25 sep 2005 13:54
25 sep 2005 14:15
25 sep 2005 15:04
25 sep 2005 17:13
Ramon! schreef:Echter omdat ik nog nooit van een partikulier uit België een auto heb gekocht zit ik met de volgende vragen cq valkuilen.....
25 sep 2005 18:16
Ramon! schreef:Eindelijk, net overeenstemming bereikt over een mooie 993 uit België. Als alles een beetje mee zit ga ik hem zaterdag halen en vervolgens RDW keuren. (deze week aankoopkeuring bij Porsche België)
Echter omdat ik nog nooit van een partikulier uit België een auto heb gekocht zit ik met de volgende vragen cq valkuilen;
- de overdracht, na betaling krijg ik alle papieren mee en kan ik de auto in Nederland op kenteken zetten. Echter stel hij geeft de auto als gestolen op en ik word aangehouden bij de grens en ik heb enkel een zelf gemaakt koopcontract is dat dan rechtsgeldig?
- CVO kan ik aanvragen (bj '97) bij Porsche, weet iemand de levertijd, kosten en of dit problemen met zich kan meebrengen.
- ARN (verwijderingsbijdrage) bij wie cq welke instantie moet ik dit aangeven, is volgens mij een vereiste voor de rdw keuring.
Het wordt dus een spannende tijd en heel veel geduld!
28 sep 2005 14:58
thomas993 schreef:zou me meer zorgen maken dat je hem gekeurd krijgt voor 31 dec anders moet je waarschijnlijk veel meer BPM aftikken
28 sep 2005 15:08
Ramon! schreef: CVO kan ik aanvragen (bj '97) bij Porsche, weet iemand de levertijd, kosten en of dit problemen met zich kan meebrengen.
28 sep 2005 21:50
adu schreef:Ramon! schreef: CVO kan ik aanvragen (bj '97) bij Porsche, weet iemand de levertijd, kosten en of dit problemen met zich kan meebrengen.
CVO heb je voor een P van na 1996 niet nodig, aangezien die een Europese goedkeuring heeft. Overige vragen waren al beantwoord.
Waar het gaat om de voorgenomen wijziging van de bpm regeling gaat dat - zoals ik het heb begrepen - verder dan alleen de milieuklasse waarin de auto is ingedeeld. M.n. het andere systeem van afschrijving (het fictieve kortingspercentage op het bpm bestanddeel naarmate de auto ouder is) kan aanzienlijk meer rest bpm heffing opleveren. In mijn geval zou dat een extra kostenpost betekend hebben van ca. € 3.000,-. Vraag het nog eens na bij de belastingdienst. Mijn informatie dateert van enkele maanden geleden en kan dus achterhaald zijn.