Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 nov 2024 23:53
Hoi Lui,
Wie begrijpt de onderste post?
De verlengde garantie wordt separaat doorbelast.
Dank alvast!
23 nov 2024 9:56
Dit is een verzekering van een externe partij….real Garant
23 nov 2024 11:36
Zijn dat de kosten van de 111 punten controle om de verlengde garantie in te gaan?
23 nov 2024 13:21
Ik gok dat je nog een losse rekening krijgt voor de verzekering
.
23 nov 2024 15:10
Frank K schreef:Zijn dat de kosten van de 111 punten controle om de verlengde garantie in te gaan?
Nope.
Auto was nog in fabrieksgarantie ten tijde van afsluiten i.c.m. met de 1e beurt na 2 jaar.
23 nov 2024 15:11
Tuck-under schreef:Ik gok dat je nog een losse rekening krijgt voor de verzekering
.
Correct, maar wat is dan die € 649?
23 nov 2024 15:39
Als ik het goed lees zijn dit volgens mij de activeringskosten die los staan van de premie die betaald moet worden.
Ik heb recent mijn approved verlengd en toen kreeg ik korting op deze zgn activeringskosten ivm een actie.
23 nov 2024 19:38
Maar wat is dat dan? Indrukken van een knop en aangeven dat deze P approved garantie krijgt? Duur administratief uurtje..
23 nov 2024 20:13
Yep schreef:Tuck-under schreef:Ik gok dat je nog een losse rekening krijgt voor de verzekering
.
Correct, maar wat is dan die € 649?
Dat zijn de bemiddelingskosten voor de dealer, daarnaast volgt de nota voor de garantie(verzekering)
23 nov 2024 21:12
Inderdaad , zoals sander al zei; Voor het verlengen van je garantie betaal je administratiekosten. Deze kosten zijn bedoeld voor de 111-puntencheck en het regelen van de garantie. Dit bedrag gaat naar de dealer voor hun inzet. Vervolgens zal er een bedrag worden geïncasseerd door Real Garant, waar de garantie is ondergebracht. Dit bedrag staat vermeld in het contract.
23 nov 2024 21:44
Sander911 schreef:Yep schreef:Tuck-under schreef:Ik gok dat je nog een losse rekening krijgt voor de verzekering
.
Correct, maar wat is dan die € 649?
Dat zijn de bemiddelingskosten voor de dealer, daarnaast volgt de nota voor de garantie(verzekering)
Ik ga maar eens even vragen wat ze daarvoor dan doen.
23 nov 2024 23:22
Je moet je vooraf verdiepen in de kosten. Staat allemaal op de site. Niet zeuren over geld achteraf.
Zoals ze al hebben aangegeven hier boven doen ze de 111 punten keuring en al het papier werk met de verzekering die in duitsland zit. Je bent bij porsche rond de 200 ex per uur dus zoveel hoeven ze niet tedoen
23 nov 2024 23:27
Ik moet niks en ik zeur niet.
Ofwel, iets kalmer aan graag.
Ik vraag wat deze € 649 betekent.
Blijkbaar was ik niet de enige die dat niet wist.
Ik heb geen zin om elk dubbeltje vooraf uit te pluizen.
Maar mag ik vragen wat er gedaan wordt voor € 649?
24 nov 2024 8:49
Ik vind die kleine beurt voor meer dan 800 euro ex schandaliger. Olie voor 64, luchtfilter 46, oliefilter 17, interieurfilter 14 euro. Half uurtje werk… Duur stempeltje
24 nov 2024 9:03
Plus 1, zou een mooie boel worden als je een rekening niet kunt ‘disputen’ want je had de kosten van tevoren kunnen zien. Dan nog blijft dit mijns inziens gewoon geldklopperij, maar goed. Succes, hopelijk kom je er met de dealer uit!
24 nov 2024 11:13
O sorry yep was niet echt als aanval op jou hoor maar meer algemeen dat je vooraf je huiswerk doet voor je iets laat uitvoeren.
Ik weet niet bij welke dealer jij zit maar ik kom nooit voor verrassingen testaan. De verzekering sluit je niet even perongeluk af. Ik heb het net ook weer voor 3 jaar gedaan en alles word keurig voorraf verteld.
Ook wat het kost en dat krijg je allemaal mee en heb je 2 x getekend. Ook staat dit allemaal nog eens op jou klantenpagina waar je op kan kijken wat ze gaan doen aan je auto en met de kosten er bij.
Dan krijg je een anvolop thuis van 1 cm dik waar weer alles in staat, zelfs de verzekering waar alles word afgesloten en ook dat teken je weer. Dus ja
24 nov 2024 13:34
What he said
25 nov 2024 10:09
Volgens mij zijn het 2 posten:
Porsche approved= garantie (incl 111-puntencheck om er voor in aanmerking te komen)
Porsche assistance= pechhulp
Voor een van de twee betaal je aan een externe partij via incasso.
En verbaasd zijn over hoge rekeningen voor ogenschijnlijk simpele handelingen bij de P-dealer vind ik persoonlijk een beetje naïef. Je weet van tevoren al, als je je auto daar naartoe brengt voor onderhoud of een check, dat de prijzen niet in verhouding staan tot de geleverde arbeid en onderdelen. Daar staat tegenover dat je auto als "dealeronderhouden" met stempels en facturen gewoon meer opbrengt, dus een deel "verdien" je weer terug bij verkoop/inruil.
25 nov 2024 12:31
Ben je gek, als je een auto inruilt wordt nooit tot zelden gekeken naar het onderhoudsboekje, gewoon naar de handelswaarde en kilometerstand/bouwjaar. Maar goed, dat moet uiteraard iedereen voor zichzelf uitmaken of ie hem naar de dealer of specialist brengt. Een reguliere Porsche is ook niet zo spannend vwb dealer onderhouden en dergelijke (GT2/GT3 of specials is een ander ding). Heb 2 weken terug een Lamborghini LP Superleggera gekocht, daar komt dat wel iets nauwer in verband met verkoopwaarde. Maar dat uurloon is een tikkie hoger dan bij Porsche
25 nov 2024 13:00
En waar denk je dat die handelswaarde op gebaseerd is? Juist. Op de verkoopbaarheid, en een Porsche met kloppende historie is makkelijker te verkopen.
Off-topic: in een Lambo zitten (net als in een Porsche) veel VAG-onderdelen die je ook in Audi's of Volkswagens vindt, en bij de oudere modellen zelfs onderdelen van Ford (hallo zijknipperlicht van de Focus).
Zelfde onderdeel kost bij Lamborghini vaak meer dan 10 keer (!) zo veel. Kijk maar eens naar de filmpjes van Mat Armstrong over zijn Lamboproject. Echt absurd die prijzen voor "originele" onderdelen.
25 nov 2024 13:05
ik heb werkelijk nog nooit mijn boekjes hoeven te laten zien bij verkoop van mijn P's.. Dus die dealerstempels zullen vast voor een nieuwere gelden, maar in de klasse waar ik in zit, boeit het vrij weinig (anekdotisch bewijs..). Ikzelf kijk er wel naar, maar ik ben een pietluttige koper..
25 nov 2024 13:09
Polydeukes schreef:En waar denk je dat die handelswaarde op gebaseerd is? Juist. Op de verkoopbaarheid, en een Porsche met kloppende historie is makkelijker te verkopen.
Off-topic: in een Lambo zitten (net als in een Porsche) veel VAG-onderdelen die je ook in Audi's of Volkswagens vindt, en bij de oudere modellen zelfs onderdelen van Ford (hallo zijknipperlicht van de Focus).
Zelfde onderdeel kost bij Lamborghini vaak meer dan 10 keer (!) zo veel. Kijk maar eens naar de filmpjes van Mat Armstrong over zijn Lamboproject. Echt absurd die prijzen voor "originele" onderdelen.
aanrader, Hoovie's garage, die heeft net een Veyron aangekocht. wat een ellende.. 30K dollar voor een normale beurt, de originele velgen met banden zijn veel te duur dus er zitten niet originele velgen onder (ziet er niet uit). Maar bizar die dealer tarieven (ik meen 500 dollar per uur gehoord te hebben). En hij rijdt nog steeds met een CEL rond
25 nov 2024 13:49
Yep heeft ook niet geklaagt over de kosten van het onderhoud, dat waren 2 andere onder zijn post.
Maar ook de prijzen daar van worden vooraf allemaal besproken.
Wat de stempels betreft heeft het mij bij de 964 en 997 echt geholpen de auto gelijk te verkopen.
Maar met facturen van een goede specialist lukt dat vast ook. Maar omdat ik nu al met drie specialisten niet uit kwam aan hoe ze het onderhoud uitvoerden ben ik naar porsche zelf gegaan.
Om een voorbeeld tegeven wil ik niet als iets afbreekt er een tyrap om heen gaat maar een nieuw klemmetje.
En wil graag de mobile olie er in.
25 nov 2024 14:55
anton964 schreef:Om een voorbeeld tegeven wil ik niet als iets afbreekt er een tyrap om heen gaat maar een nieuw klemmetje.
.
Dat klinkt meer als een beun de haas, dat doet mijn specialist never..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.