Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

4 WD

12 okt 2005 17:17

Wat vinden jullie van de vierwielaangedreven carrera's? Vinden jullie het goed omdat het veiliger is, onsportief of zelfs helemaal geen Porsche!
Ik weet namelijk niet goed wat ik hiervan moet vinden, van de ene kant is het fijn voor de mensen onder ons die van veiligheid houden... maar van de andere kant is het vrij onsportief.... sja.... Wat mij wel zou aansporen een vierwiel aangedreven P te kopen is dat deze versies bij de 996 en 997 mooier zijn uitgevoerd (althans de S bij de 997). Ik vind dat ze op zijn minst de look hetzelfde met de 2 wiel aangedreven varianten moeten maken omdat deze anders mogelijk als "minder" worden beschouwd.

12 okt 2005 17:30

Ik heb een 964 C2 gehad, maar met nat weer, en veel gas, je raad het al, gaat ie wat zwaaien en dan vond ik zeer onprettig :cry:
Sindsdien rijd ik alleen nog maar in 4WD Porsches eigenlijk. Minder sportief ? Een van de redenen dat ik zo gek ben op mijn Porsches is omdat ze toch best nog wel praktisch zijn, vgl met sommige sportauto's dan.... Met elk weertype kan ik nu rijden zonder dat ik ergens bang voor hoef te zijn, en dat vind ik wel heel belangrijk.

12 okt 2005 17:30

:idea: zoekfuctie :!: :wink:

:arrow: Al is er over dit onderwerp nog niet heel veel geschreven! :evil: :x :twisted: :wink:

12 okt 2005 17:45

4wd is niet minder sportief. Als in de F1 4wd toegestaan zou zijn, dan reed ieder team met 4wd. Ook het WRC gebruikt natuurlijk gewoon 4wd (en is vaak leuker dan F1).

Ik kies zelf voor 4wd omdat het onder de meeste omstandigheden de beste keuze is. Overstuur is bovendien net zo goed nog mogelijk (maar dan alleen wanneer gewenst) en een vierwieldrift is nog mooier dan gewoon overstuur.

Daarbij: met 4wd kun je je Porsche gewoon meenemen naar de wintersport en hoef je haar niet te laten staan als het in NL eens een keer sneeuwt.

12 okt 2005 17:50

Devils son schreef:Daarbij: met 4wd kun je je Porsche gewoon meenemen naar de wintersport en hoef je haar niet te laten staan als het in NL eens een keer sneeuwt.

Dagelijks gebruik en wintersport met een 2WD 3.2 Carrera is echt geen probleem! :evil: :x :twisted:

Afbeelding

12 okt 2005 18:15

Rob Herfst schreef:Dagelijks gebruik en wintersport met een 2WD 3.2 Carrera is echt geen probleem! :evil: :x :twisted:

Het kan, natuurlijk. Maar in de sneeuw heb ik toch veel liever een 4wd mee...

12 okt 2005 18:56

omdat ik dagelijks rij met de porsche zomer en winter kies ik voor 4 wielaandrijving

Afbeelding

deze winter heb ik me prima vermaakt in de sneeuw

robert

12 okt 2005 19:25

Met een C4 kan je harder dan met een C2 :wink:

.... maar als het dan fout gaat :?

ojee

12 okt 2005 20:47

oh jeee! daar gaan we weer :mrgreen:
Met een C5 zit je comfortabeler. Vraag het maar aan John de Citroen
verkoper! :mrgreen:

Re: ojee

12 okt 2005 21:05

marknineoneone schreef:oh jeee! daar gaan we weer :mrgreen:

Afbeelding

euhhhhhhhhh koffie.

al met al gaat rijden (met regen) en voel het verschil.

Re: ojee

12 okt 2005 22:21

marknineoneone schreef:oh jeee! daar gaan we weer :mrgreen:

En de C6 is net nieuw. :roll: :wink:
Afbeelding

12 okt 2005 22:33

Ach, de wagen is net zo veilig als de berijder hem bestuurt...

Zoals Olaf al zegt, met een C4 kan je harder, maar als het mis gaat....

Met een SC kan je minder hard, maar niet minder leuk (en zeker ook met slecht weer goed in te rijden hoor)....
Plaats een reactie