Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Porsche Centrum Gelderland

25 jan 2006 17:15

Porsche Centrum Gelderland maakt zich op voor opening
(1/25/2006)
De directie van Porsche Centrum Gelderland heeft afgelopen week het dealercontract met Porsche importeur Pon’s Automobielhandel B.V. in Leusden ondertekend. De bouw van het nieuwe Porsche dealerbedrijf langs de A50 tussen Arnhem en Nijmegen verloopt voorspoedig.
Het Porsche Centrum zal medio maart aan de Ressenerbroek 2 in de gemeente Heteren de deuren voor het publiek openen. Een officiële Porsche dealer voor het oosten van Nederland wordt daarmee een feit.
Vanaf de opening staat er een team van twaalf specialisten klaar en zal service voor de cliënt hoog in het vaandel staan. De Porsche dealer is nieuw in Heteren, maar niet onbekend in “Porsche-land”. Een groot deel van het personeelsbestand heeft jarenlang ervaring opgedaan bij Porsche specialist Carreric Motors uit Mook. Hierdoor heeft Porsche Centrum Gelderland ook veel knowhow op het gebied van klassieke Porsches in huis.

“Elke Porsche is voor ons een klassieker en elke klassieker is voor ons een Porsche. Van oud tot nieuw, iedereen is bij ons van harte welkom”, aldus de heren Mark Wegh en Eric Hendriks, directie van Porsche Centrum Gelderland. Porsche Nederland zag ruimte voor uitbreiding van het Porsche dealernetwerk. Met name door de komst van de Porsche Cayenne en de Porsche Cayman is het marktpotentieel in Nederland afgelopen jaren verdubbeld.

Bron: Autorai.

25 jan 2006 18:34

Bron moet zijn Pon Porsche Import.
Als redactie van het NPC Magazine krijg ik info altijd gemaild van Pon.

Het is gewoon een persbericht.

Ik verwacht overigens wel veel goeds van dit nieuwe Porsche Centrum.

25 jan 2006 20:14

Ik rijd er elke dag langs en is best leuk om te zien hoe het wordt opgebouwd.

Denk dat ik straks te vaak te laat ga komen op mijn werk :wink: :lol:

25 jan 2006 20:40

Waarschijnlijk ben ik met mijn 3.2 één van de eersten voor de APK in april. :wink:

25 jan 2006 22:34

Ik wens Eric er veel succes en hopelijk komen de klassiekertjes niet in het gedrang door het nieuwe kjn en kaiman geweld...... :wink: :wink: :wink:

25 jan 2006 22:59

Ik ken Erik niet, maar Mark Wegh des te beter, als (oud) collega uit de (PON) VW / AUDI organisatie, en die is echt wel "los vertrouwd": beslist géén "bla, bla" figuur.

26 jan 2006 1:01

Targa911S1967 schreef:Ik wens Eric er veel succes en hopelijk komen de klassiekertjes niet in het gedrang door het nieuwe kjn en kaiman geweld...... :wink: :wink: :wink:


Volgens mij is zijn passie toch altijd de oudjes, denk wel dat dat blijft

26 jan 2006 7:52

Betekent Porsche Gelderland overigens het einde voor Carreric? Of blijft dat op een of andere manier naast elkaar bestaan? :roll:

26 jan 2006 10:54

Volgens mij einde van Carreric...

26 jan 2006 10:57

Ik heb van Erik begrepen dat Carreric opgaat in PCG. Het aardige is, dat er waarschijnlijk andere (=lagere) tarieven gaan komen voor de classics. :D dan de standaard Porsche tarieven voor de nieuwe modellen.

Dat zou goed verdedigbaar zijn omdat andere merken (bmw oa) dat toch ook al doen, en Porsche anders een klantengroep zou laten liggen.

Of de oude locatie in Mook in functie blijft, is mij niet bekend. Lijkt me toch niet logisch.

Ik vind het in Mook altijd een vriendelijke en open sfeer, je kunt er rustig rondkijken en men is nooit te beroerd om uitleg te geven.
Die sfeer moeten ze niet vergeten mee te verhuizen :!:

26 jan 2006 10:59

is voor deze locatie de discussie wat beter is
dealer of specialist ook meteen gesloten :D

26 jan 2006 11:07

Denis schreef:is voor deze locatie de discussie wat beter is
dealer of specialist ook meteen gesloten :D


Lijkt me, zakelijk gezien inderdaad een sterk concept om het zo te doen.

Maar daar zullen de andere ondernemers onder ons misschien wel andere ideeen over hebben :D

26 jan 2006 17:16

Als hij het volhoudt om met de KJN en Gayman de ruimte in het bedrijf te houden voor die oude barrels.
Denk nl. dat als er een capaciteitsprobleem optreedt, je aan de KJN's en Gaymans meer kan verdienen...

D'n tiet zalt leru.

26 jan 2006 17:47

Erick schreef:Bron moet zijn Pon Porsche Import.
Als redactie van het NPC Magazine krijg ik info altijd gemaild van Pon.

Het is gewoon een persbericht.

Ik verwacht overigens wel veel goeds van dit nieuwe Porsche Centrum.

Correctie, "bron" moet zijn "mijn bron."

26 jan 2006 19:59

:lol: :lol: :lol: :wink:

26 jan 2006 20:37

horn schreef:Als hij het volhoudt om met de KJN en Gayman de ruimte in het bedrijf te houden voor die oude barrels.
Denk nl. dat als er een capaciteitsprobleem optreedt, je aan de KJN's en Gaymans meer kan verdienen...

D'n tiet zalt leru.


En misschien heeft Porsche ook wel een soort "gedragscode" opgelegd aan PCG (Carreric was particulier/prive)........ 8) 8) 8)

26 jan 2006 21:14

Targa911S1967 schreef:En misschien heeft Porsche ook wel een soort "gedragscode" opgelegd aan PCG (Carreric was particulier/prive)........ 8) 8) 8)


Ik kan me niet voorstellen dat voor PCG andere afspraken gelden dan voor Wittebrug, Hoogenboom, A-Point, PCZ etc. Toch? :roll:

26 jan 2006 21:19

horn schreef:
Targa911S1967 schreef:En misschien heeft Porsche ook wel een soort "gedragscode" opgelegd aan PCG (Carreric was particulier/prive)........ 8) 8) 8)


Ik kan me niet voorstellen dat voor PCG andere afspraken gelden dan voor Wittebrug, Hoogenboom, A-Point, PCZ etc. Toch? :roll:


Nieuw concept misschien......(of juist niet)......... :? :? :?

26 jan 2006 21:56

"Wegh en Hendriks verwachten zeker zeventig procent van de bestaande aftersalesklanten van Carreric in het nieuwe bedrijf weer van dienst te mogen zijn. "We doen er alles aan om de drempel zo laag mogelijk te houden, door middel van korting op arbeidsloon en onderdelen voor wat oudere Porsches tot bouwjaar ‘98/99, en door pakketprijzen voor onderhoud. Als je bij ons komt voor een 20.000 kilometerbeurt aan een 911 Carrera 4 uit 1994, dan kunnen we van tevoren precies zeggen wat dat kost, en wat erbij komt als blijkt dat bijvoorbeeld de remblokken moeten worden vervangen. We zullen weliswaar iets duurder worden dan voorheen bij Carreric het geval was, maar dat verschil kunnen we makkelijk uitleggen aan de klant: we gebruiken alleen originele onderdelen, en je doet aan waardebehoud want een Porsche met een onderhoudsboekje vol stempels van de officiële dealer brengt - ook op hogere leeftijd - bij inruil of verkoop gewoon meer op."

26 jan 2006 22:16

Denis schreef:is voor deze locatie de discussie wat beter is
dealer of specialist ook meteen gesloten :D


Locatie wordt (tijdelijk) door een ander overgenomen inclusief de voorraad gebruikte delen.

Ga je naar Carreric, ga je toch voor de kennis en de sfeer die het bedrijf en dus de mensen uitstralen. mensen vehuisen mee dus sfeer zal blijven, alleen in een nieuw jasje.

Prijs, tja wie weet, de tijd zal het leren, maar als er een P voor staat is het altijd een verrassing, maar echt cheap is het nooit (geweest)

26 jan 2006 22:23

Klinkt allemaal veelbelovend, tot
MarkS schreef:We zullen weliswaar iets duurder worden dan voorheen bij Carreric het geval was, maar dat verschil kunnen we makkelijk uitleggen aan de klant: we gebruiken alleen originele onderdelen, en je doet aan waardebehoud want een Porsche met een onderhoudsboekje vol stempels van de officiële dealer brengt - ook op hogere leeftijd - bij inruil of verkoop gewoon meer op."

:shock:

Wat wordt hier door een kersverse Porsche-dealer v/h -specialist impliciet gezegd over een Porsche die altijd in onderhoud is geweest bij een Porsche-specialist in het algemeen en Carreric in het bijzonder :?: :!: :idea:

26 jan 2006 22:29

Mick schreef:Wat wordt hier door een kersverse Porsche-dealer v/h -specialist impliciet gezegd over een Porsche die altijd in onderhoud is geweest bij een Porsche-specialist in het algemeen en Carreric in het bijzonder :?: :!: :idea:


Niks toch? :wink: Alleen dat het onderhoudsboekje met stempels meer geld opbrengt? Kan ik straks mooi mijn onderhoudsboekje gaan verkopen tegen het hoogste bod. :lol:
Laatst bijgewerkt door MarkS op 26 jan 2006 22:31, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jan 2006 22:30

MarkS schreef:"Wegh en Hendriks verwachten zeker zeventig procent van de bestaande aftersalesklanten van Carreric in het nieuwe bedrijf weer van dienst te mogen zijn. "We doen er alles aan om de drempel zo laag mogelijk te houden, door middel van korting op arbeidsloon en onderdelen voor wat oudere Porsches tot bouwjaar ‘98/99, en door pakketprijzen voor onderhoud. Als je bij ons komt voor een 20.000 kilometerbeurt aan een 911 Carrera 4 uit 1994, dan kunnen we van tevoren precies zeggen wat dat kost, en wat erbij komt als blijkt dat bijvoorbeeld de remblokken moeten worden vervangen. We zullen weliswaar iets duurder worden dan voorheen bij Carreric het geval was, maar dat verschil kunnen we makkelijk uitleggen aan de klant: we gebruiken alleen originele onderdelen, en je doet aan waardebehoud want een Porsche met een onderhoudsboekje vol stempels van de officiële dealer brengt - ook op hogere leeftijd - bij inruil of verkoop gewoon meer op."


Wie wordt hier geciteerd?

26 jan 2006 22:34

classiccarl 2.4 schreef:Wie wordt hier geciteerd?


Wegh en Hendriks misschien??

27 jan 2006 11:01

horn die ergens hierboven schreef:... ruimte in het bedrijf te houden voor die oude barrels.
Denk nl. dat als er een capaciteitsprobleem optreedt, je aan de KJN's en Gaymans meer kan verdienen...


Je vergeet voor het gemak even dat er een hoop gasten zijn die hun oude barrels :( in perfecte staat willen houden en daarvoor bereid zijn hun hele spaarvarken te legen.

Ik denk dat ik bijvoorbeeld afgelopen jaar meer aan onderhoud heb uitgegeven dan iemand met een Cockster (nou is dat niet zo moeilijk :wink: ) of Cayenne.
Plaats een reactie