Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Verlengen van de garantieperiode?

05 dec 2005 0:12

Als je een nieuwe Porsche koopt heb je uiteraard 1 jaar garantie (en een hoop "coulance"). Deze garantieperiode kan je voor ongeveer 1100 euro per jaar verlengen. Schijnbaar kan het ook voor 2de hands (niet oude) Porsches.
Dat laatste wist ik niet tot afgelopen zaterdag toen ik bij Hoogenboom was. Ik ga proberen om dat alsnog te verkrijgen op mijn auto.
Ondanks het feit dat het zeer betrouwbare auto's zijn voel ik me beter bij een auto waar nog garantie op zit.
Wat is jullie idee over het verlengen van de garantieperiode?

Re: Verlengen van de garantieperiode?

05 dec 2005 0:19

Sjonnie schreef:Wat is jullie idee over het verlengen van de garantieperiode?

Hangt een beetje van jezelf af. Rij je met de auto 2.000 km op jaarbasis en ook nog rustig dan is het een hoop geld voor de minime kans dat er iets mis gaat. Rij je 50.000 km op jaarbasis waarvan veel kilometers op het circuit is het erg weinig geld voor de aannemelijke kans dat er wel eens wat stuk zal gaan...

Bij twijfel: doen. 1.100 euro ga je achteraf niet missen, maar als het mis gaat, dan vervloek je jezelf dat je het niet hebt gedaan.

BTW: alles hangt natuurlijk ook van de voorwaarden af, maar bij Porsche zijn die voor zover ik weet goed.

05 dec 2005 0:28

Devils son schreef:
Sjonnie schreef:Wat is jullie idee over het verlengen van de garantieperiode?

Hangt een beetje van jezelf af

Helemaal eens, en vermits ik ongeveer 35.000 km per jaar rij is de beslissing gemakkelijk. Hopelijk doen ze nu niet moeilijk bij Hoogenboom want ik heb pas na 13 maanden gehoord dat ik kon verlengen.

05 dec 2005 0:31

Marc,

Bekend probleem!

John stond ook al eerder voor deze beslissing.
:arrow: Garantie verlengen? :salut:
Hij heeft het uiteindelijk wel gedaan.....en volgens mij tot op heden geen spijt!
Wellicht :roll: een extra stukje "meerwaarde" bij particuliere verkoop?

Jij hebt overigens toch ook al het RMS probleem "gehad"?
Wellicht alleen daarom verstandig om te verlengen.

Aan de andere kant:
- 6 x verlengen is €. 6.600,- en daar heb je ook een nieuwe motor voor! :wink:

05 dec 2005 0:34

Sjonnie schreef:Hopelijk doen ze nu niet moeilijk bij Hoogenboom want ik heb pas na 13 maanden gehoord dat ik kon verlengen.

Ik hoop het ook voor je (als je het idd wilt verlengen), want zo werd mij in Duitsland verzekert: 1 dag te laat en helaas pindakaas! :twisted:
Auto moet overigens wel altijd dealer onderhouden zijn, anders ook geen aanspraak meer op garantie!

05 dec 2005 0:34

Ikzelf, heb geen en zal geen garantieverlenging nemen op mij Porsche, gezien de weinige kilomters die ik ermee rij.
Op mijn wagens waar ik echter dagelijks mee rij, zit overal een onderhoudskontrakt op, is eigenlijk zo goed als hetzelfde. Ik weet gewoon in januari wat mijn wagen gaat kosten over gans het jaar dat gaat komen.
Dus Sjonnie, vermits jij je wagen dagelijks gebruikt, zou ik het zeker doen.

05 dec 2005 0:47

Ik heb net het hele verhaal van John gelezen, en inderdaad, ik moet proberen om zo'n verlenging nog te regelen. Desnoods met terugwerkende kracht want er is toch nix mis met de auto...
Plaats een reactie