02 nov 2005 21:41
02 nov 2005 22:57
03 nov 2005 9:13
03 nov 2005 10:33
03 nov 2005 10:51
ECT schreef:Hij kwam erachter dat je ook een huurcontract voor een paar dagen kunt afsluiten met de Duitse dealer.
03 nov 2005 11:56
03 nov 2005 12:48
03 nov 2005 12:56
adu schreef:Volgens mij mag je daarmee officieel niet in Nl rijden.
03 nov 2005 14:33
Devils son schreef:Er schiet mij nog iets te binnen: in Duitsland krijg je pas een kenteken NADAT je een verzekering hebt geregeld.
03 nov 2005 14:38
Devils son schreef:adu schreef:Volgens mij mag je daarmee officieel niet in Nl rijden.
Op zich wel, maar een NL ingezetene mag niet met een buitenlands kenteken in NL rijden, tenzij...
Op grond van het EU recht denk ik dat je, indien je staande wordt gehouden, nog een aardige zaak hebt indien je de keuringsafspraak met het RDW al hebt gemaakt (..)
03 nov 2005 15:20
adu schreef:Tja, zou jij de gang naar het Europees Hof maken?
adu schreef:Bovendien weet ik niet of je het vereiste van het hebben van een geldig (Nl) kenteken (wat iets anders is als de fiscale kant van de zaak) als een ongeoorloofde beperking van het vrij verkeer van goederen kunt aanmerken.
03 nov 2005 15:31
Devils son schreef: (..) Wel indien het niet mogelijk is om een tijdelijk NL kenteken te verkrijgen en daarmee het transport ernstig wordt bemoeilijkt (..)
(..) kennelijk heb jij ook ooit diezelfde afweging gemaakt, aangezien je zelf ook met een exportkenteken hebt gereden (en ik overigens ook).
03 nov 2005 16:56
adu schreef:Ik ben er niet zo zeker van of je het met een beroep op de Europese regelgeving zou redden. Je zou immers een één-dags kenteken voor de keuring bij de RDW op de dag van invoer kunnen regelen.
03 nov 2005 17:10
Devils son schreef:Ik ben daar gek genoeg voor...
03 nov 2005 17:19
04 nov 2005 12:54
ECT schreef:(..) kun je jezelf veel ellende besparen door de Duitse dealer alles zelf te laten regelen (..)
04 nov 2005 12:58
Devils son schreef:(..) Met dat kenteken mag je weer niet in Duitsland rijden...
04 nov 2005 16:40
adu schreef:
Inderdaad, daarom schreef ik ook: "Je zou immers een één-dags kenteken voor de keuring bij de RDW op de dag van invoer kunnen regelen. Zodoende zou je in beginsel die dag vanuit Dl legaal Nl in kunnen rijden."
Bij de grens dus je tijdelijke Duitse kenteken inwisselen voor het tijdelijke Nederlandse. Komt mij niet voor als bijzonder moeilijk, laat staan een belemmering bij invoer.
04 nov 2005 18:00
Devils son schreef:(..)Dan is het nog de vraag of één auto twee kentekens kan hebben... In de praktijk denk ik wel, maar juridisch zou het wel eens zo kunnen zijn dat het niet mag. En indien het wel mag, dan kan dat nog eens leuke mogelijkheden geven.
04 nov 2005 18:37
adu schreef:
Conclusie: (...) Devils Son gaat naar het Europees Gerechtshof verklaring voor recht (hebben ze dat op Eu niveau?) vragen.
04 nov 2005 20:08
adu schreef:
Conclusie: ECT heeft het op de juiste wijze gedaan, adu heeft genoten van z'n (deels illegale) ritje vanuit Dl en Devils Son gaat naar het Europees Gerechtshof verklaring voor recht (hebben ze dat op Eu niveau?) vragen.
04 nov 2005 21:04
ECT schreef:Duitsers staan toch bekend om hun grundliche klantenservice, daar kunnen we wat van leren.
07 nov 2005 15:13
ECT schreef:Mijn Duitse dealer deed alles om het mij naar de zin te maken- (..)
07 nov 2005 16:48
ECT schreef:Mocht hier iemand interesse hebben om een auto uit Duitsland te importeren dan verwijs ik hem graag naar Porsche Recklinghausen! Klasse service.