Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 dec 2005 20:18
Ben wel benieuwd naar een door jullie geschatte verkoopprijs (dus niet de vraagprijs) van een 993 carrera 2 met de volgende specifieke kenmerken:
-cabrio
-tiptronic
-goede staat en gedocumenteerde historie
-geen origineel nederlandse auto
-circa 100k km
Tevens nog de volgende vragen:
-wat zien jullie als prijsverschil tussen een 94'er en een 96'er? Naar mijn mening maakt het niet zo veel uit, maar gaat het meer om de staat van de auto
-als je zo'n auto hebt, voor hoeveel kun je hem dan verkopen als je er echt snel vanaf wilt?
Ben benieuwd naar jullie reactie.
17 dec 2005 20:29
Vraagprijs bij handelaar/ dealer zal tussen 40.000 en 47.000 euro liggen , afhankelijk van opties,kleur,bouwjaar en dealer(PC of niet).
Als je hem zelf gaat verkopen kan dat lelijk tegenvallen, reken al gauw 5 to 10 duizend euro minder , afhankelijk van wat je betaald hebt en aan wie je hem gaat verkopen ( een handelaar zal je afknijpen).
17 dec 2005 20:38
dusse ... een 993 ipv 964
17 dec 2005 20:40
sportwagon schreef:Ben wel benieuwd naar een door jullie geschatte verkoopprijs (dus niet de vraagprijs) van een 993 carrera 2 met de volgende specifieke kenmerken:
-cabrio
-tiptronic
-goede staat en gedocumenteerde historie
-geen origineel nederlandse auto
-circa 100k km
Tevens nog de volgende vragen:
-wat zien jullie als prijsverschil tussen een 94'er en een 96'er? Naar mijn mening maakt het niet zo veel uit, maar gaat het meer om de staat van de auto
-als je zo'n auto hebt, voor hoeveel kun je hem dan verkopen als je er echt snel vanaf wilt?
Ben benieuwd naar jullie reactie.
Zoek je nauw een 964 cabrio of een 993 cabrio
17 dec 2005 20:48
Olaf schreef:dusse ... een 993 ipv 964
Na een jaar zoeken ben ik nog geen 1 fatsoenlijke 964 cabrio
tiptronic tegengekomen (althans eentje die aan mijn - niet geringe - eisen voldoet). Daarom heb ik enige tijd geleden mijn zoektocht uitgebreid naar een 993 cabrio tiptronic. De muntjes zijn het probleem niet, maar wel de gedachte om EUR 40-45k te investeren zonder de zekerheid te hebben dit geld ooit terug te zien. Bovendien vind ik een 964 eigenlijk nog steeds mooier/puurder. Mijn gevoel is dat op dit moment de markt voor dit soort auto's wel heel erg slecht is, maar vraag me vooral af hoe het op lange termijn met de waardeontwikkeling zal gaan. Ook al omdat ik weet dat ik na een aantal jaren ongetwijfeld weer wat anders zal worden.
Graag jullie meningen.
17 dec 2005 20:55
sportwagon schreef:Graag jullie meningen.
993 Cabrio gaat in waarde dalen ... 964 Cabrio gaat zich in waarde stabilizeren ...
Zo ... en nu weer een paar aandeeltjes WOL kopen
Jammer dat je perse een tiptronic wilt
17 dec 2005 21:07
sportwagon schreef:De muntjes zijn het probleem niet, maar wel de gedachte om EUR 40-45k te investeren zonder de zekerheid te hebben dit geld ooit terug te zien.
Dan zijn de muntjes dus wel het probleem. Als je zekerheid wilt dat je je geld terugziet, moet je het op de bank zetten, krijg je tegenwoordig 2.8% rente, en dat bij 1.2 % vermogensbelasting en 1.6% inflatie, zie je het precies terug
Als je er een auto voor koopt dan heb je een zekerheid en dat is dat je er minder voor terugkrijgt dan je er voor betaald hebt, en dat geldt ook voor 99% van alle Porsches...
17 dec 2005 21:11
Waarom geen interesse in Mich m3 zijn wagen,
is een dijk van een cabrio, luxe en een bom op wielen.
17 dec 2005 21:11
Marcel schreef:Dan zijn de muntjes dus wel het probleem
Neen, zeker niet. Het gaat erom dat ik de muntjes niet door de WC wil spoelen.
17 dec 2005 21:12
Heel veel zal de 996 cab niet meer dalen , en heel voordelig in onderhoud, ik zou zeggen, dit is uw kans.
17 dec 2005 21:14
F@RGO schreef:Waarom geen interesse in Mich m3 zijn wagen,
is een dijk van een cabrio, luxe en een bom op wielen.
1. ik vind een 996 helemaal niets (sorry). De auto is overigens voor zo;n 5 a 7.000 km hobbygebruik.
2. het is geen tiptronic.
17 dec 2005 21:22
Ok, maar als het puur voor de fun is , dan raad ik u een manuele aan.
17 dec 2005 21:32
Marcel schreef:Als je er een auto voor koopt dan heb je een zekerheid en dat is dat je er minder voor terugkrijgt dan je er voor betaald hebt, en dat geldt ook voor 99% van alle Porsches..
O, ja?
Er zijn geen (normaal onderhouden) 356's en klassieke 911's en 912's die onder hun nieuw waarde te koop zijn? Of bedoel je dat niet?
18 dec 2005 1:10
En over jouw vraag:
-wat zien jullie als prijsverschil tussen een 94'er en een 96'er? Naar mijn mening maakt het niet zo veel uit, maar gaat het meer om de staat van de auto
Tuurlijk is de staat van de auto belangrijk, maar een '94-er of een '96-er maakt ZEKER wel een boel uit in de prijs hoor!
PS: ik kan het ergens gemist hebben hoor, maar waarom een tip als het een funauto wordt?
18 dec 2005 1:44
MS964 schreef:En over jouw vraag:
-wat zien jullie als prijsverschil tussen een 94'er en een 96'er? Naar mijn mening maakt het niet zo veel uit, maar gaat het meer om de staat van de auto Tuurlijk is de staat van de auto belangrijk, maar een '94-er of een '96-er maakt ZEKER wel een boel uit in de prijs hoor!
PS
: ik kan het ergens gemist hebben hoor, maar waarom een tip als het een funauto wordt?
Met een tip kun je echt wel fun hebben, maar dat is voor de meeste forumleden blijkbaar een contradictio in terminis.
18 dec 2005 9:27
912 schreef:Marcel schreef:Als je er een auto voor koopt dan heb je een zekerheid en dat is dat je er minder voor terugkrijgt dan je er voor betaald hebt, en dat geldt ook voor 99% van alle Porsches..
O, ja?
Er zijn geen (normaal onderhouden) 356's en klassieke 911's en 912's die onder hun nieuw waarde te koop zijn? Of bedoel je dat niet?
dat is die 1%....en ik had het niet noodzakelijkerwijs over nieuwwaarde maar aanschafwaarde. Bijna Elke auto van 40 jaar oud die nog rijdt en in goede staat is brengt zijn aanschafwaarde wel weer op, maar als je vandaag (bijna) om het even een Porsche koopt van 25.000 euro dan brengt ie dat over 3 jaar niet weer op.
Als je in 1965 een auto had gekocht van 10,000 euro dan brengt ie nu hoogst waarschijnlijk geen 200,000 euro op, dat is namelijk de opbrengst had je je geld over een periode van 40 jaar belegd met een rendement van 8%.
Moraal, hoe je het ook bekijkt, 99% van bijna alle auto's kosten op de korte en lange termijn geld, en dat is ook helemaal niet erg. Investeringen in herinneringen zijn ook op een bepaalde manier rendabel, die kun je namelijk wel meenemen als je de "houten pyama" aantrekt....
18 dec 2005 10:48
Marcel schreef:Als je in 1965 een auto had gekocht van 10,000 euro dan brengt ie nu hoogst waarschijnlijk geen 200,000 euro op, dat is namelijk de opbrengst had je je geld over een periode van 40 jaar belegd met een rendement van 8%.
Ik had al zo'n vermoeden dat dit de reden van je boude stelling was. Maar zoals we hier al eerder geconcludeerd hadden op het forum hebben auto's en rendement niets met elkaar te maken...
18 dec 2005 11:29
Begrijp niet zo goed wat dat nu met "boude veronderstelling" te maken heeft. WIl alleen maar aangeven dat er altijd velen zijn die zich rijk rekenen met hun Porsche. Ze worden allemaal minder waard, hoe je het ook went of keert, alleen schrijft een Porsche misschien net iets minder snel af dan de Hyundai Sonata op de hoek....maar afschrijven doen ze allemaal....
18 dec 2005 11:32
MS964 schreef:Tuurlijk is de staat van de auto belangrijk, maar een '94-er of een '96-er maakt ZEKER wel een boel uit in de prijs hoor!
Hoeveel dan?
18 dec 2005 13:02
Is op basis van deze gegevens wat lastig te zeggen, maar gaat wel om meerdere duizenden eurootjes...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.