Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 jan 2006 17:29
Kans is groot dat ondergetekende voor een paar jaar naar de US gaat wonen en werken en ik wil dolgraag mijn 993 meenemen en op kenteken zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee en dan met name met procedure, verkrijgen goedkeuring en evt. benodigde aanpassingen (liever niet!) en evt. kosten?Alvast waanzinning bedankt!
Rose
23 jan 2006 18:03
Volgens mij heeft jeroen 914 daar eerder gezeten.
23 jan 2006 20:56
Zoek eens op de site van de Department of Motor Vehicles
www.dmv.org
(Amerikaanse RDW)
23 jan 2006 21:12
Ik denk dat ze er op de ambassade in Den Haag meer over kunnen vertellen en je met de daar verantwoordelijke instanties in verbinding stellen..
veel succes en laat wat horen van het verloop,
Willem.
23 jan 2006 21:37
Zo, nu alweer uitgekeken op Spanje? Maar goed dat je nog niet de hele boel die kant op hebt verhuisd!
Maar de 993 verschepen naar US met alle hassle van dien, volgens mij zijn ze daar goedkoper dan hier, dus how about deze verkopen (via Targa Florio bijv.) en daar een andere 993 (TT!
) kopen? Lijkt me makkelijker, sneller en voordeliger!
Verder natuurlijk veel succes in US gewenst als het doorgaat! Keep us posted.
Laatst bijgewerkt door
Jeroen C3.0 op 23 jan 2006 21:55, in totaal 1 keer bewerkt.
23 jan 2006 21:39
gezien de kosten, moeite, aanpassingen, risiko's verschepen en de voordeligere markt in de US lijkt dit me een slecht plan......dan kan je nog beter een Porsche uit Duitsland meenemen....
23 jan 2006 22:10
Het is misschien handiger om de 993 hier te verkopen en dan in de US een nieuwe 997 te kopen. Prijzen zijn daar zeer interessant en een bijkomend voordeel is als je de auto daar meer dan 1 jaar op naam heb staan dan je hem dan belasting vrij naar Nederland mag importeren als huisraad.
Ik heb het zelf een keer gedaan met een BMW Z3. Hier in Nederland geen BPM of BTW betaald.
23 jan 2006 22:15
Lijkt mij inderdaad een betere! Of een leuke gele 996 TT met weinig km-tjes...
En niks is leuker dan hem tzt BPM/BTW vrij weer mee naar NL te nemen.
23 jan 2006 23:38
Pascal 964 C2 Cabrio schreef:Het is misschien handiger om de 993 hier te verkopen en dan in de US een nieuwe 997 te kopen. Prijzen zijn daar zeer interessant en een bijkomend voordeel is als je de auto daar meer dan 1 jaar op naam heb staan dan je hem dan belasting vrij naar Nederland mag importeren als huisraad.
Ik heb het zelf een keer gedaan met een BMW Z3. Hier in Nederland geen BPM of BTW betaald.
Bijna correct, je hoeft deze maar 6 maanden op naam te hebben. Zorg er wel voor dat je alle documentatie op orde hebt en daar hoort ook zeer zeker bewijs bij dat je daar gewoond/gewerkt hebt zoals utiliteitsrekeningen, werkgeversverklaring...
Tevens wat vele niet weten, maar wel de moeite waard is. Indien je getrouwd bent en je familie zou eerder terug gaan (voor wat voor een reden dan ook), en ze laten zich dus ook in NL registreren en jij blijft nog een jaartje hanagen heb je dus een probleem. Je hebt namelijk maar 12 maanden recht op vrij verkeer van goederen na terugker in NL. En voor die terugkeer is het niet noodzakelijk dat je zelf ook daadwerkelijk terugkeert. Als je familie terugkeert en jij ze "regelmatig" bezoekt geldt hun verblijfsoort ook als jouw woon/verblijfplaats en begint het klokje dus te tellen vanaf het moment dat zij terug zijn.
Ik heb drie keer een auto BPM vrij in NL gekocht en gexporteerd en wederom bij terugkeer ingevoerd. Uiteindelijk is het goed gekomen maar ik had dus inderdaad bovenstaande aan de hand en kreeg doodleuk een giga BPM aanslag omdat deze 12 maanden waren verstreken. Na 3 maanden touwtrekken gingen ze overstag en zal je de details besparen wat ik er allemaal wel niet voor heb moeten doen. Tis maar een weetje en staat bijna nergens beschreven.
Leuke bijkomstigheid, wat de douane als je "domicile" beschouwd hoeft niet hetzelfde te zijn als wat de belaastingdienst als je "domicile" beschouwd. Ik was destijds echt woonachtig in Scotland met alles er op en aan, vrouw en kinderen reeds terug....
een andere bijkomstigheid, als je de wagen BPM vrij invoert mag je deze ook niet BPM verij verkopen, verhuren of uitlenen tot 12 maanden na invoering. Dus "slimme" constructies voor aspirant kopers zijn ook niet mogelijk...
24 jan 2006 9:20
Heren,
wat een geweldige antwoorden!
Mijn dank is groot!
Ik had al zitten neuzen en kreeg inderdaad de indruk dat het niet zo aantrekkelijk zou zijn hetgeen door jullie bevestigd is.
Punt is dat ik gewoon erg verknocht ben aan de mijne; 993, zilver, laag kilometrage en handbak; ideaal dus!
Enfin, nogmaals bedankt, eerst maar kijken of alles doorgaat (kan nl ook UK worden) voordat we de volgende stap zetten.
Indien mensen geinteresseerd zijn in de mijne, stuur me ff een pb
24 jan 2006 12:11
ROSE schreef:(kan nl ook UK worden)
dan geldt in principe hetzelfde advies. Trouwens in de UK zijn voldoende linksgestuurde Porsche te koop, zeker in het zuiden (London). Wederom Duitsland goed alternatief en meenemen.
Ook wel eens aan een TVR gedacht = superauto tegen redelijke prijs (zelf Chimaera gehad in mijn Schotland tijd). Tuscan S bijvoorbeeld of een Sagaris (ik zou het wel weten...)
24 jan 2006 12:21
Marcel,
Duitsland route = daar kopen en direct exporteren naar UK?
Indien je nog meer goede tips/verduidelijking hebt dan houd ik me vanzelfsprekend aanbevolen.
Wanneer ik Porsche 911 magazine lees krijg ik de indruk dat secondhand 911 niet zoveel voordeliger is in de UK, dus waarom daar kopen?
En ja, TVR is ook een geweldige auto maar ben toch erg verknocht aan de schoonheid uit Stuttgart
24 jan 2006 13:58
Als jij in de UK ingeschreven staat kun je uiteraard overal een auto kopen (net zoals in NL), echter voor de UK betaal je geen BPM, wel BTW. Geen invoerrechten indien de wagen van EU origine is (als deze nieuw is) of 2e hands (buiten de EU), want dan heeft de 1e eigenaar reeds betaald.
Dan erg simpel, auto kopen, naar UK vervoeen en daar invoeren via DVLA (= RDW in UK). Zorgen dat je de gebruikelijke papieren hebt (simpeler dan in NL). Enige probleem is hoe je de auto in de UK krijgt als je geen kenteken hebt (bijv Duitsland en Belgie) aangezien kentekens daar persoonsgebonden zijn. Dus dan op de autotrailer of ... maar dat is een slecht advies (heb ik dus gedaan), verxekeren in de UK op chassinr (dat kan), op je PC het originel nummerbord namaken en dan voorzichtig naar de UK. Je kan dan in principe alleen voor het rijden met een incorrect kenteken gepakt worden.
Maar dit is allemaal prematuur want je woont nog niet eens in de UK of US.....
24 jan 2006 14:22
ik ga zelf vaak naar america en ik heb me laten vertellen door meerdere personen (amerikanen) dat je een auto niet meer kan invoeren van een ander land...
en dat er een of andere nieuwe wet van kracht is.. ik ben nog niet op de hoogte gesteld welke nieuwe wetgeving het betreft..
en ik wou nog zeggen iemand zei van je kan de auto belasting vrij weer invoeren.. als je hem langer dan een jaar in america heb???
nou dat is met elke auto.. iedere auto die een volledig kenteken bezit en die zal dan verkocht worden aan bv duitsland en ik koop de auto dalijk weer en ik wil hem invoeren.. dan hoef ik ook geen bpm te betalen.. dat hoeft bij geen enkele auto mits die maar van nl afkomstig is met de completen deel 1,2,3....
GReetz Don Carrera
24 jan 2006 16:41
deze wet van horen zeggen lijkt me erg onwaarschijnlijk daar het anders onmogelijk zou zijn om een niet amerikaanse auto Amerika in te voeren.
Of deze wet moet voorzien in een beperking voor particulieren, wat me niet logisch lijkt. Tevens zou het ook betekenen dat er dus geen enkele oldtimer/gebruikte wagen Amerika meer inkomt en dat is toch een behoorlijke markt in de US. En hoe staat het dan met nieuwe niet amerikaanse auto's??
Wat betreft je verwijzing naar BPM vrije invoer vanuit Duitsland voor een van origine Nederlandse wagen heb je gelijk, maar dan is de BPM al betaald in eerste instantie bij registratie in Nederland OF de wagen is BPM vrij ingevoerd en heeft daarna meer dan een jaar in NL op naam gestaan.
Trouwens zoals eerder vermeld het is geen 12 maanden maar 6 maanden bezit in het buitenland....
25 jan 2006 16:15
het is waarschijnlijk gemakkelijker om een US porsche naar Euro in te voeren
dan een Euro in de US... de reglementering ivm milieu en dergelijke is daar heel streng, zeker in californie... maar zowieso doen de amerikanen moeilijk over euro imports... zowieso zit je met kosten om het ding naar ginder over te brengen en staat de euro 1.2 op de dollar, de prijzen daar niet 20% gestegen met de koers... dus krijg je korting als je je euro's overboekt, en daar in dollars betaalt...
check anders es op Pelican Parts , daar kunnen ze je best uitleggen hoe praktisch het momenteel is om een 993 te importeren... logisch is het volgens mij niet , wat het grootste aantal porsches zitten in de US.. er zijn er daar veel meer dan hier...
btw in de UK betaal je hogere verzekering als het een LHD is ...omdat je minder wegoverzicht hebt, en dus meer kans op aanrijdingen
25 jan 2006 18:12
Hartelijk dank Stijn!
25 jan 2006 18:30
s_vandamme schreef:btw in de UK betaal je hogere verzekering als het een LHD is ...omdat je minder wegoverzicht hebt, en dus meer kans op aanrijdingen
Ook dat is niet geheel correct en hangt erg van de verzekeringsmaatschappij af. IK heb een linksgestuurde Porsche, Mercedes en Clio in Schotland gehad en voor geen van alle was er een verhoogde premie
Het is wel zo dat de differentiatie in de UK veel verder gaat voor premies dan in NL. Ik ben bijvoorbeeld eens 2x op 1 dag gepakt voor een snelheidsovertreding. Als je een Engels rtijbewijs hebt krijg je dus ten eerste een serie punten (en dat had ik, was destijds een vereiste voor de verzekering na 1 jaar) EN je moet dit dus melden bij de verzekering, waardoor je premie verhoogd wordt (ik geloof 75 GBP/jr) en dat gedurende 4 jaar (= periode dat je punten blijven staan op je rijbewijs). MEldt je het niet en krijg je een ongeluk is de kans erg groot dat ze niet uitbetalen.
25 jan 2006 20:17
Marcel
Nog advies betreffende (goede Porsche) verzekering in de UK?
Thanks again
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.