12 dec 2005 11:38
12 dec 2005 12:07
corry schreef:Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S en de 2 niet .
12 dec 2005 12:12
Harley schreef:corry schreef:Zag ik dat nu goed? Snelheid testje Topgear een 997 2 tegen 997 4. De 4 was halve seconde sneller dan de 2. Maar volgens mij was de 992 4 een S en de 2 niet .
Volgens mij zag je dat verkeerd.
OT: Wat een auto trouwens die Veyron
12 dec 2005 12:17
12 dec 2005 12:25
12 dec 2005 13:00
12 dec 2005 13:25
corry schreef:Ik ga dinsdagavond om 20.00 toch nog eens kijken. Inderdaad de 4 was een S, uitlaatpijpen en er stond S op. Daarom viel mij dat ineens op. Nu dacht ik dat de 2 de ovale uitlaat had van de 3.6 ltr. en volgens mij stond er geen S op maar alleen Carrera.
12 dec 2005 13:32
SPEEDY944 schreef:En dan te bedenken dat zo'n auto wel de koop van de eeuw is...
Waarom?
Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...
12 dec 2005 14:18
12 dec 2005 14:22
12 dec 2005 14:24
Carrera4s schreef:Zal trouwens een interessante verzekeringspremie zijn
12 dec 2005 15:14
Carrera4s schreef:Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...
12 dec 2005 16:38
F@RGO schreef:ik zag het duel niet
maar was het op droog wegdek ?
maar een halve seconde verschil, moet je daarvoor een 4s kopen...
12 dec 2005 17:15
Devils son schreef:Carrera4s schreef:Ze vernoemden 5 million, Engelse ponden dus, reken maar om...
Die 1,25 was toch ook in ponden? Of ik heb het verkeerd verstaan, dat kan ook...
12 dec 2005 17:34
12 dec 2005 17:36
Jort schreef:Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn
12 dec 2005 17:45
corry schreef:Idd op elke verkochte Veyron legt VW 5.000.000 Euro toe. Probeer er maar een te bestellen. Kost 2 milj (je leent de aanbetaling 15% vd bank met als onderpand je Veyron)en je verkoopt hem voor 4 milj.
12 dec 2005 17:49
carrera32 schreef:Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden
12 dec 2005 17:53
Devils son schreef:Jort schreef:Exclusief zal dat ongeveer de helft zijn
Gelukkig niet. Het is (om en nabij) delen door 1,38 (let wel, bij goedkope auto's gaat dit volledig mank, maar bij dit soort prijzen klopt het wel redelijk). Dan kom je op 1,3 mio in Euro's.
12 dec 2005 18:33
Jort schreef:
Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.
12 dec 2005 18:42
12 dec 2005 18:47
Devils son schreef:Jort schreef:
Factor 1,64 keer de netto catalogusoprijs en je hebt de prijs inclusief BPM en BTW in dit geval. Kaal kost de Veyron in NL dus een kleine €1,1 miljoen.
1,1 mio. X 1,19 (=BTW) is toch 1,3 mio? Want de prijs ex. BPM is m.i. incl. BTW.
12 dec 2005 19:02
Jort schreef:De prijs in Nederland inclusief BTW is toch niet interessant als je de verkoopprijs in NL wilt vergelijken met de kostprijs voor het VW concern?
12 dec 2005 19:26
SPEEDY944 schreef: Hij kost ruim een miljoen, dat wel, maar hij heeft de producent 7x zoveel gekost om te bouwen...
12 dec 2005 19:49
Devils son schreef:carrera32 schreef:Waarom zou VW 5 miljoen € per auto gaan toeleggen??!??
Vast niet omdat ze hun klanten zo ontzettend aardig vinden
Imagebuilder. Ferrari legt toe op de Enzo, Porsche op de Carrera GT, enz.
Bovendien is het gewoon het speeltje van Piech.