31 okt 2005 10:39
31 okt 2005 10:45
31 okt 2005 10:49
ppp 356 schreef:
Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
31 okt 2005 11:02
rob964.c4 schreef:ppp 356 schreef:
Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
bij sommige motoren raakt de klep de zuiger niet, maar of dat bij zijn moter ook is, ik ging daar on iedergeval niet op zitten wachten of op zo'n brandje als jij had,,zonde
31 okt 2005 11:03
Ed schreef:Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?
31 okt 2005 11:03
ppp 356 schreef:Nu een klep die blijft hangen, slaagt die niet tegen de pistons? Mij lijkt het toch niet echt gezond.
31 okt 2005 11:12
EriC4C schreef:Ed schreef:Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?
Ben bang voor je dat dit slechts een indicatie is van (veel) erger en dat dit zich niet vanzelf oplost, maar je (veel) geld gaat kosten ..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector
31 okt 2005 11:25
Ed schreef:EriC4C schreef: ..... maar weet je zeker dat het een vastzittende klep was en geen injector
Het was iets met de injectoren ja,maar volgens de monteur was er niet veel aan de hand.Hij had laatst ook nog zo'n geval,en was zo te verhelpen. Toch......
31 okt 2005 12:35
31 okt 2005 15:00
31 okt 2005 20:46
EriC4C schreef:Vastzittende = vervuilde injectoren is inderdaad niet verontrustend en relatief eenvoudig & goedkoop te laten verhelpen. Laat je niet verleiden tot het gebruik van een toevoeging aan de benzine, maar doe het direct goed: injectoren (laten) demonteren en ultrasoon laten reinigen.
31 okt 2005 22:07
31 okt 2005 23:17
Ed schreef:Laatst,tijdens een rit,hoorde ik dat de moter niet egaal liep.
Monteur gebeld,die zei dat een van de kleppen hoogstwaarschijnlijk vast zat,dat gebeurde wel vaker met dit model van die leeftijd.
Hij kon het wel verhelpen door met een hamer voorzichtig op de deksel te tikken.
Het zal toch niet zo zijn dat ik elke keer met een hamer onder de moterkap moet telkens als dit zich voordoet?
Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lost zich dit op?
31 okt 2005 23:29
31 okt 2005 23:39
31 okt 2005 23:42
31 okt 2005 23:50
Ed schreef:Misschien dat jij het weet:De auto trekt niet door en volgas in z'n vrij houd de moter in. Het is net of hij op 5 cillinders loopt.
31 okt 2005 23:54
01 nov 2005 0:03
molen934 schreef:Lou,
Dat filter wat voor je injectie zit, haalt die het vuil er niet uit dan
01 nov 2005 14:33
Lou schreef:Een zachte tik met een hamertje kan hem wel doen los schieten.
02 nov 2005 8:50