Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

verzekeringsprobleem: wie heeft tips?

22 dec 2005 13:19

Ik heb met mijn in juli dit jaar aangeschafte 911 iets meer km's gemaakt dan geanticpeerd en dreig nu over het maximum van 10.000 km te gaan. Polis is afgesloten bij Multisafe (minder dan eur 500 per jaar all-risk). Ik verwacht tot Juli '06 nog ongeveer 5000 km te rijden maar dat kan helaas niet meer binnen de collectieve Porsche polis. De verzekering gaat nu volgens Multisafe enkele duizenden euro's kosten :cry: . Wie heeft in het verleden een soortgelijk probleem gehad?

Goede (en vooral iets voordeligere) tips zijn zeer welkom...

22 dec 2005 13:36

bronto:

Wellicht een rare oplossing maar in ieder geval niet duur:
Suzuki Alto erbij kopen voor een paar honderd € en daarmee zoveel rijden dat je met de P niet boven de 10k uitkomt.

Paskal

22 dec 2005 13:51

typisch gevalletje Ivo.

Re: verzekeringsprobleem: wie heeft tips?

22 dec 2005 14:24

bronto schreef:Ik heb met mijn in juli dit jaar aangeschafte 911 iets meer km's gemaakt dan geanticpeerd en dreig nu over het maximum van 10.000 km te gaan. Polis is afgesloten bij Multisafe (minder dan eur 500 per jaar all-risk). Ik verwacht tot Juli '06 nog ongeveer 5000 km te rijden maar dat kan helaas niet meer binnen de collectieve Porsche polis. De verzekering gaat nu volgens Multisafe enkele duizenden euro's kosten :cry: . Wie heeft in het verleden een soortgelijk probleem gehad?

Goede (en vooral iets voordeligere) tips zijn zeer welkom...

Auto verkopen aan je vrouw/vriendin, die vervolgens bij de concurent een vergelijkbare verzekering afsluit?

Makkelijker: bite the bullit.

22 dec 2005 15:16

Teller slopen...

Controleert iemand die kilometerstand?

22 dec 2005 15:23

ze hebben de mijne nog nooit opgevraagd
dus ze weten niet eens hoeveel ik er had toen ik de verzekering afsloot

al rijd ik niet zoveel km's op een jaar, ik woon op 5 minuten van mijn werk, ik zou er zoveel kunnen rijden als ik maar wil , geen kat die er naar omziet...en op mijn 924 is de teller zowieso stilgevallen

22 dec 2005 15:32

Zelf zit ik bij de Jong in voor m'n P, en toen ik een keer over mijn max heen zat en daarover naar hun belde vertelde ze mij dat dit niet zo erg was als het maar niet elke keer voor kwam. En ze kunnen de tellerstand wel degelijk controleren omdat dit op je taxatierapport hoort te staan, en in geval van schade en/of apk wordt altijd de tellerstand geregistreerd!

22 dec 2005 17:46

Double G schreef: En ze kunnen de tellerstand wel degelijk controleren omdat dit op je taxatierapport hoort te staan, en in geval van schade en/of apk wordt altijd de tellerstand geregistreerd!

Sinds de invoer van de NAP wordt het dus moeilijker om met tellerstanden te rommelen. :wink:

22 dec 2005 18:48

Zoek je nu precies handige tips om te frauderen?

Start er straks vast iemand een draadje dat de verzekeringspremies zo hoog zijn en dat verzekeraars allemaal boeven zijn.

Mijn tip: of gewoon nog maar 5.000km rijden tot 1 juli (en dat is geen fijn vooruitzicht). Of gewoon meer betalen (ook al geen fijn vooruitzicht) en eindeloos rijden (een geweldig vooruitzicht).

22 dec 2005 18:58

Achterlichten vooraan zetten en visa-versa. En gewoon nog 6 maand achteruit rijden. :wink:

Mijn mening, afspraken zijn afspraken. Dat verwacht je ook van je verzekeraar als je iet voor hebt. Dus minder rijden, of meer betalen.

22 dec 2005 19:00

Jups, zoals hierboven al gezegd, eerlijk is eerlijk.... En bel anders ff met Henk Hartog, aardige vent, veel verstand van verzekeren ;)

22 dec 2005 20:34

Kilometerstand wordt alleen gecontroleerd bij het claimen van een schade ..

Dus als je vanaf de dag van verzekeren tot de dag van claimen maar niet boven het jaargemiddelde komt :idea:

Ik heb ook (ruim) m'n toegestane aantal kilometers per jaar overschreden :arrow: heb wel voordat het zover kwam de verz. geconsulteerd ... en die vond dat geen probleem .. zolang het alleen dit jaar was ... zou het elk jaar zo zijn dan kon ik wel op een premie-herziening rekenen :wink:

22 dec 2005 22:51

voor de goede orde: ik vraag niet om "tips" om te frauderen o.i.d.
Ik wil graag premie betalen maar geen duizenden euro's. Vraag was of er een goedkopere oplossing mogelijk is (anders dan het aanschaffen van een suzuki alto, achteruit rijden :), tacho slopen etc.)

Gewoon de 10.000 km passeren en maar hopen dat er geen ongelukken gebeuren geeft niet echt een prettig gevoel.

23 dec 2005 0:31

zoals gezegd: auto verkopen aan je vriendin en meteen terugverkopen aan jezelf.
met het vrijwaringsbewijs in je hand je oude verzekering opzeggen en een nieuwe afsluiten.

23 dec 2005 0:46

horn schreef:zoals gezegd: auto verkopen aan je vriendin en meteen terugverkopen aan jezelf.

Of gewoon op naam van je vriendin laten staan ... maar wel ff het overschrijvingsbewijs in je zak houden :wink:

23 dec 2005 13:45

centraal beheer, kost je het dubbele; maar geen gezeur over kilometers en andere clausules

23 dec 2005 13:46

Marco schreef:centraal beheer, kost je het dubbele; maar geen gezeur over kilometers en andere clausules

Zelfde ervaring! 8) :wink:
Plaats een reactie