Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

964 RS Touring

25 sep 2005 12:44

Hoi,
iemand een idee hoeveel je mag neertellen voor een 964RS touring in
perfecte staat met 44dkm? :o
Zou deze wagen nog in waarde stijgen zoals de 911RS 1973?

25 sep 2005 13:28

kijk eens bij www.wolbert.nl ,
staan een aantal RS'-en

Afbeelding
€55K 60K km( na de Quote-challenge iets meer :wink: )

Afbeelding
€55K 59K km

Afbeelding
€65K 65K km

Afbeelding
€58,5K 61,8K km

25 sep 2005 13:33

RS touring is toch een aangeklede RS, mét airco en dergelijke zaken?

Ik weet alleen dat hij zeldzaam is, een stuk zeldzamer dan RS'en volgens mij. Of dat echter ook in de waarde wordt vertaald... :roll:

25 sep 2005 13:36

klopt,
http://www.performance2and4.co.uk/964rs_1_n.htm

25 sep 2005 14:10

ik heb deze auto ook zien staan (op het net) als je de zilvere in Antwerpen bedoelt. En ik kwijl nu al... - heb jij hem in het echt gezien?, maar ik heb mijn zinnen gezet op een 996 sealgrau cabrio van 2002 oid

25 sep 2005 17:10

RS-R schreef:kijk eens bij www.wolbert.nl ,
staan een aantal RS'-en

Afbeelding
€55K 60K km( na de Quote-challenge iets meer :wink: )

..... en minder neem ik aan ;) ..... of zou de "ervaring" dat compenseren :?: :roll:

25 sep 2005 17:15

meer kilometers. :wink:

25 sep 2005 17:25

EriC4C schreef:..... en minder neem ik aan ;) ..... of zou de "ervaring" dat compenseren :?: :roll:

;)

25 sep 2005 18:15

ik heb deze auto ook zien staan (op het net) als je de zilvere in Antwerpen bedoelt. En ik kwijl nu al... - heb jij hem in het echt gezien?, maar ik heb mijn zinnen gezet op een 996 sealgrau cabrio van 2002 oid


ik weet niet welke zilvere dit effecteif is (graag een link), maar in de buurt van Antwerpen staat al een hele poos (of het moest om een andere gaan) een zilvere 964RS te koop voor niet te veel geld.
Als het diezelfde auto is, zou ik toch oppassen ! ik weet iemand die hem grondig gecheckt heeft en er is eea niet 100%. Om te beginnen heeft hij al geen magnesium velgen meer.....

25 sep 2005 18:35

de auto bij Beerens in Antwerpen
Laatst bijgewerkt door thomas993 op 25 sep 2005 20:07, in totaal 9 keer bewerkt.

25 sep 2005 19:50

Hoedanook is het "prijsverschil" met een normale C2/4 nimmer of nooit verantwoord :!:

Zeker als je het prijsverschil kent wat er destijds nieuw voor betaald diende te worden :idea:
Wat uiteraard niet wegneemt dat een RS een SUPERapparaat is, en altijd zal blijven.
Op de vraag wat ze mogen/moeten kosten ... wat de gek/liefhebber er voor over heeft ... prijzen zitten tussen de 38 en 55k ... :idea:

Ik zou, ook al had ik het geld ervoor op de plank liggen, nooit een RS kopen ...
Kzou alle potentiële kopers ten stelligste aanraden eerst eens een ritje te maken in zo'n karretje ... :idea:
Want om te zeggen "ik heb een RS" moet je het ECHT NIE DOEN :wink:

een 996GT3 is een watje vergeleken met een 964RS ... keep that in mind ... :wink:


Mijn 2 centen,
:wink:

25 sep 2005 19:56

Jij bedoeld waarschijnlijk deze 964 Rs touring

http://www.autoscout24.be/nl-be/detail. ... d=53253771

Volgens mij is hij z'n geld meer dan waard , dat is pas showroomstaat

25 sep 2005 20:28

Der Ferry schreef:
Volgens mij is hij z'n geld meer dan waard , dat is pas showroomstaat


Zo op het eerste gezicht ziet deze er goed uit. De trip waard, maar een goede inspectie kan nooit kwaad.

De prijs is normaal voor een RS. Ben het overigens wel met Dirkie eens dat de meerprijs die je voor een RS betaalt eigenlijk niet logisch is. Maar van de andere kant: een Porsche koop je met je hart en niet met je verstand.

Wel is het zo dat ik (als ik een RS zou kopen) niet voor de touring zou gaan. Echter, zou ik zoveel geld voor een 964 neertellen: doe mij dan maar een Turbo 3.6. Ook zeldzaam, sneller en prijstechnisch meer waar voor je geld.

25 sep 2005 20:43

Jij bedoeld waarschijnlijk deze 964 Rs touring

weet niet of het die is/was die ik bedoel, maar als hij het is, is hij nu wel een pak duurder geworden en klopt van de beschrijving dus eea niet met de werkelijkheid. Waarschijnlijk is hij het niet, maar ik wil het wel checken bij diegene die de RS (die ik bedoel) destijds bekeken heeft. Hij stond toen te koop bij een particulier, niet bij een dealer. Ik hou julie op de hoogte.
Trouwens wijze woorden van Dirkie : een 964 RS koop je niet om effe sondags een ritje mee te gaan doen, zelfs niet om boodschappen mee te doen :D
auto is keihard en echt wel gemaakt voor het betere bochten- en remwerk :!:
Maar net daarom is hij misschien het prijsverschil wel waard..........

25 sep 2005 20:48

kijk eens wat Beerens nog heeft staan !! lijkt mij geen omgebouwd SC-tje :shock: :D

http://www.autoscout24.be/nl-be/detail.asp?ts=7482170&id=48493082&sc=&make=&model=&pricefrom=&euroto=&zip=

25 sep 2005 20:56

dirkie schreef:Hoedanook is het "prijsverschil" met een normale C2/4 nimmer of nooit verantwoord :!:

Zeker als je het prijsverschil kent wat er destijds nieuw voor betaald diende te worden :idea:
Wat uiteraard niet wegneemt dat een RS een SUPERapparaat is, en altijd zal blijven.
Op de vraag wat ze mogen/moeten kosten ... wat de gek/liefhebber er voor over heeft ... prijzen zitten tussen de 38 en 55k ... :idea:

Ik zou, ook al had ik het geld ervoor op de plank liggen, nooit een RS kopen ...
Kzou alle potentiële kopers ten stelligste aanraden eerst eens een ritje te maken in zo'n karretje ... :idea:
Want om te zeggen "ik heb een RS" moet je het ECHT NIE DOEN :wink:

een 996GT3 is een watje vergeleken met een 964RS ... keep that in mind ... :wink:


Mijn 2 centen,
:wink:


Prsijverschil is volgens mij wel verantwoord. Zeldzaam en meestal weinig kilometers.
Prijsverschil was gezien de uitrusting zeer groot. Voor een paar duizend euro meer, kreeg je
geen electrische ramen
geen abs
geen servostuur
geen centrale vergrendeling
geen achteruitverwarming
geen achterbankjes
geen in de hoogte verstelbare stoelen
geen vooruitrusting radio
geen isolatie
geen enz.......

Maar je krijgt wel
Turbo remmen
Magnesium wielen
Totaal andere versnellingsbak
Een echte ophanging :twisted: :wink:
Pracht van Recaro kuipen.
Klankkast tijdens het rijden 8)

wat het testrijden betreft, zeker doen, en dan het echte Porsche gevoel ontdekken.
Gewoon enkele sportbeha's voor de vrouw en karren met dat ding.
Maar om nu een RS comfort te kopen :roll:

25 sep 2005 21:02

ppp 356 schreef:geen abs


Wel abs... Iets anders afgesteld, maar wel abs...

25 sep 2005 21:18

bij wolbert ben ik toen ook wezen kijken

in feite heb je niet veel aan zo'n auto

2 stoelen
super stug
geen laadruimte

maar wel een echt racy gevoel

ik had met de hr. wolbert meegereden en in sommige bochten dacht ik nu vliegen we eruit

maar nee hoor , plakken met die RS :o

leuke ervaring

25 sep 2005 21:27

Als de GT3 een watje is dan wil ik wel eens een stuk in een 964RS rijden!!!

25 sep 2005 22:48

fred.soers schreef:Als de GT3 een watje is dan wil ik wel eens een stuk in een 964RS rijden!!!


GT3 is sneller dan de 964, maar dat beetje comfort dat je hebt op een GT3, is zo goed als weg in de GT3RS, en helemaal in de 964RS 8)

25 sep 2005 22:54

M.i. is een 964 RS een super investering . . . . . , die zwarte met rood sportinterieur bij Eric Wolbert............wauwwww....

25 sep 2005 23:22

Ik denk dat die "ontnuchterende" woorden van Paul en Dirkie wel goed op waarde geschat moeten worden...tuurlijk heel makkelijk om lyrisch te doen over een RS...maar bedenk idd wel wat je er mee wilt cq wat je er mee gaat doen.. 8) ...een verliefdheid zou ook zo over kunnen gaan als je altijd zit te klappertanden.. :wink:

25 sep 2005 23:32

Zou een Rs op termijn echt een betere 'investering' zijn dan de GT3? Van de Rs zijn er iets meer gemaakt en de GT3 heeft m.i. wat meer Racehistorie!

Wie biedt duidelijkheid??

25 sep 2005 23:35

Jurgen schreef:Ik denk dat die "ontnuchterende" woorden van Paul en Dirkie wel goed op waarde geschat moeten worden...tuurlijk heel makkelijk om lyrisch te doen over een RS...maar bedenk idd wel wat je er mee wilt cq wat je er mee gaat doen.. 8) ...een verliefdheid zou ook zo over kunnen gaan als je altijd zit te klappertanden.. :wink:

goed voor het beleg op jouw brood :lol:

25 sep 2005 23:36

fred.soers schreef:Zou een Rs op termijn echt een betere 'investering' zijn dan de GT3? Van de Rs zijn er iets meer gemaakt en de GT3 heeft m.i. wat meer Racehistorie!

Wie biedt duidelijkheid??

R(enn) S(port) zegt genoeg,
GT3 heeft minder historisch perspectief als de RS modellen,
neemt niet weg dat ik dus voor een GT3 zou kiezen. :wink:
Plaats een reactie