Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Een kwestie van vertrouwen?

25 sep 2005 13:54

Eindelijk, net overeenstemming bereikt over een mooie 993 uit België. Als alles een beetje mee zit ga ik hem zaterdag halen en vervolgens RDW keuren. :D (deze week aankoopkeuring bij Porsche België)
Echter omdat ik nog nooit van een partikulier uit België een auto heb gekocht zit ik met de volgende vragen cq valkuilen;

- de overdracht, na betaling krijg ik alle papieren mee en kan ik de auto in Nederland op kenteken zetten. Echter stel hij geeft de auto als gestolen op en ik word aangehouden bij de grens en ik heb enkel een zelf gemaakt koopcontract is dat dan rechtsgeldig?

- CVO kan ik aanvragen (bj '97) bij Porsche, weet iemand de levertijd, kosten en of dit problemen met zich kan meebrengen.

- ARN (verwijderingsbijdrage) bij wie cq welke instantie moet ik dit aangeven, is volgens mij een vereiste voor de rdw keuring.

Het wordt dus een spannende tijd en heel veel geduld!

25 sep 2005 14:15

zou me meer zorgen maken dat je hem gekeurd krijgt voor 31 dec anders moet je waarschijnlijk veel meer BPM aftikken

25 sep 2005 15:04

??? Gaat ook dat weer veranderen dan? Vind het nu al een belachelijke regeling!

25 sep 2005 17:13

Ramon! schreef:Echter omdat ik nog nooit van een partikulier uit België een auto heb gekocht zit ik met de volgende vragen cq valkuilen.....

:idea: PB even Roel 964 C2 :arrow: heeft het eerder zelf gedaan. ;)

Re: Een kwestie van vertrouwen?

25 sep 2005 18:16

Ramon! schreef:Eindelijk, net overeenstemming bereikt over een mooie 993 uit België. Als alles een beetje mee zit ga ik hem zaterdag halen en vervolgens RDW keuren. :D (deze week aankoopkeuring bij Porsche België)
Echter omdat ik nog nooit van een partikulier uit België een auto heb gekocht zit ik met de volgende vragen cq valkuilen;

- de overdracht, na betaling krijg ik alle papieren mee en kan ik de auto in Nederland op kenteken zetten. Echter stel hij geeft de auto als gestolen op en ik word aangehouden bij de grens en ik heb enkel een zelf gemaakt koopcontract is dat dan rechtsgeldig?

- CVO kan ik aanvragen (bj '97) bij Porsche, weet iemand de levertijd, kosten en of dit problemen met zich kan meebrengen.

- ARN (verwijderingsbijdrage) bij wie cq welke instantie moet ik dit aangeven, is volgens mij een vereiste voor de rdw keuring.

Het wordt dus een spannende tijd en heel veel geduld!


Ik heb 2 jaar geleden een 964 van 1993 uit Belgie ge-importeerd maar die heb ik gekocht bij een garage. Je vragen kan ik dan ook maar deels beantwoorden:

- koopcontract: beslist gebruiken (heb idd ooit gelezen van een dergelijke oplichtingstruc). Daarbij maakt het volgens mij niet uit of het een zelfgemaakt contract is. Anders ga je even naar de garage op de hoek en vraagt hen om een blanco koopcontract? Als je een getuige mee kunt laten tekenen sta je nog sterker ...

- CVO. Geen flauw benul. Had ik niet nodig ('93-er)

-ARN. Als je de RDW afspreekt dan krijg je tegelijk met de uitnodiging een acceptgiro waarmee je de ARN kunt betalen. Kijk anders ook eens op www.rdw.nl voor meer info.

Ook zijn interessant:
http://www.cartuning-guide.com/auto-importeren.html
http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp

Onderstaande links werken niet meer maar misschien kun je ze nog Google-en?
http://www.homepages.hetnet.nl/~ferienh ... teren.html
http://www.porscheclub.nl/discus/messag ... er20032042

Enne: denk je aan de verzekering tijdens het invoeren en de dagen daarna tot aan de afgifte van het kenteken?

Veel voorpret alvast !!!

28 sep 2005 14:58

thomas993 schreef:zou me meer zorgen maken dat je hem gekeurd krijgt voor 31 dec anders moet je waarschijnlijk veel meer BPM aftikken


Zoals de plannen nu bekend zijn maximaal 540 euro extra.

Maar let wel, kan ook minder zijn, omdat de regeling afhankelijk is van het zuinigheidslabel van je auto. Dat label slaat echter nergens op, want is per klasse. Zo heeft een TrailBlazer 4,2liter V6 een stikker D en een Ford Focus sport 2.0i een label F. Die laatste zal dus extra BPM heffing krijgen vanwege niet-zuinig, terwijl de extra heffing van label D ongeveer 0 is.

Porsche is vrij groot qua omvang en valt qua klasse dus behoorlijk mee. Bij de site van de ANWB kun je bijvoorbeeld je klasse opzoeken.

Re: Een kwestie van vertrouwen?

28 sep 2005 15:08

Ramon! schreef: CVO kan ik aanvragen (bj '97) bij Porsche, weet iemand de levertijd, kosten en of dit problemen met zich kan meebrengen.


CVO heb je voor een P van na 1996 niet nodig, aangezien die een Europese goedkeuring heeft. Overige vragen waren al beantwoord.

Waar het gaat om de voorgenomen wijziging van de bpm regeling gaat dat - zoals ik het heb begrepen - verder dan alleen de milieuklasse waarin de auto is ingedeeld. M.n. het andere systeem van afschrijving (het fictieve kortingspercentage op het bpm bestanddeel naarmate de auto ouder is) kan aanzienlijk meer rest bpm heffing opleveren. In mijn geval zou dat een extra kostenpost betekend hebben van ca. € 3.000,-. Vraag het nog eens na bij de belastingdienst. Mijn informatie dateert van enkele maanden geleden en kan dus achterhaald zijn.

Re: Een kwestie van vertrouwen?

28 sep 2005 21:50

adu schreef:
Ramon! schreef: CVO kan ik aanvragen (bj '97) bij Porsche, weet iemand de levertijd, kosten en of dit problemen met zich kan meebrengen.


CVO heb je voor een P van na 1996 niet nodig, aangezien die een Europese goedkeuring heeft. Overige vragen waren al beantwoord.

Waar het gaat om de voorgenomen wijziging van de bpm regeling gaat dat - zoals ik het heb begrepen - verder dan alleen de milieuklasse waarin de auto is ingedeeld. M.n. het andere systeem van afschrijving (het fictieve kortingspercentage op het bpm bestanddeel naarmate de auto ouder is) kan aanzienlijk meer rest bpm heffing opleveren. In mijn geval zou dat een extra kostenpost betekend hebben van ca. € 3.000,-. Vraag het nog eens na bij de belastingdienst. Mijn informatie dateert van enkele maanden geleden en kan dus achterhaald zijn.



CVO is nodig, heb ik ook nodig gehad voor mijn Boxster uit 2001.
Anders moet hij opnieuw worden gewogen, wat een nadeel/of voordeel kan zijn.

Voor de bpm opgave kun jePON bellen op nummer 033-4949911, daar kunnen ze aan de hand van het VIN nummer de exacte opties doorgeven (gratis service van PON), tevens kun de daar het CVO aanvragen.
Plaats een reactie