Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Panamera 4S E Hybrid

11 jun 2025 20:47

Iemand ervaring met de Panamera 4S E Hybrid toevallig? Mijn Porschedealer had me een aantrekkelijk aanbod gemaakt voor een inruil van mijn Taycan op een nieuwe, voorradige Panamera. Ik heb ermee gereden maar vond het niet overtuigend. Maar: het was maar een korte rit, in druk verkeer.

Wat vinden jullie?

Re: Panamera 4S E Hybrid

11 jun 2025 21:27

Ik had een 971 Panamera 4S en vond die veel leuker rijden dan de E-Hybrid, vooral doordat hij geen 500 kg aan accu’s en elektromotoren meezeult. De V6 in de Panamera klinkt trouwens erg goed – mits je er een sportuitlaat onder hebt zitten.

De Taycan is wel een stuk handzamer. En eerlijk gezegd vind ik de nieuwste Panamera niet meer stijlvol: ze hebben de neus ingekort, waardoor hij dat typische 911-neusje kwijt is en nu gewoon wat asociaal oogt.

12 jun 2025 8:32

Dank je Johann. In vergelijking met mijn Taycan vond ik de Panamera inderdaad minder handzaam, voelde zwaarder aan (terwijl de Taycan ook dik 2 ton weegt) en een beetje sloom. De samenwerking tussen elektro- en benzinemotor blijft toch een beetje knullig aanvoelen en de benzinemotor alleen is wat onderbemeten om echt een “snel” gevoel te geven.

Kan er niet warm van worden.

12 jun 2025 9:16

Ik nog wel Fred :cheers:
Als ik de M start en op pad ga met de 500 pk, heeeeeeerlijk :drive:
Weet hij is duur en dorstig maar geniet van elke km :thumleft:

79784

12 jun 2025 10:09

Jaaaa…. Maar dat is ook een kanon, Hans :thumleft:

12 jun 2025 11:28

Open deur, maar ik zou voor een nwe Taycan gaan. Betere range en sneller laden. Kunnen ze vast ook wel een goede deal voor maken.

12 jun 2025 14:23

Tenzij je van plan bent er heel lang mee te doen of perse nieuw wilt rijden lijkt me dat een bijzonder onverstandige keus. Je kan er beter een met de kop eraf kopen.

12 jun 2025 14:23

Achterhaalde rommel zo een Taycan, zelfs een Xiaomi SU7 Ultra gaat sneller rond de Ring en kost de helft :lol:

12 jun 2025 21:45

Cazzo Super Veloce schreef:Open deur, maar ik zou voor een nwe Taycan gaan. Betere range en sneller laden. Kunnen ze vast ook wel een goede deal voor maken.

Ook aan gedacht. Kijk nog wel even. Geen haast.
Taycan is zo’n topauto, moeilijk te overtreffen…
Plaats een reactie