Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Harley Davidson

30 okt 2005 19:18

Vandaag even genoten van het mooie weer aan de Belgische kust :)

Nu bij het terugkeren staat er naast mij zo'n Harley Davidson (type sportster denk ik ?). Aan de eerste verkeerslichten komt die Harley (met twee personen) erop naast me. Bij het op groen gaan trek ik redelijk vlot op om die Harley even in te halen, maar groot was mijn verbazing. Ik moest echt bijna voluit gaan om op gelijke hoogte te blijven? Zijn die dingen altijd zo snel? (Trok wel maar door tot 120 a 130 km/u)
Ik dacht dat Harley's zo'n cruisers waren en lang niet snel.

Ik ben ongelooflijk verbaasd.

30 okt 2005 19:22

Waarschijnlijk V-rod, met Porsche techniek, 0-100 in iets boven de 3 sec meen ik, hou je niet bij met je P.

Afbeelding

30 okt 2005 19:26

Ben even aan het zoeken geweest,

was alvast zeker geen V-rod, die ken ik, was meer zo'n klassiek type.
Ik denk een Dyna, geen Sportster want had een grote tank .

Was snel (ben nog steeds verbaasd :) )

30 okt 2005 19:28

ook de klassiekere types zijn vrij eenvoudig te tunen to boven de 100 pk, en dan met het relatief lage gewicht, altijd moeilijk bij te houden..(Ik rijd zelf een Heritage classic, maar die is niet snel)

Afbeelding

30 okt 2005 19:55

De nieuwe twin cam's zijn ook behoorlijk rap, je moet er iig een snelle auto voor hebben om hem eruit te trekken.
0-100 onder de 6 sec!

30 okt 2005 21:58

Klopt! mijn laatste Harley was een Dyna met TwinCam88 blok.

1450CC met weinig PK's maar oooo zo veel koppel.

30 okt 2005 23:42

komop zeg

het is maar eeen 944 :twisted:

:wink: :oops:

31 okt 2005 1:07

Ik snap niet dat er mensen zijn die proberen met een motor wedstrijdje te doen tot de 100 ofzo :roll: Tenzij je zelf iets hebt wat onder de 4 sec. naar de 100 sprint en er een olielekkende 125cc Jawa naast je staat... De 350cc Jawa zou *ik* zelfs niet eens meer proberen :P

31 okt 2005 1:32

ik trek iedereen hier op het forum tot de 100 er uit met mijn 250cc :ass:

:lol:

31 okt 2005 8:23

Tot de eerste bocht, dan heeft de motor het nakijken ivm de remmen.

Op een circuit is een auto sneller dan een motor omdat de motor niet zo fors kan remmen en een heel ander weggedrag heeft. Uiteraard geen racemotor tegen een Datsun, dan gat de vlieger niet op.

944 hoeft geen traag beest te zijn hoor.

31 okt 2005 9:08

usual schreef:ik trek iedereen hier op het forum tot de 100 er uit met mijn 250cc :ass:

:lol:

Wat mag die 250cc dan wel zijn :?:

31 okt 2005 10:46

thijzer schreef:Op een circuit is een auto sneller dan een motor omdat de motor niet zo fors kan remmen en een heel ander weggedrag heeft. Uiteraard geen racemotor tegen een Datsun, dan gat de vlieger niet op.

:shock: Ach, voor de zoveelste keer dan maar weer eens hier deze onder de aandacht brengen. :salut:
Maak thijzer wijzer. :^:

31 okt 2005 12:34

(Bijna) alle motoren trekken (bijna) alle Porsches er uit met een stoplichtsprintje, ze hebben nu eenmaal een betere PK/gewicht verhouding.

Ik denk dat ik mijn 993 er uit trek met mijn Twin Cam, maar dat is vrij lastig om te proberen :D

31 okt 2005 15:52

thijzer schreef:Tot de eerste bocht, dan heeft de motor het nakijken ivm de remmen.

Op een circuit is een auto sneller dan een motor omdat de motor niet zo fors kan remmen en een heel ander weggedrag heeft. Uiteraard geen racemotor tegen een Datsun, dan gat de vlieger niet op.

944 hoeft geen traag beest te zijn hoor.

zoveel slechter remt een motor niet hoor t.o.v. een auto, het is voornamelijk de hogere bochtensnelheid die een auto haalt omdat ze meer rubber hebben

en dan nog is het nog allemaal circuitpraat, in het echte leven zal een motor een auto altijd het nakijken geven

31 okt 2005 16:41

robbie965 schreef:komop zeg

het is maar eeen 944 :twisted:

:wink: :oops:

Natuurlijk weer vergeten, en ik die dacht met m'n 3.0l 16V een echte Porsche te hebben. Dom dom dom :D

31 okt 2005 16:43

paulb schreef:Ik snap niet dat er mensen zijn die proberen met een motor wedstrijdje te doen tot de 100 ofzo :roll: Tenzij je zelf iets hebt wat onder de 4 sec. naar de 100 sprint en er een olielekkende 125cc Jawa naast je staat... De 350cc Jawa zou *ik* zelfs niet eens meer proberen :P

Was niet echt een wedstijdje hoor, want dan zijn er winnaars en verliezers. Dit was gewoon fun (en dat vond de Harley rijder ook), dus who cares ;)
Plaats een reactie