Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Spijt?

13 nov 2005 0:56

krijg vandaag een mailtje van de vorige eigenaar - als ik de 2S ga verkopen of hij het eerste recht heeft van koop?

13 nov 2005 1:00

Ik zou de hoogste bieder doen ipv iemand het "recht" geven 8)

Re: Spijt?

13 nov 2005 1:14

thomas993 schreef:krijg vandaag een mailtje van de vorige eigenaar - als ik de 2S ga verkopen of hij het eerste recht heeft van koop?


Laat dat vraagteken achter "Spijt" maar weg, en vervang het door uitroepteken.
Altijd prettig om te weten dat je een gretige koper hebt als je van je Porsche af wilt, kun je ook een goede prijs vragen ( hij weet natuurlijk wel wat jij er voor betaald hebt :wink: ). Aan eerste recht zou ik niet doen, hij mag wel als eerste een bod uitbrengen!

13 nov 2005 1:30

Geef m nooit op schrift enig recht.

Beperk het tot hem informeren wanneer hij wee rin de verkoop zou gaan; mag hij de hoogste bieder overbieden....

13 nov 2005 2:14

Nee inderdaad, als hij de auto inderdaad zo graag wil, kan hij vast ook best de hoogste bieder overbieden :wink:
Maar dat begrijpt hij vast ook wel...
Het gaat hem er vast om dat ALS jij hem verkoopt, hij dit weet en kan meebieden.

Of het spijt is weet ik niet. "Mijn" 944 (GT-LS-42) die ik 8 jaar geleden had rijd ook nog ergens rond en heb ik zeer goede herinneringen aan. Als ik die weer tegen zou komen en die was te koop zou ik die ook best willen kopen. Niet voor de km, maar gewoon voor de heb. Als ik nu nog parkeer plek had en misschien iets bredere financien :?

Re: Spijt?

13 nov 2005 12:13

Ook een teken dat je wat goeds gekocht hebt, anders zou hij hem niet terug willen hebben!!

13 nov 2005 13:34

D-Dreamer schreef:Ik zou de hoogste bieder doen ipv iemand het "recht" geven 8)


juist

13 nov 2005 13:56

Ja :D

Wat zal ik zeggen :)

Sommige modellen... :o

...die hebben gewoon iets :P

Moeilijk te omschrijven, maar bepaalde 911 vormen hebben iets extra's :roll: :mrgreen: :ba: :cheesy:

13 nov 2005 14:54

Paul van Engelen schreef:Ja :D

Wat zal ik zeggen :)

Sommige modellen... :o

...die hebben gewoon iets :P

Moeilijk te omschrijven, maar bepaalde 911 vormen hebben iets extra's :roll: :mrgreen: :ba: :cheesy:


Maar om daar dan 15 tot 20K meer voor te betalen dan de "normale" vormen..... :wink: :wink: .

Re: Spijt?

13 nov 2005 15:02

thomas993 schreef:krijg vandaag een mailtje van de vorige eigenaar - als ik de 2S ga verkopen of hij het eerste recht heeft van koop?

Thomas,

Ik zou die beste man gewoon om een goed bod vragen!
Nu heeft hij nog spijt, over 2 maanden misschien niet meer....
Jij wil uiteindelijk toch die 996 cabrio en als hij dit wil financieren...... 8) :wink:
Je gaf zelf al aan (via PZ in Duitsland) dat de prijzen van de 993 (S) flink zullen gaan kelderen, dus.......
De S-luchtbel (Ja, meneer van Engelen....) wordt eens doorgeprikt!
Waar wacht je nog op?
Tienduizend bovenop de prijs die jij voor de 993 2S hebt betaald (zo snel verdienen de meeste van ons dit niet!) en gelijk beginnen met een leuke nieuwe zoektocht bij onze Oosterburen!

Sterkte met je afweging(en) :lol:

Rob :wink:

13 nov 2005 15:25

Goed bod vragen en op zoek naar een Turbo?! :idea:

13 nov 2005 15:32

michael schreef:Maar om daar dan 15 tot 20K meer voor te betalen dan de "normale" vormen..... :wink: :wink: .


Zo weinig meer, voor zoveel méér :?: :twisted:

13 nov 2005 16:05

Paul van Engelen schreef:
michael schreef:Maar om daar dan 15 tot 20K meer voor te betalen dan de "normale" vormen..... :wink: :wink: .


Zo weinig meer, voor zoveel méér :?: :twisted:


Heel veel meer, voor niks extra's :evil: .

13 nov 2005 16:24

Ik kan wel voorstellen dat je er spijt van kan hebben, pas weet je wat je hebt - als je het niet meer hebt :!: - ik heb een paar foto's in mijn album geplaatst. Ik voor deze 2S mag ik bescheiden zeggen best wel 3 topauto's gehad
930 89-er Turbo 5 bak schieffer met 23.000km gewoon een museumstuk
2000 Boxster S met 19.000km zwart - rijmachine
97-er Targa met 18.000km - zilver -kwam gewoon nieuw uit de showroom met de teller 18.000km vooruitgedraaid.
Al die auto in "veilige" kleuren lage km-standen en nu een blauw-paarse auto met toch al 90 op de klok, maar het gevoel wat ik met deze auto heb is onbeschrijfelijk-nooit eerder meegemaakt -hij is een week onder handen geweest bij de specialist waar ik al 8 jaar klant ben, die heeft me gematst echt alles aan de auto gedaan om de auto van dealerconditie tot specialist-topstaat te upgraden. Een 2S zal dan meer kosten maar het rijplezier, wegligging, looks, mischien over een paar jaar als ik weer in mijn veilige 997S rijdt, zal ik over de 2S weer net zo denken als mijn 89-er Turbo, samen met mijn mooie Itialiaanse kevertje, de enigste 2 auto's in een lange rij-waar ik ooit (nog) "spijt" van heb :cry: dat ze niet meer in mijn garage staan.

13 nov 2005 18:56

michael schreef:
Paul van Engelen schreef:
michael schreef:Maar om daar dan 15 tot 20K meer voor te betalen dan de "normale" vormen..... :wink: :wink: .


Zo weinig meer, voor zoveel méér :?: :twisted:


Heel veel meer, voor niks extra's :evil: .
Bijna niks....ca 6cm :mrgreen: Zijn een paar RS skirts goedkoper.Hoewel die ook weer heel veel zijn voor bijna niks :lol: :lol:

Re: Spijt?

13 nov 2005 19:00

Rob Herfst schreef:Je gaf zelf al aan (via PZ in Duitsland) dat de prijzen van de 993 (S) flink zullen gaan kelderen, dus.......
De S-luchtbel (Ja, meneer van Engelen....) wordt eens doorgeprikt!


????? Klinkt wel alarmerend voor de 993 bezitters (of geldt het alleen voor de S?), op welke termijn staat dit ons te wachten?
Toch denk ik dat de waardevermindering minder zal zijn dan van een 996 uit b.v. 1998.

13 nov 2005 19:02

Laat de waarde maar wat zakken zo tegen een maandje of 18 verder. Daarna mag ze terug stijgen :twisted:

13 nov 2005 19:11

thomas993 schreef:hij is een week onder handen geweest bij de specialist waar ik al 8 jaar klant ben, die heeft me gematst echt alles aan de auto gedaan om de auto van dealerconditie tot specialist-topstaat te upgraden.


Wat heb je zo al laten doen behalve velgen en knippers?

13 nov 2005 21:10

N.a.v. de foto's: het lijkt idd EEN PLAATJE

Re: Spijt?

13 nov 2005 23:47

Butzi schreef:
Rob Herfst schreef:Je gaf zelf al aan (via PZ in Duitsland) dat de prijzen van de 993 (S) flink zullen gaan kelderen, dus.......
De S-luchtbel (Ja, meneer van Engelen....) wordt eens doorgeprikt!


????? Klinkt wel alarmerend voor de 993 bezitters (of geldt het alleen voor de S?), op welke termijn staat dit ons te wachten?
Toch denk ik dat de waardevermindering minder zal zijn dan van een 996 uit b.v. 1998.


Weet je wat het is met Rob, Buzti: zijn eerste keus was een 993 S :!:
Nu moet hij het doen met een waterkoker zonder een serieus dak boven je hoofd en ja: dat doet dan zeer :cry:
Dus dat verdriet komt er af en toe uit, zeker als er gesproken wordt over waardevermindering... 8)

13 nov 2005 23:59

Zelf geloof ik dat de 993 S - en nog niet echt direct zullen kelderen, maar de verkoper van de 997S kwam echt heel degelijk over, de prijzen voor een goede :!: 2S liggen nog steeds rond de 50K, maar dat is wel voor een 8 en bijna 9 jaar oude auto :!: , zodra de 997S-en richting de 70K gaan, verwacht ik echt wel dat die 50K geen stand meer houdt en de prijzen richting de 964 JUbi gaan

14 nov 2005 0:17

Hé Rob,
misschien moet je ook eens gaan praten met die degelijke verkoper over 996 cabrio prijzen.
Misschien heet die verkoper wel Herr von Wezel.. :lol:

Re: Spijt?

14 nov 2005 1:06

Butzi schreef:????? Klinkt wel alarmerend voor de 993 bezitters (of geldt het alleen voor de S?), op welke termijn staat dit ons te wachten?
Toch denk ik dat de waardevermindering minder zal zijn dan van een 996 uit b.v. 1998.

Tsja, ach wat is alarmerend? Waardevermindering van een auto :? :roll: Nee, dat is nieuws :roll: :?:

Ik neem toch niet aan dat velen hier hun auto hebben gekocht, als investering in de hoop dat het alleen maar meer waard zal worden (een enkeling/uitzondering daargelaten).

Het gaat (denk ik) toch vooral om de emotie met het merk, en daarbij zeker ook het plezier en het genot wat je beleefd als je er mee rijdt... 8) 8), en natuurlijk niet te vergeten het gezellige sociale aspect!
Dat Porsche dan tov andere merken wel wat waardevaster is, lijkt mij mooi meegenomen! :)

Momenteel is de vraag blijkbaar redelijk groot naar de 993 "S"jes, maar hoelang nog?
Er komt toch echt een keer een moment dat de 2S en 4S 993 rijders (massaal? :wink: ) gaan overstappen naar de 996 4S en/of de 997S of 997 4S.
Tsja, wat betekent dat voor de prijs: groot aanbod, weinig vraag? :wink:
In Duitsland is het inmiddels al echt niet meer zo'n probleem om voor €. 35.000,- een zwarte 993 4S te kopen.... (dus voor onder de 40K op NL-kenteken) :wink:

Ik geloof dat tot en met de 964 er inmiddels een redelijk vast prijsniveau (uiteraard met enige schommeling) is ontstaan.
Wat betreft de 993 en 996 zijn wij daar volgens mij nog niet!
Mijn voorspelling (met het uiteindelijk te verwachten prijsniveau):
3.2 - 12.500 - 17.500
964 - 17.500 - 22.500
993 - 27.500 - 32.500 (buiten de "S" en de echte turbo)
996 - 27.500 - 32.500 (buiten de 4S, de echte turbo en GT-3)

Met de 997 zal de waardevermindering/afschrijving zeker net zo snel gaan als met de 996.
Waarom?
Er worden er gewoon simpelweg teveel van verkocht!

Re: Spijt?

14 nov 2005 1:19

Paul van Engelen schreef:Weet je wat het is met Rob, Buzti: zijn eerste keus was een 993 S :!:

Even voor ALLE :lol: :wink: duidelijkheid, de keuze was:
een 993 2S (waar helaas geen cabrio versie van bestaat!) of een 996 cabrio.
Als ik dan al zou moeten spreken van eerste en tweede keus, dan weet je inmiddels wat het geworden is! :wink:

Paul van Engelen schreef:Nu moet hij het doen met een waterkoker zonder een serieus dak boven je hoofd en ja: dat doet dan zeer :cry:

Nee, hoor! Het doet pas echt zeer als het dakje dicht moet of de hardtop erop! :D

Paul van Engelen schreef:Dus dat verdriet komt er af en toe uit, zeker als er gesproken wordt over waardevermindering... 8)

Ondanks het mega waardeverlies, de RMS problemen en vele andere redenen om vooral niet voor de 996 te kiezen, heb ik het toch maar gedaan (en na inmiddels al weer ruim 8 duizend kilometer in 2,5 maand heb ik nog geen seconde spijt gehad en amper dicht hoeven rijden 8) :wink: )

14 nov 2005 1:22

Paul van Engelen schreef:Hé Rob,
misschien moet je ook eens gaan praten met die degelijke verkoper over 996 cabrio prijzen. Misschien heet die verkoper wel Herr von Wezel.. :lol:

Lijkt mij een goed idee!
Moet ik dan gelijk even vragen wat hij nog wil bieden voor een 2S met bijna een ton op de teller! :D :lol: :cheesy: :wink:
Plaats een reactie