Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

wat moet ik doen?

08 nov 2005 1:52

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 1 jaar een Boxster S en ben vorige maand toegetreden tot de RMS club :twisted: , ben dus behoorlijk pissig en de lol is er eigenlijk van af.
Nu denk ik erover na om de box te verkopen en een 993 of een 964 te kopen, als ik toch moet sleutelen dan liever aan een 8-14 jarige auto dan aan eentje van nog geen 3 jaar :?
Heeft een van jullie deze jump gemaakt en is dit bevallen?
Mijn boxster is in nieuwstaat (is van maart 2003) en het doet me daarom nogal pijn :cry: om deze te verkopen, komt daarbij dat ik in Spanje woon en haast altijd open rijd.

Wat raden jullie me aan, verkopen of houden ? :? HELP :!:

Het liefst heb ik een 993 4s maar daar betaal je nu te veel voor vind ik.
De 964 doet me aan mijn jeugd denken en vind ik toch wel een van de mooiste porsche lijnen hebben (Zoiets als wat Rubens in zijn volslanken modellen zag.....)

Hopelijk geven jullie me nuttig advies want ik ben helemaal de weg kwijt... :? :roll:

08 nov 2005 2:03

Eerst rustig laten bezinken!

Ook ik heb de stap gemaakt van een Boxster naar een 993 (Cabrio destijds) Ik heb er geen moment spijt van gehad maar ik had dan ook een Boxster 2.5....

Het zijn beide unieke auto's met ieder hun specifieke voordelen, ik heb begrepen dat je een vriendenclubje hebt met verschillende Porsches (ik zag er zo snel geen 993 tussen) dus ik neem aan dat je al eens met verschillende typen gereden hebt, anders is dat misschien het beste advies dat ik je kan geven......rijden en vergelijken.


Succes met JOUW keuze !

08 nov 2005 8:18

Ik zou het wel weten: been there, done that :lol:
Gewoon laten maken, betalen en niet meer aan denken. Kan gebeuren, jammer, vette pech.

Voor mij blijft de doorslag geven dat bijna altijd het dak eraf kan en ik heb (nu met een droge B) nog steeds even veel plezier als voor de reparatie. Het wordt alleen nog een keer een S want het kan latijd beter.
Zoals reeds opgemerkt; het blijft jouw keuze.

08 nov 2005 9:37

Euh, mis ik iets?

"RMS club" ?? Huh?

08 nov 2005 9:51

Dick schreef:Euh, mis ik iets?

"RMS club" ?? Huh?


Ja, je hebt kennelijk iets gemist. Zoekfunctie genbruiken op RMS (rear main seal) en lekkage krukaskeerring.

Sepi, als ik jou was zou ik het eerst even rustig laten bezinken. Tuurlijk baal je :cry: dat zou ik ook doen. Maar evengoed als met de Boxy het geval is geweest, kunnen er defecten voorkomen aan een 964 of 993. Sterker nog, naarmate de auto ouder wordt (en de slijtage toeneemt) zal de kans op defecten toenemen. Hoewel je dat allicht eerder zult aanvaarden bij een oudere auto, blijft het vervelend daarmee te worden geconfronteerd. Bovendien is het niet gezegd dat de kwaal bij jouw Boxy zal terugkeren. Veel wijsheid toegewenst.

p.s.: heb je nog contact opgenomen met Porsche AG?

08 nov 2005 10:53

Ofwel ben je gek van je Boxster S en dan laat je hem herstellen. Met de nieuwste types keerringen is de kans op recidief veel kleiner geworden.
Ofwel wilde je eigenlijk al altijd een 911. Tja, dan krjg je nu dat duwtje in de rug om de overstap te maken.
Ik ben ook lid van de club maar zal mijn auto nooit inruilen voor een oudere auto.
Denk er inderdaad maar eens eerst rustig over na. Qua wegligging zou je er wel erg op achteruit gaan IMHO. Tijdens de Barcelonarit waren die Boxsters nauwelijks te volgen. Alhoewel eea ook van de rijders afhing ben ik er sindsdien van overtuigd dat de Boxster S een superauto is.

08 nov 2005 11:58

Heb onlangs met een Boxster S gereden (mdl. 2003=191kW/260pk), was behoorlijk onder de indruk van de wegligging :shock: idd, terwijl ik beroepsmatig (quattro) echt wel wat gewend ben . . . . .

08 nov 2005 12:21

Sjonnie schreef:Ofwel ben je gek van je Boxster S en dan laat je hem herstellen. Met de nieuwste types keerringen is de kans op recidief veel kleiner geworden.
Ofwel wilde je eigenlijk al altijd een 911. Tja, dan krjg je nu dat duwtje in de rug om de overstap te maken.

Helemaal mee eens :!: ..... :shock: :wink: :lol:
Even relativeren en bedenken wat je eigenlijk echt wilt. Is dat een 911, dan zou ik dat zeker op dit moment overwegen ..... en anders repareren en verder genieten met de Boxster. :salut:

tumtum schreef:Voor mij blijft de doorslag geven dat bijna altijd het dak eraf kan .....

Heb geen Boxster, wel een 911 ..... en rijd minstens net zo vaak met het dak open als jij denk ik :^: ..... dus dat is geen reden om voor een Boxster te kiezen. ;)

08 nov 2005 16:07

Om te beginnen onwaarschijnlijk van je tak maken bij PORSCHE. :x Op den duur gaan we het met z'n allen normaal vinden dat een Porsche van 3 jaar oud zo'n dure herstelling nodig heeft. Iedereen die de RMS-problemen heeft zou moet blijven aandringen op garantie-herstel !

Nadien idd. gewoon je zin doen. Zelf al met de Boxster S gereden en dat is een fantastische wagen -> 964/993 voelt wel puurder (lees ruwer) aan.

08 nov 2005 18:12

Peet964 schreef:Iedereen die de RMS-problemen heeft zou moet blijven aandringen op garantie-herstel !


Heeft bij het pignonlager probleem bij de 968 niet geholpen...

08 nov 2005 20:12

Devils son schreef:
Peet964 schreef:Iedereen die de RMS-problemen heeft zou moet blijven aandringen op garantie-herstel !

Heeft bij het pignonlager probleem bij de 968 niet geholpen...

Andere tijden misschien ?

08 nov 2005 20:34

paSCal schreef:Andere tijden misschien ?


Je bedoelt: nog meer luisteren naar de wensen van de aandeelhouders en nog minder naar de klanten?

08 nov 2005 20:42

Devils son schreef:
paSCal schreef:Andere tijden misschien ?
Je bedoelt: nog meer luisteren naar de wensen van de aandeelhouders en nog minder naar de klanten?

Neuh, het is op dit moment veel makkelijker om een "grote groep" ontevreden klanten bij elkaar te harken... En 10x 1 klacht is nog altijd minder als 1x een tienvoudige klacht...

Het is echter maar net de vraag hoe ver mensen willen gaan en hoe goed iets opgelost wordt natuurlijk :cheesy: (maar dat terzijde, daar gaat dit topic niet over!)

08 nov 2005 21:07

Peet964 schreef:Iedereen die de RMS-problemen heeft zou moet blijven aandringen op garantie-herstel !


Hoezo blijven aandringen? Natuurlijk blijven aandringen! Het RMS probleem dient onder Garantie te worden verholpen. Punt uit!

Lees de vele verhalen van zowel Boxster als 996 rijders welke reeds andere motoren onder garantie hebben gekregen. Nieuwe motor erin en gassen met dat ding! Uiteraard wederom met volledige garantie op deze motor.

PS je hebt deze jonge auto toch wel bij een dealer gekocht? :roll:


En wanneer je toch op zoek was naar een 911; laat je dealer in Barca een mooie deal maken op de zilvere 993 S die ze hebben staan! :lol:

Afbeelding

08 nov 2005 21:42

Ik zou eens een keer met een 993/964 rijden, en daarop je oordeel baseren :)

Persoonlijk zou ik nieteens een Boxster hebben gekocht, maar meteen een 911 :D
Laatst bijgewerkt door R.M.Boosten op 09 nov 2005 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.

08 nov 2005 22:00

R.M.Boosten schreef:Ik zou eens een keer met een 993/968 rijden, en daarop je oordeel baseren :)


Ik denk dat je 964 bedoelde :wink:

08 nov 2005 23:03

Ik ben vandaag bij een PZ zentrum geweest (was in Ausland en had een half uurtje over, geen concrete plannen) en daar me het een eea laten uitleggen mbt de nieuwe modellen, de verkoper waarschuwde me wel dat de de 993's in nu snel in waarde gaan dalen :shock: omdat de 997 zo'n fantastische auto is -dus je bent misschien gewaarschuwd en adviseerde om mijn 2-S zo snel mogelijk van de hand te doen :!: - dus de Boxster S gewoon doorrijden na reparatie :?: . Zelf heb ik ook zo'n S gehad en gewoon een fantastische auto. Persoonlijk weet ik nog niet of die 993-en wel zo snel gaan dalen en dit niet meer het geval zal zijn met de 997-en. De aardige meneer zijn openingsvoorstel was al 10K Euro korting t.o.v. de nieuwprijs voor een 997S met slechts 4.000km en in een topuitvoering (GT-silber, leder schwarz)

08 nov 2005 23:07

ik zou hem laten maken en gassen maar

09 nov 2005 0:14

Bedankt voor al jullie adviesen en meningen.

Ik heb mijn Box onmiddelijk laten repareren en is nu weer ok (Je kunt het niet maken een defecte wagen te verkopen, dat is wachten op problemen en gezeur.)


adu schreef:
p.s.: heb je nog contact opgenomen met Porsche AG?


Ja, en kreeg netjes een bericht dat mijn klacht door Porsche Spanje behandelt zal worden.Ben gebeld door Porsche Spanje , veel geslijm, ze staan altijd open en klaar voor de klant blablabla, ze zouden na bestudering van het probleem hun standpunt innemen. Resultaat: ik heb de factuur lekker mogen betalen :twisted: , het was volgens de dealer normale slijtage en dan kan er niets gedaan worden.De factuur viel echter reuze mee, 380 euro, dus ze hebben toch water bij de wijn gedaan om me stil te houden neem ik aan, maar het blijft een belachelijke situatie.

Sjonnie schreef:Ofwel ben je gek van je Boxster S en dan laat je hem herstellen. Met de nieuwste types keerringen is de kans op recidief veel kleiner geworden.
Ofwel wilde je eigenlijk al altijd een 911. Tja, dan krjg je nu dat duwtje in de rug om de overstap te maken.
Ik ben ook lid van de club maar zal mijn auto nooit inruilen voor een oudere auto.
Denk er inderdaad maar eens eerst rustig over na. Qua wegligging zou je er wel erg op achteruit gaan IMHO. Tijdens de Barcelonarit waren die Boxsters nauwelijks te volgen. Alhoewel eea ook van de rijders afhing ben ik er sindsdien van overtuigd dat de Boxster S een superauto is.


Ja en ja: ik ben gek op mijn boxter en heb altijd een 911 willen hebben :lol: De Box is inderdaad een superauto en in de bergen is die niet te verslaan :wink:

ER schreef:
PS je hebt deze jonge auto toch wel bij een dealer gekocht? :roll:

En wanneer je toch op zoek was naar een 911; laat je dealer in Barca een mooie deal maken op de zilvere 993 S die ze hebben staan! :lol:



Ik heb de auto een jaar geleden van een vriend gekocht met nog de officiële aankoopgarantie, helaas na het 2e jaar vergeten de garantie te verlengen ( :oops: ) en nu dit......

Wat betreft die zilvere 993, die had ik al gezien, dat is een 2S, dus zonder de extra´s van de 993 tt (remmen etc), voor de echte hardcore P freak beter dan de 4s , radikaler/puurder....

thomas993 schreef:Ik ben vandaag bij een PZ zentrum geweest (was in Ausland en had een half uurtje over, geen concrete plannen) en daar me het een eea laten uitleggen mbt de nieuwe modellen, de verkoper waarschuwde me wel dat de de 993's in nu snel in waarde gaan dalen :shock: omdat de 997 zo'n fantastische auto is -dus je bent misschien gewaarschuwd en adviseerde om mijn 2-S zo snel mogelijk van de hand te doen :!: - dus de Boxster S gewoon doorrijden na reparatie :?: . Zelf heb ik ook zo'n S gehad en gewoon een fantastische auto. Persoonlijk weet ik nog niet of die 993-en wel zo snel gaan dalen en dit niet meer het geval zal zijn met de 997-en.


Deze verkoper wil natuurlijk dat je die 997 koopt :wink:
Ik twijfel of de 993 drastisch in prijs zullen dalen, het is de laatste aircooled en voor de liefhebbers zijn die geld waard. Echter ik heb ook vernomen dat zodra de meeste liefhebbers er een hebben, dan uiteindelijk de prijzen toch wel zullen dalen, wie weet :?:


Nogmaals bedankt voor jullie meningen.

Groeten

09 nov 2005 1:25

Een reparatie van € 380,00 ??? En daar maak je je druk om??? :shock:

Ik ben 't effe kwijt... :?

Zelfs een redelijk eenvoudige reparatie aan mijn 944 kost dat al gauw! :(

09 nov 2005 1:39

Poeh, dat valt idd niet tegen 380 euro! Da's toch nog wel een fikse meevaller.

Een heel draadje gezever voor 380 eurootjes... :wink:

09 nov 2005 2:25

MS964 schreef:Een heel draadje gezever voor 380 eurootjes... :wink:
Tsja, als je alles van tevoren weet? :roll: :wink:

09 nov 2005 8:04

Wanneer werkelijk HET RMS probleem is opgelost voor € 380,- dan is het nog een meevaller. De dealer is je vermoedelijk dan toch tegemoet gekomen.
Dit is wel het moment om vast te laten leggen dat er garantie op deze reparatie zit. Niet dat hij binnen 12 - 24 maanden wederom lek is, en je dit wederom zelf moet betalen....... :evil:

Misschien toch alsnog mogelijk om je garantie te verlengen??? :?: :wink:

09 nov 2005 8:04

als je de P garage binnenrijdt ben je dat al kwijt

dan hebben ze er nog niet eens naar gekeken

:wink:

09 nov 2005 11:29

Hoe kan die RMS reparatie nu zo verschillend in prijs zijn? Soms hoor je horror-verhalen en de ruilmotoren vliegen je om de oren en anderzijds kan het soms voor minder dan 500€ worden opgelost. Waar zit het ?
Plaats een reactie