En van auto’s heb ik een beetje verstand, van investeren/beleggen een heel stuk meer. Basisregel: beleggen doe je niet in auto’s, in auto’s moet je rijden. Ofwel: je zult aan een flink pak voorwaarden moeten voldoen voordat je rendement gaat maken op auto’s.
13 nov 2024 23:00
Je belegt wel degelijk in je eigen plezier!
13 nov 2024 23:45
Verkopen. Als er al waardestijging is, dan wordt die geheel of gedeeltelijk teniet gedaan door de kosten die je aan de auto hebt. Onderhoud , verzekering, wegenbelasting en eventueel stallingskosten. Als de waardestijging al hoger zou zijn dan de kosten aan de auto, verwacht ik daar eigenlijk weinig van. Je kunt dan beter beleggen op de beurs (indexfonds of zo).
14 nov 2024 10:10
Mijn ervaring:als er al sprake is van een waardestijging zal de markt eerder zoekende zijn naar lage km standen met als doel belegging.
14 nov 2024 13:44
Dank jullie wel voor de adviezen. Eigenlijk is er niemand die waardestijging verwacht. Het mooiste antwoord is van Truck-under dat je belegt in eigen plezier. Hele terechte opmerking want dat is absoluut een feit. Maar het blijft een wagen van 21 jaar oud en zelf sleutelen is voor mij niet weggelegd. Dat zou namelijk wel in de kosten schelen. Helaas gaat ie binnenkort dan maar in de verkoop... als ik het over mijn hart verkrijg om 'm weg te doen. Blijft toch m'n 1e Porsche.
14 nov 2024 14:53
Waardestijging 996 zal hooguit 5% pj zijn met de nuance voor specials als Targa (5000stuks gebouwd) GT3(RS) en Turbo (S), echt nog wel ruimte hebben.
Leuk kanaal om te volgen als je waardes bijhoudt is bidnerds:
https://www.youtube.com/channel/UCT1Fgk ... H8AQm3inhABringatrailer, geeft ook waardes goed weer:
https://bringatrailer.com/porsche/996-g ... 911/?q=996 , door scrollen naar auction results
14 nov 2024 19:00
niemand heeft hier een glazen bol die 100% zekerheid geeft qua waardestijging/daling. Persoonlijk verwacht niet dat de "gewone" 996 nog in waarde gaat stijgen. Ik zou gewoon (goed) verkopen als dat lukt.
14 nov 2024 21:03
Waarde stijging is meestal een bijprodukt van tijd en plezier en ineens is het er , als je erop gaat wachten word het een ergernis die de kosten van de verzekering en wegenbelasting nooit vermeerdert
14 nov 2024 21:29
https://www.elferspot.com/en/magazin/ha ... -porsches/Hier heb je een antwoord van een bekende site. Mijn interpretatie: de stijging zit vooral bij de bovenkant kwaliteit 996 Carreras. De auto’s in normale gebruikte conditie en dito kilometrages bewegen wel omhoog maar niet iets om je druk over te maken