Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Nederlandse auto exporteren - inruilen + importere tegen 996

01 okt 2005 15:10

Hallo allemaal,

Ik heb een mooie 996 te koop gezien in Duitsland.
Wil graag mijn huidige Nederlandse BMW 5 serie in Duitsland inruilen tegen de 996. De BMW wordt dus geexporteerd en de 996 wordt geimporteerd.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Alvast bedankt,

ECT

01 okt 2005 15:17

Je zult je BMW eerst moeten invoeren in duitsland waarna hij een stuk minder waard wordt dan in NL aangezien de autoprijzen in Duitsland een stuk lager liggen. (BPM kent men hier niet) Het beste is misschien als je een bedrijf /agent kunt vinden die de 996 voor jouw invoert en je BMW als inruil accepteert. Zo niet dan moet je echt proberen je wagen in NL eerst particulier te verkopen en daarna met de cash naar Duitsland gaan.

Succes

:D

01 okt 2005 15:24

NL auto in D inruilen is meestal geen goed idee. Ik weet niet hoe oud de BMW is, maar ik denk dat je een naar wat opkopers in NL moet bellen. In D korting bedingen want geen inruil. Waarschijnlijk ben je zo financieel beter uit.

01 okt 2005 15:27

Hoi 912,

Ik zal de duitse dealer even aanschrijven of hij bereid is om mijn wagen te importeren tegen een goede prijs en verder de papieren romplsomp wilt regelen. Ik heb ook de waarde in NL via autoscout vergeleken met die van Duitsland - scheelt gelukkig niet al teveel omdat het waardeverlies in NL relatief gezien heel erg groot is.Vooral als je al een flink aantal km's op de teller hebt staan. Ik wacht af, zoniet dan probeer ik alvast mijn auto hier te verkopen.

Tips zijn altijd welkom.

Mijn dank is groot,

Erland.

02 okt 2005 10:44

Het hangt er natuurlijk ook een beetje van af hoe oud / waarde van je BMW is. (Kortom is er een markt voor als je hem particulier verkoopt of is hij te nieuw en koopt men liever dezelfde uit een huisselectie voor wat euro's meer)

Ik weet niet of de Duitse dealer zo makkelijk jouw NL -auto voor je wil invoeren, dit zul je naar mijn idee zelf moeten doen.
Je kunt je auto natuurlijk ook in consignatie laten zetten bij een dealer.

Succes

:D

Re: Nederlandse auto exporteren - inruilen + importere tegen

02 okt 2005 11:34

ECT schreef:De BMW wordt dus geexporteerd

Heeft alleen zin als het een oud brikkie is,dan gaat ie door naar Polen of Rusland en als ie 'jong'is werkt de BPM die hier betaald is je tegen.
Advies;zelf verkopen in NL [probeer Autorola.nl eens :idea: ]
Plaats een reactie