Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 okt 2005 20:04
Naar aanleiding van een draadje op het forum over N-coderingen, vraag ik mij af hoe de forumleden omgaan met adviezen van Porsche. Volgen we ze slaafs op, of nemen we ze ter harte als ze uitkomen, maar gaan we er dwars tegenin indien we daar zin an hebben?
Derhalve de volgende vragen:
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz.
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
Ik zal zelf beginnen:
1. Nee. Meestal niet zelfs. Specialisten hoeven niets onder te doen voor een dealer.
2. In beginsel wel.
3. Ja. Zal overgaan naar cup 1 in de juiste maat (en dus niet 9J achter wat je vaak ziet) en dan ook originele Porsche velgen (Mille Miglia velgen zijn EN zwaarder EN minder sterk).
4. Nog wel. Maar dat zal veranderen. Mijn auto is te sterk onderstuurd en dat wil ik eruit hebben.
5. Nee hoeft niet. Ik zorg dat ik iemand aan de auto laat werken die er verstand van heeft en die laat ik weten wat ik wil en hij mag dan van mij afwijken.
6. Nog wel. Sluit niet uit dat dat gaat wijzigen.
7. Nee.
8. Ik overweeg om een ander stuurwiel met airbag te nemen. Dus een halve ja, maar niet vanwege het advies.
9. Nee. Maar ik ben er ook niet tegen.
10. Nee. Heb zelf goede ervaringen met Castrol RS 10W60.
Ik ben benieuwd...
15 okt 2005 20:26
Devils son schreef:Naar aanleiding van een draadje op het forum over N-coderingen, vraag ik mij af hoe de forumleden omgaan met adviezen van Porsche. Volgen we ze slaafs op, of nemen we ze ter harte als ze uitkomen, maar gaan we er dwars tegenin indien we daar zin an hebben?
Derhalve de volgende vragen:
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
Nee... De dealers hebben geen interesse meer om aan een 944 van 1987 te sleutelen, zo is mijn ervaring...
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
Ja... Liefst wel!
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
Geen originele Porsche-velgen én ze horen niet onder dit type (Borbet 17" Cup 1)
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
Nope... Gele verstelbare koni's...
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz.
Uitgelijnd issie de laatste keer bij de bandenboer waar ik mijn banden koop. Volgens mij volgens Porsche specs...
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
Yep!
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
Nope!
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
Heb ik niet, dus kan ook niet vervangen worden...
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
Er zit wel een ander chippie in, ja...
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
Mobil 1? Eeehh... Nee... Castrol Full synth.
15 okt 2005 20:28
1. nee, bij de specialist. Geloof dat bepaalde specialisten zelfs beter zijn met oudere modellen dan de dealer
2. vertrouw op de ervaring en het advies van de specialist
3. nee, cup 2 (model 993) op mijn 964
4. geen idee
5. zie 2.
6. ja
7. ja, op advies specialist
8. nvt
9. K&N filter, cuprohr, 100 Watt koplampconversie
10. ja, op advies specialist
15 okt 2005 20:30
1 : neen (onafhankelijke Porsche Specialist na een paar negatieve ervaringen bij officiele Dealer)
2 : ja
3 : ja , ik heb die velgen. Neen ze liggen er niet onder.
4 : ja
5 : ja
6 : ja
7 : neen (niet nodig bij de 968)
8 : neen (de CS heeft er geen)
9 : neen
10 : goede vraag, moet ik aan de garage vragen.
15 okt 2005 20:42
1. Afhankelijk van de leeftijd van de auto en eventuele Porsche garantie
In mijn geval: Porsche specialist
omdat die meer kennis van zaken heeft mbt het 'oudere' type'.
2. Ja
Ookal staat er niet altijd Porsche op het doosje
3. Ja, Design 90's - maar die zitten er helaas nooit onder
4. yep, M030 spec veren + dempers
5. Uitlijnen en uitwegen door een Porsche Specialist die ook Race-Porsches doet
6. remschijven en remblokken origineel Porsche - alleen weer zonder mooie sticker op het doosje
7. Naar aanleiding van een incidentje
Ja
en vind het zeer jammer dat de Toyo's niet meer gemaakt worden.
8. 15 jaar geleden werd mijn Porsche nog zonder airbags geleverd
9. Buiten de
duikers-schoen aan m'n rechtervoet
alleen een Cup-pipe ipv de tussendemper gemonteerd.
10. Mobil Super 1 is er na de revisie (en eerste beurt) ingegaan ... en daar blijft het voorlopig bij .... ik heb ook goede ervaringen met de olie van de gamma, maar dat was voor een goed lekkende R19
11. Banden vervangen als deze ouder dan 5 jaar zijn
15 okt 2005 20:46
11 : neen
(eigenlijk ja dus) , daar mijn banden nooit de kans hebben om 5 jaar oud te worden
15 okt 2005 20:55
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer? ja
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt? ja
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt? ja
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers? ja
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz. volg advies van bandenspecialist
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche? ja
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden? ja
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen? na 5 a 6 jaar de hele auto
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)? nee
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1? ja
15 okt 2005 21:12
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
ja; nog geen reguliere beurt gehad, auto is tot dusver altijd in onderhoud geweest bij wittebrug, ben zelf voor de aankoopkeuring bij renntech geweest
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
ja
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
ja
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
ja
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz.
ja; zover ik weet houdt een dealer zich daaraan
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
ja
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
ja
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
nvt
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
nee
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
nee; wittebrug heeft altijd shell helix gebruikt
15 okt 2005 21:39
Devils son schreef:Naar aanleiding van een draadje op het forum over N-coderingen, vraag ik mij af hoe de forumleden omgaan met adviezen van Porsche. Volgen we ze slaafs op, of nemen we ze ter harte als ze uitkomen, maar gaan we er dwars tegenin indien we daar zin an hebben?
Derhalve de volgende vragen:
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz.
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
Ik zal zelf beginnen:
1.uhm... kleine dingen doe ik zelf, de rest bij de dealer
2.dat antwoord weet iedereen
3.neej
4.ja
5.neej
6.yep
7.yep
8.nvt
9.ja
10.ja
15 okt 2005 21:40
1 - nee, bij de specialist
2 -origineel? Van Porsche of RUF ? ja
3 -ja
4 -nee, iets anders
5 -nee
6 -ja
7 -nee, S-03's
8 -nvt...en anders was mijn antwoord nee
9 -wel wat aanpassingen ja..
10-ja
15 okt 2005 22:17
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
Ja
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
JA
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
JA
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
JA
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v.
meer neg. camber, enz.
Ja, nee
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
Ja
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
Ja
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
N.v.t.
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem,
chip, compressor, andere tuning)?
Nee
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
Ja
Waren zeker niet de antwoorden waar je op zat te wachten?!
Laatst bijgewerkt door
Nicolò op 16 okt 2005 11:46, in totaal 1 keer bewerkt.
15 okt 2005 22:24
Nicolò schreef:Waren zeker niet de antwoorden waar je op zat te wachten?!
Ik ga er van uit dat je eerlijk hebt geantwoord en dan zijn het dus WEL de antwoorden waar ik op zit te wachten.
15 okt 2005 22:29
1 ja
2 ja
3 ja
4 ja
5 Porsche specificatie
6 ja
7 ja
8 ja (duurt nog even...)
9 nee
10 ja
Maar dat doet niets af aan de kwaliteit van onderhoud bij een specialist! Voorheen onderhoud bij degelijke specialist (welke binnenkort officiële dealer is ...
)
16 okt 2005 19:48
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
-Specialist die off. Porsche service centrum is.
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
-Ja.
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
-Ja.
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
-Nee. Orginele dempers. Eibach veren.
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie?
-Ja.
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
-Ja.
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
-Ja.
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
-Nee.
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
-Ja. Cuprohr.
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
-Ja.
16 okt 2005 20:00
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
Nee, bij de specialist.
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
Niet persé, er zijn ook goede niet originele onderdelen [of zijn hetzelfde behalve de Porscheverpakking]
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
Ja.
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
Ja, is wel verlaagd.
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v.
meer neg. camber, enz.
Laat ik helemaal aan de specialist over.
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
Schijven ja, blokken nee.
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
Ja.
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
NVT.
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
Ja, andere uitlaat, grotere turbo, grote intercooler, 1 bar drukveer.
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
Ja.
16 okt 2005 21:33
1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. Ja
5. Ja
6. Ja
7. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
8. Als ik hem dan nog heb, zeker wel
9. Uitlaat Europipe, gewoon voor de sound, ik heb het niet zo met snelheid
10. Moet ik vragen aan de man of vrouw van puntje 1
16 okt 2005 21:58
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer? NEE
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt? JA
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt? WEL CUP1, MAAR NIEUWER DAN MN P
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers? HIJ IS VERLAAGD, WAARMEE???
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz. BIJ DE BANDENBOER VOLGENS P SPEC.
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche? DENK HET WEL, GELOOF DAT P ZE OOK VAN DERDEN BETREKT
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden? NOG NIET
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen? HIJ IS BIJNA 15 DUS MAAR ES INFORMEREN/CONTROLEREN.
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)? UITLAATSYS. EN REGELBARE T-DRUK
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1? NEE, MAAR VUL ER WEL EEN ENKELE X MEE BIJ, VRAAG ME NIET WAAROM!!
16 okt 2005 22:20
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
nee,altijd bij Porschespecialist.
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
Ja.
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
Ja,Fuchs rulez
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
Ja,nee. vorig jaar ge-upgrade naar Koni ipv Boge
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz.
Ja.
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
Ja.
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
Wat is dat nu weer??
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
Als ze er over 15 jaar inzitten,JA
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
Nee.
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
Ja.
16 okt 2005 22:24
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer?
-Specialist
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt?
-Ja.
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt?
-Ja.
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers?
-Nee, verlaagd 40 mm door Max Moritz Sportwagenzentrum Reutlingen met progessieve demping.
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie?
-laat ik over aan specialist
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche?
-Ja.
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden?
-Ja.
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen?
-Nee.
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)?
-Ja, K&N filter, RS-chip en Cuprohr.
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1?
-Nee Motul 300V sport.
17 okt 2005 8:07
1 Doe je het onderhoud altijd bij de dealer? Ja
2 Zorg je dat er altijd alleen maar originele onderdelen worden gebruikt? Yep
3 Heb je originele Porschevelgen die horen bij het model dat jij rijdt? Tuurlijk
4 Heb je originele (al dan niet M030 spec) veren + dempers? Uiteraard
5 Laat jij de auto uitlijnen volgens Porsche specificatie, of neem je b.v. meer neg. camber, enz. Aja
6 Zijn remschijven en remblokken origineel Porsche? Zekers weten
7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden? Vanzelfsprekend
8 Ga jij na 15 jaar de airbags laten vervangen? Auto is dan niet meer van toepassing.
9 Heb jij "performance modifications" (K&N filter, ander uitlaatsysteem, chip, compressor, andere tuning)? Heb genoeg pk nu
10 Gebruik je uitsluitend Mobil 1? In auto wel
17 okt 2005 9:25
1 Vanzelfsprekend onderhoud bij de dealer (Porsche Wittebrug), ivm garantie en goede service, en normale onderhoudsprijs.
2 zie 1
3 Ja
4 Ja
5 zie 1
6 Ja
7 Ja
8 N.V.T. (zijn de huidige Porsches al weer ververst)
9 luchtfilter (KN)-Sportuitlaat (origineel Porsche) -racekats (Gemaakt door AP Racing A-dam)-aanpassing management (Rica).
10 zie 1
17 okt 2005 10:15
F@RGO schreef:7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden? Vanzelfsprekend
Na mijn opmerkingen naar Devil toe, wil ik nu zo'n grote jongen zijn en hem hierin bijvallen...is dus
níet vanzelfsprekend...
Mijn S-03's zíjn niet eens te krijgen met N cod. ...en ben toch best blij met m'n Bridgestone's...
17 okt 2005 10:27
Jurgen schreef:F@RGO schreef:7 Gebruik jij uitsluitend N-codering banden? Vanzelfsprekend
Na mijn opmerkingen naar Devil toe, wil ik nu zo'n grote jongen zijn en hem hierin bijvallen...is dus
níet vanzelfsprekend...
Mijn S-03's zíjn niet eens te krijgen met N cod. ...en ben toch best blij met m'n Bridgestone's...
Zonder nu meteen die hele N-discussie weer nieuw leven in te blazen. Zeer recent dus banden vervangen, N-codering aangehouden, en aan de persoon die balanceert e.d. gevraagd naar evt. verschillen (dus niet aan een commerciële jongen gevraagd). Die techneut wist dus te melden dat hij het verschil tussen wel/niet N-codering duidelijk merkt, en wel aan het aan gewicht en aan de stijfheid van de wangen van de band.
17 okt 2005 10:32
Nicolò schreef:Zonder nu meteen die hele N-discussie weer nieuw leven in te blazen. Zeer recent dus banden vervangen, N-codering aangehouden, en aan de persoon die balanceert e.d. gevraagd naar evt. verschillen (dus niet aan een commerciële jongen gevraagd). Die techneut wist dus te melden dat hij het verschil tussen wel/niet N-codering duidelijk merkt, en wel aan het aan gewicht en aan de stijfheid van de wangen van de band.
Om het hier on-topic te houden zal ik in het juiste draadje reageren.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.