Aaaaach... De Drang...
't Beste, maar dat zal je zelf ook weten, is allebei.
De keuze voor een 991.2 (excellent choice btw) is waarschijnlijk deels ingegeven door de verkeersbelasting in ons Belgenlandje (een 1100 Euro jaarlijks af te tikken voor een .2, tov pakweg een 2700 Euro voor een .1). Zoals ik al zei: voortreffelijke keuze en good thinking! De 991.2 is dan ook nog eens bloedmooi.
Qua rijden zijn ze bijna niet vergelijkbaar. In de praktijk moet ik mezelf de laatste tijd haast verplichten om NIET de 991.2 te nemen. Het is toch zo makkelijk, en zeker, en...
Otoh, de 964 en de backdate geeft me meer het puur autorijden gevoel.
Als ik aan 't scrollen ben op FB oid en er passeert een 991 of 992 of (een watergekoelde soit), dan scroll ik daar bijna achteloos aan voorbij. De algoritmes van FB zorgen ervoor dat je te zien krijgt wat je te zien WIL krijgen dus mijn FB bestaat bijna uitsluitend alleen uit 911's en Mechelaars. Passeert er dan echter ineens een 964, tja, dan wordt er effe gestopt en gekeken. Moest IK dan geen 964 hebben dan zouden zo'n foto's pijn doen. Dat heb ik dan niet met foto's van een 991
't Is dus (in mijn geval) een Catch-22.
De 964 spreekt ENORM veel meer aan, terwijl de 991 gewoon de betere auto is.
In jouw geval, als ik je historiek bekijk (voor zover ik die ken) heb je lang 'n Targa gehad en mis je 't Targa-rijden dan toch op één of andere manier want de 964 is toch ook nog niet ZO lang in je bezit? Dan ga je misschien beter voor de 991.2 Targa gaan. Het zal gewoon de betere reisauto zijn. Als foto's van een 964 zien passeren pijn doen, dan moet je nog effe wachten