Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Verzekeren

29 sep 2005 20:38

Alleerst bedankt voor jullie reakties op de degelijkheid van de 996.

Ik ben inmiddels aangekomen bij het volgende probleem : Ik heb m'n oog laten vallen op een 996 tiptronic en een 996 met handbak en kan niet kiezen => wat is wijsheid (in degelijkheid dan, beide rijden ze waanzinnig) ?

Mijn verzekeringsmaatschappij maar vast gebeld voor een All-risc verzekering en me rot geschrokken, ze willen de auto s'nachts niet verzekeren al deze op straat staat, alleen in een garage voorzien van een alarm (en klasse 5 op de auto zelfs).

Wellicht weten jullie geschikte maatschappijen die deze bedingingen niet hebben tegen een redelijke premie.

29 sep 2005 20:45

Hallo Wouter,

ik heb mijn 993 tot volle tevredenheid, en voor een bescheiden premie AR verzekerd bij Multisafe. (www.multisafe.nl)

Re: Verzekeren

29 sep 2005 20:47

WouterM schreef: een 996 tiptronic en een 996 met handbak en kan niet kiezen => wat is wijsheid (in degelijkheid dan, beide rijden ze waanzinnig)


Mijn mening: de handbak, heb ik bewust voor gekozen bij het bestellen van mijn 996 4s, en heb goed vergeleken (proefgereden) indertijd.


Voor mij stond sportief rijden voorop.

Re: Verzekeren

29 sep 2005 20:53

WouterM schreef:Ik heb m'n oog laten vallen op een 996 tiptronic en een 996 met handbak en kan niet kiezen => wat is wijsheid (in degelijkheid dan, beide rijden ze waanzinnig) ?

Wellicht weten jullie geschikte maatschappijen die deze bedingingen niet hebben tegen een redelijke premie.


2x :idea: :arrow: Gebruik even de zoekfunctie :!: en reserveer vast veel tijd. :wink:

29 sep 2005 22:32

Ik ben al jaren verzekerd bij Centraal Beheer in Apeldoorn en dat bevalt enorm goed. Goed betaalbaar en doen niet snel moeilijk over iets.
Voor mijn 10 jaar oude Turbo nu is klasse 2 minimaal vereist maar ik heb er zelf toch maar een klasse 3 op laten zetten. Maar inderdaad, ik heb wel gehoord dat voor autos minder dan 4 (?) jaar een klasse 4 of zelfs 5 vereist is.
Even informeren bij verschillende maatschappijen en je komt een boel te weten. Online kan je vast ook wel veel vinden, en zelfs wel premies berekenen al bij sommige.
Succes !

29 sep 2005 23:06

Heb zelf uiteindelijk gekozen voor de Tip versie, omdat ik dagelijks er mee rij en wel eens een file tegenkom.

Ik heb hem verzekerd bij ABN AMRO. Wellicht niet de goedkoopste, maar wel weinig eisen. Geen alarm (met alarm geen eigen risico), geen binnenstalling etc.....

Bruto premie is volgens mij iets van EUR 530 voor de 996 tip per maand, reken maar uit met je BM waar je dan op terecht komt.

29 sep 2005 23:09

Da's makkelijk uitgegeven :shock:
Maar ja, 't is jouw geld.

29 sep 2005 23:15

hallo

Ik neem aan dat je een tik fout hebt gemaakt met €530 per maand?
Ik betaal het dubble per jaar alrisk en dat vind ik nog teveel.

anton964

29 sep 2005 23:23

Henk Hertog bellen . . . . . .

Er lopen heel veel Porsches via zijn kantoor.

Ik betaal voor mijn 993 zo'n kleine € 1100,00 per jaar voor een All-risk verzekering.
Enige voorwaarden zijn, 's nachts in de garage indien de P bij mijn huis staat (logisch, maar dat doe ik sowieso al), een klasse 3 alarm en ik geloof max. 12.500 km per jaar.
De bedragen kunnen natuurlijk wet uiteen lopen, leeftijd, aantal schadevrije jaren en woonplaats etc.

Gewoon bellen kan geen kwaad.

29 sep 2005 23:39

anton964 schreef:Ik neem aan dat je een tik fout hebt gemaakt met €530 per maand?
Ik betaal het dubble per jaar alrisk en dat vind ik nog teveel.


Is ook teveel. Ik betaal 650 euro per jaar allrisk (max 10K km's).

996 tip of schakel. allebei rijden - zelf beslissen.

Verzekeringen: porsche specialisten bellen - multisafe, turien, diks (ijsselstein), henk hertog etc etc. Zoekfunctie geeft je de nr's, sites en/of adressen wel. :salut:

29 sep 2005 23:49

Wat bij veel "speciale Porsche verzekeringen" een nadeel is, is het feit dat je een gelimiteerd aantal kilometers hebt. Omdat ik met 12.000 km maar ongeveer een kwartaal toe kan was dat voor mij geen optie. Uiteindelijk is het dus Centraal Beheer geworden. Geen gemiep over kilometers, maar wel een hogere premie dan gemiddeld. Voordeel: was binnen 2 uur geregeld!

30 sep 2005 0:11

Ja ik zat ook al te rekenen, ik betaal nu met 5 jaar schadevrij voor mijn 993 TT E363 per maand. Wat een boel meer is dan eerder genoemd zoals ook Devils son zei. Maar ook ik maak meer dan 12.000 km per jaar, gemm 20.000 per jaar. Ik zit dus ook bij Centraal Beheer.
Weet dus iemand of een van de eerder genoemde maatschappijen ook wat kan verzekeren met meer km per jaar ? Als ik voor 12.000 km per jaar een kwart zou betalen van wat ik nu betaal, en dan de dubbele km zou doen, dan kan ik snel rekenen dat er toch nog ergens voordeel in zit.

30 sep 2005 7:11

Devils son schreef:Wat bij veel "speciale Porsche verzekeringen" een nadeel is, is het feit dat je een gelimiteerd aantal kilometers hebt. Omdat ik met 12.000 km maar ongeveer een kwartaal toe kan was dat voor mij geen optie. Uiteindelijk is het dus Centraal Beheer geworden. Geen gemiep over kilometers, maar wel een hogere premie dan gemiddeld. Voordeel: was binnen 2 uur geregeld!

Hier hetzelfde, premie iets van eur 100.=/maand

30 sep 2005 7:50

Er worden hier wel appels met peren vergeleken. Het verzekeren van een 3.2 zal altijd goedkopere zijn dan van een 996 of 993 turbo, verder hebben we te maken met regio verschillen (en die kunne fors zijn) en verschillende voorwaarden. Verder kan ik me nog een topic herinneren over het weigeren van een verzekering omdat iemand een ongeluk had gehad op de Ring met argumentatie dat ze de premie zo laag mogelijk wilden houden , oftewel, je krijgt waarvoor je betaalt.

Peter

30 sep 2005 8:00

Gerco schreef:Ja ik zat ook al te rekenen, ik betaal nu met 5 jaar schadevrij voor mijn 993 TT E363 per maand. Weet dus iemand of een van de eerder genoemde maatschappijen ook wat kan verzekeren met meer km per jaar ? Als ik voor 12.000 km per jaar een kwart zou betalen van wat ik nu betaal, en dan de dubbele km zou doen, dan kan ik snel rekenen dat er toch nog ergens voordeel in zit.


363 euro p/m = 4356 p/j , dat lijkt me de hoofdprijs. Heb je wel eens geinformeerd bij www.assicuro.nl die specialiseren op de exclusiev merken zowel voor hobby als dagelijks gebruik. Ik betaal daar voor mijn 993 1000 euro per jaar AR (max 12500 km) en voor mijn M5 1600/jaar

30 sep 2005 8:09

Denk dat je de oorzaak moet zoeken in Gerco's 5 jr schadevrij...de meesten van ons hebben volgens mij 10 of meer jaren schadevrij..

Ik heb een "vergelijkbare" auto als Gerco, en betaal minder als de helft.. 8) , bij dezelfde mij. als Marcel...

30 sep 2005 8:12

combinatie van "maar" 5 jaren en > 20,000km en ja 993 turbo he....hangt ook een nieuwprijskaartje aan he....de ideale combinatie voor een vette premie...

30 sep 2005 8:58

Peter 2.4S schreef:Er worden hier wel appels met peren vergeleken. Het verzekeren van een 3.2 zal altijd goedkopere zijn dan van een 996 of 993 turbo, verder hebben we te maken met regio verschillen (en die kunne fors zijn) en verschillende voorwaarden. Verder kan ik me nog een topic herinneren over het weigeren van een verzekering omdat iemand een ongeluk had gehad op de Ring met argumentatie dat ze de premie zo laag mogelijk wilden houden , oftewel, je krijgt waarvoor je betaalt.

Peter

tuurlijk, wil er juist mee aangeven dat ook een 3.2 duurder is bij centraal beheer dan bij een oldtimerverzekering (2 of 3x zo duur schat ik); echter vrijer in de km's en voorwaarden
vandaar mijn keuze

30 sep 2005 9:23

Als je verzekeringen met beperkte kilometers gaat vergelijken met verzekeringen waarbij je de vrijheid hebt om bij wijze van spreken 10x rond de aarde te rijden in een jaar, dan gaat er iets mank.

Wat mij interesseert is: wat zijn de verschillen tussen de verzekeringen die wel toestaan dat je de auto dagelijks gebruikt? Wacht, ik ga nu even een draadje aanmaken...

30 sep 2005 9:56

Yoda schreef:Bruto premie is volgens mij iets van EUR 530 voor de 996 tip per maand, reken maar uit met je BM waar je dan op terecht komt.

(530 x 12) -/- 75% :arrow: valt best mee als "hoofdprijs" volgens mij :roll: en dat is wel het bedrag waar hier door diverse personen wordt vergeleken. ;)


Nine-eleven schreef:Enige voorwaarden zijn, 's nachts in de garage indien de P bij mijn huis staat (logisch .....

:roll:

Jurgen schreef:Ik heb een "vergelijkbare" auto als Gerco...

:silent: :jocolor:

30 sep 2005 9:59

EriC4C schreef: :silent: :jocolor:



HEEEEEEEEE... :twisted: :twisted: ; nou noem ik al niet eens het merk...





:lol: :lol:

30 sep 2005 10:03

Jurgen schreef:
EriC4C schreef: :silent: :jocolor:
HEEEEEEEEE... :twisted: :twisted: ; nou noem ik al niet eens het merk...
Weer ietsje terug naar het topic, is de jouwe verzekerd als "Porsche" of als "RUF" ?

30 sep 2005 10:07

Als Porsche ; ik vraag me trouwens af of dat enig verschil zou maken.. :scratch:

Gewoon dezelfde voorwaarden als de meesten hier ; binnen een straal van 1 km 's nachts binnen zetten, 12000 km p jr. en verzekerd tegen een vaste getaxeerde waarde, die 3 jaar blijft staan.

30 sep 2005 10:10

Jurgen schreef:Als Porsche ; ik vraag me trouwens af of dat enig verschil zou maken.. :scratch:
Owh, wacht, niet als daily-driver he... Dus niet op basis van nieuwwaarde.... (snappie het verschil nu :cheesy: )

30 sep 2005 10:20

paSCal schreef:Owh, wacht, niet als daily-driver he... Dus niet op basis van nieuwwaarde.... (snappie het verschil nu :cheesy: )


Ligt eraan wat je onder "daily driver" verstaat...het is op het ogenblik wél mijn enige auto...de 300 TE is verkocht he.. 8)

Ik betaal idd wel naar de getaxeerde waarde als je dat bedoeld..
Plaats een reactie